Ani jeden z dostupných motorů MX-5 není zvláště scintilační z hlediska přímého výkonu. Základním 131-litrovým benzinovým motorem o objemu 1,5 litru může být auto dosaženo za 8,3 sekundy, což je hodnota snížená na 7,3 sekundy, pokud se rozhodnete pro 2.0-litrový 160PS. Ale poměrně běžné výkony MX-5 se netýkají nudné jízdy. Ve skutečnosti se MX-5 cítí fantasticky, a to i při nízkých rychlostech. Nízká poloha sedadla a sportovní jízdní poloha poskytují skvělý pocit spojení s vozem, zatímco ovládací prvky mají pocit, že jsou příjemně hladké, dobře vyvážené a přesné. Řízení je okamžité a přesné, páka řadicí páky je kladná a pedály jsou velmi dobře rozmístěné, takže náročná cesta má obrovský zážitek, bez ohledu na to, zda je motor pod kapotou. I přes nižší výkon, nemyslíme si, že existuje skutečný trest pro vybírání 1,5litru nad 2,0litrem, protože na silnici je výkonnostní rozdíl zanedbatelný. 2.0-litrový vůz má přední ochrannou lištu proti zvětrání, která je určena k ostření řízení, spolu s diferenciálem s omezeným skluzem pro přísnější zatáčení a tyto změny způsobují, že se vozidlo cítí trochu tužší než 1,5 na typicky nerovných britských silnicích. Bez ohledu na motor, MX-5 se cítí vyrovnaný a vyrovnaný přes rohy. Existuje trochu víc karosérie, než byste mohli dostat v horkém poklopu jako Ford Fiesta ST, ale MX-5 dává řidiči tolik zpětné vazby, na které nezáleží. Může se stát, že neuvidí rohy s mimořádně vysokými rychlostmi, ale pocit jízdy je nádherně komunikován i při normálních rychlostech - a zábava je doprovázena špinavým výfukem. Okolo města MX-5 nemá žádné problémy díky kompaktnímu rozměru, ačkoli viditelnost směrem dozadu se střechou není skvělá. Na dálnici se MX-5 dostane trochu hlasitě, s dostatkem hluku větru v okolí střešních těsnění. Také se cítí poměrně zranitelná u velkých vozidel, jako jsou nákladní automobily, jednoduše proto, že je tak malá a nízká. To znamená, že existují pohodlí stvoření, jako je tempomat a varování před odjezdu z jízdního pruhu, které nabízejí snadnější jízdu na dálku. S střechou dolů se kabina může trochu rozzářit, ale naštěstí se ohřívací systém velmi rychle zahřeje a trvá jen pár minut. Je to šikovné, pokud se budete chtít řídit střechou ve všech ročních obdobích, stejně jako vyhřívaná sedadla. Opět se tyto ohřívají velmi rychle, ačkoli nejsou standardní u všech modelů. Úspora paliva u verze s objemem 1,5 litru činí 47,1 mpg, emise dosahují 139 g / km, zatímco 2,0-litr dosahuje rychlosti 40,9 mpg a 161 g / km. Tyto ekonomické údaje jsou v reálném světě poměrně reálné, ale relativně vysoké emise znamenají ročně VED není levná - hanba pro takové malé, lehké auto.
100%