Salony Mercedes-Benz byly vždy známé pro zdokonalení a tato generace třídy E se nijak neliší. Zatímco BMW může mít s BMW řady 5 nejlépe ovladatelný salon, E-třída je cestou, pokud jde o komfort při dlouhých vzdálenostech - vyhovuje jen Jaguar XF. Je to naprosto klidné a hloupé na dlouhé vzdálenosti, s minimálním vlivem na silniční nebo hluk větru. V důsledku toho jsou dlouhé cesty častěji než ne relaxační zážitek. To je dáno vynikající jízdní kvalitou, která nejen vyřezává otvory a hrubé silnice, ale také se mimořádně dobře zabývá nerovnými cestami. Samozřejmě, to vše závisí na tom, jaký model si vyberete. Horní část řady Sport má výrazně pevnější jízdu díky sportovnímu odpružení a větším kolům, ale je to ještě pohodlnější, než sportovní modely od jiných špičkových sedačkových sedadel. Modely Avantgarde jsou zaměřeny spíše na luxus, ale stále mají menší zavěšení (o 15 mm) než verze SE. Tam, kde třída E nesvítí tak jasně, že je na náročných silnicích. Řízení je naprosto umělé, i když je poměrně dobře vážené, ale celkově Mercedes nemá k dispozici agilitu BMW řady 5, přestože modely Sport se blíží díky pevnějšímu sportovnímu odpružení. Je to stále velmi kompromisní a upokojující, takže pro každodenní jízdu nebudete zklamáni. Existuje široká nabídka motorů, které nabízejí vše od ekonomiky až po zcela výkon. Většina lidí si vybírá jeden z ekonomických, ale prudkých dieselů, počínaje E200 CDI se 136 koní. Je to nejlepší volba pro hospodárnost, protože je schopna dosáhnout průměrně 54,3 m (se standardní šestistupňovou manuální převodovkou), ale pro vyšší výkon je to E220 CDI, který je stejným nově vyvinutým vznětovým motorem o objemu 2,2 litru, až 170 koní. Je to jen nepatrně efektivní (u 53.3mpg), ale při jízdě v záběru se cítí více prudké, díky točivému momentu 400 Nm. Tento model je ideální pro jízdu na dlouhé vzdálenosti a je ideální na dálnici, kde je tichý a úsporný, přesto přesto poskytuje dostatek výkonu v případě potřeby. Model E250 CDI používá stejný motor, ale s výkonem posilujícím na 204 koní, nicméně skutečná výkonová nafta je výjimečná E350 CDI. Jedná se o jediný šestiválec nafta v sestavě a má tak svalnatý zvuk a pocit, že očekáváte od výkonové nafty. Poskytuje 231 koní, ale nejdůležitější je točivý moment při 540Nm. Je to opravdu bezproblémový motor a rychle a rychle se zrychluje - 0-62mph trvá jen 6,8 sekundy, ale je to naprosto bezvadná práce, která opravdu působí v pohybu. Benzínová linka začíná s E200 CGI a stejně jako všechny benzinové motory, je vybavena turbodmychadlem pro zvýšení výkonu, ale pomáhá s efektivitou. Navzdory tomu je ve skutečnosti pouze 1,8-litrový motor, který však produkuje 184 koní, takže 0-62 mil / hod. Přichází s rychlostí 8,4 sekundy. Stejný motor se používá v modelu E250 CGI, ale s výkonem zvýšeným na 204 koní. Nabízí užitečnou ekonomiku s průměrným číslem 37,2 m, ale ve srovnání s diesely je nedostatečný točivý moment, takže je třeba pracovat poměrně těžko, abyste získali smysluplný výkon, zvláště když máte plné zatížení cestujících a zavazadel. Dodává se s pětistupňovou automatickou převodovkou standardně, ale tato kombinace nefunguje zvlášť dobře, zvláště když zvažujete, než jiní výrobci nabízejí pokročilejší automatiku se šesti rychlostmi. Často je musíte vynutit k kickdownu, abyste získali slušné zrychlení, což má za následek vysoké otáčky a poměrně nepříjemnou napjatou poznámku o motoru. To má samozřejmě také nepříznivý vliv na spotřebu paliva, takže dosažení požadované hodnoty může být skutečnou výzvou. Vysokovýkonné benziny zahrnují model E350 CGI - model V6 s výkonem 292 koní, zatímco horní řada je hromový E500, který je poháněn 5,5-litrovým V8 s obrovským výkonem 388 koní a rychlostí 0-62 km / h za pouhých 5,2 sekundy.
80%