Zeptejte se kteréhokoli inženýra, jak dobře řídit vozidlo a vysvětlí všechny různé atributy. Mluvte s inženýry společnosti Mazda a mají jednoduchou odpověď: lehčí. Takže to je přesně to, co udělali s Mazdou 6, ale nikoliv drahým používáním hliníku. Místo toho Mazda jednoduše vyřešila, jak těžká by měla být součást, a pak ji udělala na tuto váhu a ne více. 6 je stále bez featherweight, s pohotovostní hmotnosti 1465kg, ale to je méně než mnoho soupeřů a výhody jsou okamžitě zřejmé, když je řídit. Existuje obratnost 6-ti ovládacích prvků, které jednoduše nenajdete u mnoha vozů rodinné třídy. Řízení se otáčí s lehkostí, ale také přesností, když nasměrujete vůz do rohu, takže pocit ovládání je vždy přítomen. Když vyjedete za roh, 6 pokračuje v tomto pocitu, že je lehký a jistý. To není snadné odklonit se od jeho zamýšlené linky kolejnic nebo hřebenů a tam je víc než dostatek rukojeti pro téměř každou jízdní situaci. Když je silnice menší než sklovitá hladká, uvidíte, že 6 má pevnější závěsné nastavení než někteří rivalové, zejména Ford Mondeo. Zatímco to znamená, že budete mít nižší nárazy při nižších rychlostech, usoudíte se, že dáte velmi pohodlnou jízdu na dálnici. Vzhledem k tomu, že 6 je zaměřeno především na sektor vozového parku, je to přijatelný kompromis, ale je to škoda Mazda by nemohla učinit auto trochu pružnější při nižších rychlostech. Bez ohledu na rychlost je Mazda 6 tichá a přichází s povinnostmi od A do B s minimálním hlukem větru, silnice nebo motoru. Stiskněte plynový pedál až na doraz a uslyšíte, že se motory stanou více vokály, ale jen málo se s vozem bude chovat v tomto poněkud bezvýznamném způsobu. V sortimentu jsou celkem čtyři motory, které obsahují dvojici benzinů a motorů. Benzín s objemem 2,0 litru je dodáván ve verzích 145 a 165 koní a obě nabízejí přiměřený výkon, hospodárnost a emise. Šestistupňová manuální převodovka je standardem pro všechny motory, ačkoli méně výkonný benzín je k dispozici se šestistupňovou automatickou převodovkou, která poskytuje 47,9mpg a 136g / km CO2 jako sedan v porovnání s manuálními jízdou 51,4mpg a 130g / km. Většina kupujících se rozhodne pro dieselové motory Mazda 6 ve formě sedanu nebo Tourer. Předpokládáme, že dieselový motor o objemu 2,2 litru je ten, který má svůj výkon díky širokému ramennímu výkonu, který dává rychlosti 0-62 km / h za 9,0 sekundy a zatížení 380 Nm při 2000 otáčkách za minutu. Pokud pravidelně vlečete, bude užitečné další 40 Nm výtlaku z 175PS 2,2 nafty, ale v každodenní jízdě má jen malý rozdíl. Oba diesely lze objednat s manuálními nebo automatickými převodovkami.
80%