Samotná velikost a objem tříd G znamená, že je tak velký, jak vypadá. A toto je jedinečně vypadající vůz. Cítí se jako neporazitelná na silnici a má takovou přítomnost, zvláště pokud ji specifikujete v černé barvě s ochranným sklem. Toto je kdysi auto, které si všimne, kamkoli jdete a lezení za volantem vždy usměje na tváři. Z velkých těžkých dveří s tlačítkem se ovládají ukazatele naplněné na vrcholu kapoty, G-Class je opravdu velmi speciální vozidlo. Jelikož je vybudován pro jízdu v terénu, nebudete překvapeni, že je to v těžkých podmínkách téměř nezastavitelné. Je to tank, který má schopnost pokrývat drsný terén v dobrém tempu, aniž by se cítil, jako by se zasekl. Má trvalý pohon všech kol, kompletní s poměry off-road a je jedním z mála vozidel, které mají 100% uzamykacích diferenciálů vpředu, vpředu a vzadu, které jsou ovládány třemi spínači na palubní desce. Velký Mercedes je také vybaven elektronickým trakčním systémem 4ETS a ESP, kalibrovaným speciálně pro použití na terénních i terénních tratích. Systém neustále sleduje rychlosti jednotlivých kol, a pokud dojde ke ztrátě jednoho nebo více kol, kola jsou nezávisle brzděna a momentový moment motoru je dočasně snížen, aby se opravila ztráta trakce. Není tedy překvapením, že třída G má legendární postavení mezi milovníky off-roadu, což pravděpodobně odpovídá pouze Land Rover Defender (ne tak luxusně). Pokud potřebujete více důkazů, vojenská verze triedy G je používána 63 armádami po celém světě, včetně německých ozbrojených sil, kanadské armády a amerického námořního sboru, a Mercedes-Benz garantuje výrobu třídy G pro NATO až do roku 2025. Může táhnout až 3500 kg a světlá výška 290 mm by mohla pravděpodobně překročit kanálek, který vytáhl malý dům. Skelet je nesmírně ztuhlý a ukazuje se na silnici. Je jasné, že je to vozidlo určené především pro terénní jízdu s tuhou a skákací jízdou a pomalým řízením - dobré pro manévry s nízkou rychlostí, ale úhlové v rozích. To znamená, že nízké těžiště a trvalý pohon všech čtyř kol jsou tažné obrovské, ale velké pneumatiky 265/60 s hustým běhounem způsobují, že se záběry ohýbají jako "zkušenost". Řízení často vyžaduje více vstupů, než byste očekávali, a jistě se musíte soustředit a výrazně zpomalit, než byste měli v SUV jako ML-Class. Výsledkem je, že řízení třídy G je zřídka relaxační. Je to překvapivě dobré na dálnici i když (pravděpodobně proto, že tam nejsou žádné zákoutí) a plavby podél pěkně klidně s malým větrem. Viditelnost vpředu je vynikající díky téměř vertikálnímu čelnímu sklu a čtvercový tvar určuje, kde je přední strana kapoty. Vidět záda je spíše problém a zpětné parkování není tak snadné. Existuje reverzní kamera, ale rezervní kolo namontované na dveřích dělá, že věci jsou složité. Standardní třída G je G350 CDI BlueTec - 3,0 litrový V6 nafta s výkonem 210 koní a špičkový točivý moment 540 Nm, který dosahuje rychlosti jen 1600 ot / min. Je to úžasně svalnatý motor a díky tomu, že točivý moment má v polovině dosahu vynikající výkon. Není to ani žádný světlík, který je umístěn v sedemstupňovém automatickém řízení (G300 CDI Professional má pětistupňovou automatickou "krabičku"), zasadí se do pravé nohy a vytahuje se jako lokomotiva s impozantním obloukem rychlost vozidla s hmotností 2,2 tuny. Samozřejmě, že tato váha ovlivňuje ekonomiku s tvrzeným průměrem pouhých 25,2 mil, ale u 96-litrové palivové nádrže (a 20 litrové rezervy) nebude třída G potřebovat tak často, jak byste si mysleli. Druhý motor byl původně kompresor G55 AMG, poháněný 5,5-litrovým motorem V8 s mamutou 507PS a 700Nm točivého momentu. To může šprintovat z 0-62mph za pouhých 5,5 sekundy a jde na maximální rychlost 130mph, která je - velmi rozumně - elektronicky řízena. Úspora paliva je pouhých 17,8 mil, ale pokud si můžete dovolit uber bling verze třídy G, náklady na pohonné hmoty pravděpodobně nejsou opravdu problém. Později byl nahrazen AMG G63.
60%