Základem třídy A jsou pohon předních a čtyřválcových motorů. Je to limitovaná řada od startu, s nabídkou pouze benzínu CLA 180 a CLA 220 CDI. Později v roce 2013 přichází CLA 200 CDI a CLA 250, stejně jako CLA 45 AMG s 355PS. Na kontinentu je nabízen systém 4MATIC poháněný čtyřmi pohonnými systémy Mercedes-Benz a mohl by se sem dostat včas do zimy 2013, kdy bude soutěžit s vozy Audi Quattro a nově zavedeným systémem xDrive BMW. Stejně jako u značky Mercedes-Benz, odznak na botě nemusí nutně odrážet to, co je pod kapotou. V případě CLA 180 je to benzinový motor o objemu 1,6 litru s výkonem 122 koní. S rychlostí 0 - 62 km / h za 9,2 sekundy, to určitě není tak rychlé, ale nabízí slušnou ekonomiku (alespoň na papír). Kombinovaná hodnota činí 50,4 mpg a vydává 126 g / km CO2. To je docela dobré pro auto této velikosti. Nejenže to znamená levné jízdní daně, ale i proti větším salonům to bude vypadat dobře i v seznamech firemních vozů. Ale ten, který si většina kupujících zvolí, je CLA 220 CDI. Jak jeho jméno nenaznačuje, je to 2.1-litrový nafta s 170 koní a dostane z 0-62 mil / h za 8,2 sekundy a na maximální rychlost 143 mil / hod. Je to motor, který se nám líbí: prudký, pružný a s 350 Nm točivého momentu, který se neobjeví, pokud jde o předjíždění. Emisí jsou celkem dobré, na 117g / km a oficiální ekonomika je 62,8mpg. Ve větších třídách C hlásí majitelé v sekci Real MPG, že se jedná o motor až o 93% oficiálního čísla. CLA 220 CDI je standardně vybavena sedmistupňovou automatickou převodovkou 7G-DGT od společnosti Mercedes-Benz. Není to špatná převodovka a změny jsou obecně rychlé a hladké, i když v situacích, kdy je třeba rychle změnit několik rychlostních stupňů, může to mít pocit, jako by to bylo zachyceno. Jedna oblast, kde se nová třída A dostala do kritiky, je v cestě - je příliš trhavá, příliš pevná a často zcela nepohodlná. Není tedy žádným překvapením, že Mercedes-Benz přinesl několik změn ke zlepšení pohodlí, včetně revidovaných nastavení tlumiče, speciálně kalibrovaných tlumiče nárazů a zcela nového zadního závěsného pomocného rámu. A do jisté míry to fungovalo. Zatímco zůstává pevným jezdeckým vozem, je mnohem hladší při vyšších rychlostech a nyní může být specifikováno s odpružením Comfort nebo Sport. Komfort poskytuje lepší kombinaci jízdního komfortu a dynamiky a je standardem pro modely CLA Sport. CLA nenabízí obzvláště pěkný zážitek z jízdy ve srovnání s vozy Audi A3 nebo BMW řady 1. Ovládání karoserie by mohlo být lepší, zvláště když je tlačeno, ale řízení je pěkně vážené a poskytuje přiměřené množství přesnosti. Pro ty, kteří hledají přímou rychlost, je to 211PS CLA 250 poháněná benzínem, ale neočekávejte, že byste na ně mohli dostat ruce až později v roce. Dokud se CLA 45 AMG neobjeví, bude to nejrychlejší CLA s časem 6,7 sekundy a rychlostí 149 km / hod. Ve skutečnosti postrádá vzrušení a cítí se mnohem pomaleji než to a C220 CDI - i když je na papíře pomalejší - má mnohem více využitelnou sílu. Ani nenabízí obzvlášť působivou ekonomiku: 46,3 mpg a 142 g / km. Pro naprostou energii bychom čekali na CLA 45 AMG nebo jsme se rozhodli pro model C220 CDI, který nabízí lepší kombinaci obou. Pro mnoho lidí, když víte, že je to nejvíce aerodynamické auto, které můžete koupit (hodnota Cd je tak nízká jako 0,22), přináší jen víc než pokrčení ramen. Ale stojí za zmínku, jelikož to není jen inženýr z oblasti inženýrství - to přináší hmatatelné přínosy pro spotřebu paliva. Při každém poklesu o 0,04Cd je úsporná spotřeba paliva stejná jako u kerbweight o 100kg. Několik triků, které CLA používá ke zvýšení kluzkého tvaru, jsou přední mřížka s roletami, které se blíží rychlosti, speciálně tvarované vnější zpětné zrcátko, ploutve v zadních světlometech a větrací otvory v obložení kola.
60%