Mazda 3 v roce 2014 je třetí inkarnace filozofie společnosti Mazda Skyac. Namísto přijetí hybridních technologií pro zlepšení spotřeby paliva a snížení emisí CO2 se Mazda rozhodla zvýšit účinnost svých spalovacích motorů. Takže máme v hlavách válců nízké kompresní diesely s výfukovými potrubími, takže se rychleji zahřívají, uvolňují méně sazí a splňují předpisy EU6, aniž by bylo nutné drahé přísady do přísad. Benzínové motory Skyactiv mají velmi vysoké poměry komprese a místo toho, že jsou sníženy a přeplňovány, jsou 2,0 litry přirozeně nasávané, přesto dosáhnou nízkého obsahu CO2 119 g / km. Ale Skyactiv není všechno, o čem je Mazda a nová Mazda 3. Mazda je zaměstnána nadšenci a zásadně dělá řidiče auta, kde každý aspekt byl ačkoli a přemýšlel, dokud se nehodnotil být správný od inženýrů a designérů spíše než účetní společnosti. Všechno je v pořádku. Rozváděč. Způsob, jakým vozidlo pohání a manipuluje. Způsob, jakým vše funguje od zastavení až po automatické řazení. Mazda nazývá toto "Jinba Ittai". Soulad mezi člověkem a strojem. Pocit, že auto by mělo odpovídat na řidiče stejným způsobem jako jezdec k jezdci. V nové Mazdě 3 se tento krok ještě dále rozšiřuje. Nová kontrolní obrazovka je ergonomicky navržena tak, aby jí řidič mohl ovládat intuitivně, aniž by se zvedl z očí. Vozidlo se velmi dobře ovládá bez kompromisu jízdního komfortu. Jednalo se o ruční manuální sedan s objemem 120 koní, benzinovou rychloupínací automatikou o objemu 120 koní a benzínovým sportovním hatchbiterem o objemu 165 koní. Sedmdesátá léta byla specifikací SE-Nav a SEL-Nav a přichystala na 16 "hliníkových kolečkách s pneumatikami 205/60 R16. 165 Sport byl na 18s s pneumatikami 215/45 R18. Všichni se uchytili a zacházeli velice slušně, ale Sport velmi dobře visel. Na rozdíl od modelů Golf, Leon, Octavia nebo Civic, všechna Mazda 3 mají správné plně nezávislé zadní zavěšení. Cesta, kterou jsme ve Španělsku řídili, byla hladká, takže jsme nemohli posoudit, co se stane v případě typického britského středního rohu. Ale kontrola těla nad hřebenem a skrz poklesy byla vynikající. A auto jezdilo nevyhnutelnou rychlostí, která se hnala v městech a vesnicích velmi dobře. 165 neměl rád velké otáčky. Bylo to nejlepší mezi 2 000 a 5 000 otáčkami za minutu. 120 byl velmi hladký a cítil se jen trochu uškrcený pro 2,0 litru, zvláště ve vysoké nadmořské výšce v horách, ale to je to, jak to vyzařuje jen 119g / km CO2. Dostanete jinou pomlčku k Sportu 165. Centrální kruhová rychlost se stává otáčkoměrem s digitálním zobrazením rychlosti a ukazatelem řazení, kde by malé otáčkoměry byly na menších verzích. Kupovníci, kteří se dívají na rodinné salony a hatchbacky v cenové kategorii Mazdy 3, jsou nyní konfrontováni se sjezdem na turbodmychadlo o objemu 1,0 litru nebo 1,2 nebo 1,4 motoru nebo s motorem 1,8 v modelu Civic nebo 2,0 litru v Mazdu 3. Snižování cen nevyhnutelně přináší nižší CO2 v testech ES, tedy méně ročních daní. Ale v reálném světě poskytují 1,8s a 2,0 litry uspokojivější jízdu s nižší spotřebou paliva.
80%