Takže, jaký je tento typ všestrannosti, jak řídit? Benzínový motor o objemu 2,0 litry s pětistupňovou převodovkou je poměrně nízký, což dává zhruba 21 mil za hodinu za 1000 ot / min, ačkoli to má smysl vzhledem k zatížením, které může být někdy požadováno. Naštěstí je to hladký motor, takže otáčky nenosí na rychlostních silnicích. Mazda5 řídí a velmi dobře zpracovává. Spíše jako auto než MPV a zpětná vazba řízení je stejně tak jako Mazda6. Jako řidič, prostě si neuvědomujete rozdíl v těžišti. Jakákoli odbočka, kterou jste nakonec zažili, bude vpředu a dokonce to bude kontrolováno různými elektronickými systémy. Obě verze 2.0-litrového naftového motoru - 110 koní a 143 koní - jsou zaměřeny na stejné rychlosti 35 km / h na 1 000 ot./min v 5., takže nabízí mnohem uvolněnější jízdu než benzinový motor a řízení je také trochu masovější. Manipulace je vynikající a verze 143hp má stejný hladký náraz jako v Mazda 6, což z něj dělá nejvhodnější Mazda5. Ale 110 hp je daleko od špatného vztahu. Stále se dostane na krok, plave tiše na rychlosti dálnice a ukazuje pouze nedostatek energie, pokud necháte otáčky příliš nízké na kopcích. Vzhledem k tomu, že začíná 2 000 liber levnější než sportovní 143 hp, je pravděpodobné, pro řidiče taxi. Spíše než myslet na Mazda5 jako MPV, který řídí jako dobré vozidlo, je asi lepší si to představit jako dobré vozidlo s univerzálností velmi dobrého MPV. Pokud máte rádi řízení a máte rodinu, ale chcete jen jedno auto, pak to dělá oba práce lépe než cokoli jiného. 2008 Facelift Nebylo příliš špatné s originálními Mazda 5 2005 posuvnými bočními dveřmi, slušnými diesely a šesti a půl sedadly. Bylo to však pár nepokojů - žádný automatický. Tento nedostatek byl osloven užitečným pět-rychloměr, který táhne rozumně uvolněný a má ruční řazení. Další kritikou byla rychlá a nerovnoměrná opotřebení pneumatik. Mazda to již částečně překonala specifikací pouze jednoho speciálního typu pneumatiky: Dunlop SP Sport 2050s. Nyní však bylo celé zadní zavěšení přepracováno, zdánlivě "optimalizovat stabilitu na dálnicích a křivkách". Ale opravdu jednou a navždy vyloučte, že jste si přečetli nadměrné opotřebení pneumatik. Aby bylo naprosto jisté, jsou k dispozici i nová, mnohem silnější kola z lehkých slitin. Zážehovým motorům byl dán větší dotykový moment při nízkých otáčkách pomocí elektronického škrtícího ventilu a následného časování ventilů. Dieselové motory emitují o něco méně CO2, táhnou je do pásma daní a jsou o něco ekonomičtější. Změny odpružení způsobily lepší jízdu a manipulaci, ale bylo by zapotřebí 20 000 mil vám říct vliv na pneumatiky.
80%