Dvě hlavní vylepšení specifikací jsou standardní v rámci řady S Class 2003: Pre-Safe a COMAND. Systém Pre-Safe je systém, který dokáže zjistit, kdy nastane nehoda. Použitím senzorů ESP® (elektronický stabilizační program) a BAS (brzdového asistenta) předběžně předpíná přední bezpečnostní pásy, uzavírá elektrická střešní okno a repořadí sedadla spolujezdce, aby lépe chránili cestující v případě dopad. Pokud dojde k nehodě, systém se sám obnoví. Je to poprvé, kdy byl na silničním vozidle namontován významný opětovně použitelný bezpečnostní systém. Systém byl demonstrován ve třech různých scénářích: havarijní zastávka; nežádoucí překážka; a nehody při nedotáčivosti. Vzhledem k tomu, že se sedadlo v poslední chvíli sklonilo ke spánkové poloze, zavřel jsem oči, abych lépe stimuloval skutečnou životní zkušenost. Jistě došlo k náhlému střetu s vozem, které by probudilo mrtvé. Sedadlo však stálo vzpřímeně, střešní okno se zavřelo a bezpečnostní pás mě popadl, takže jsem se vůbec nedostal. Pokud budu někdy cestujícím při nehodě, nechte to být v nové třídě S. COMAND je známý řídící a navigační systém Mercedes Cockpit Management a navigace. Kombinace nové širokoúhlé satelitní navigace GPS a revidovaného audiosystému (s možností televizního tuneru), byl COMAND dříve pouze standardem S500 a vyšším. Nyní je standardní v celé řadě a ve spojení s přípravkem Pre-Safe pomáhá odůvodnit malé zvýšení cen. Jiné revize pro rok 2003 zahrnují jemné změny stylingu. Čočky světlometů jsou nyní čiré polykarbonáty. Zadní světla mají jasné vodorovné čáry. Nárazníky a mříže jsou jemně změněny. A kvalita interiéru byla upgradována. Pod kapotami je navíc k modelům S600 V12 a S500 V8 nový benzinový motor S350 V6 o objemu 3,7 litru, výkonnější 320krát šest nafty, 400 V8 nafta (pouze levý pohon) a brzy S55 AMG V8 nabízí "sportovnější" 500př. Od S600 V12, ale méně točivého momentu 100NM. Motory S280 a S320 pokračují stejně jako předtím.
60%