Při jízdě na silnici je základním motorem benzín 105 PS s pětistupňovým manuálem potěšením řídit. Je to pohodlné, jízda dobře, pevné uchopení, napájí zpět to, co se děje s řidičem a obecně se vám na tváři usmívá v mezích 105PS benzínového motoru. Model 109PS, nyní užitečné 119g / km, má mnohem více točivého momentu, takže je mnohem šetrnější a hospodárnější. Je to tentýž model Ford / PSA, který se nyní nachází pod kapotami nejrůznějších vozů, včetně velkého vozu Volvo S80. Nejpozoruhodnějším vozem na našem startu bylo 185PS 2.2 diesel, stejný nový dieselový motor jako v Mazda 6, ale nyní s jiným filtrem pevných částic. Za zmínku stojí, že všechny Mazda motory v Mazda 3 jsou řetězová vačka. Jen nafta Ford / PSA 1.6 je opasek. Můj kolega říkal, že Mazda 3 2.2 185 nebyla tak živá jako jeho 163PS BMW 120d. Ale důvodem pro to mohlo být, že Mazda měla jen 600 kilometrů, takže stále ještě byla těsná. Jakmile se uvolní, měl by být snadno schopen vydat 7,9 sekundy na 60, 135 km / h, přesto však stále 149g / km CO2 a možná kolem 50mpg. Mazda prodala půl milionu staré Mazdy 3 v Evropě, 63 000 ve Velké Británii, takže je to prodejce s objemem, který se neprodává natolik, že se stane samozřejmostí. Je to mnohem stylovější alternativa k Focusu se všemi přednostmi Focusu a tím, že Sterling a Euro nespadají dále proti jenu, je to lepší hodnota než Golf nebo Audi 3 a podle mého názoru nejméně, nese více postavení než Leon. Říká lidem, kterým záleží na tom, jak vypadá vaše auto, nebyli jste zachyceni v syndromu statusu Golf / A3 a že oceníte auto, které správně řídí. Nebudete zklamáni. 2012 Facelift Počáteční dojmy jsou, že 1.6 Activmatic je trochu frenetický, otáčí až 5000 otáček za minutu, aniž by zjevně využíval kickdown. Ale ve skutečnosti to bylo téměř identické se starším tvarem Mazda 3 1.6 automatické, běžel jsem v dubnu v Thajsku o více než 1000 mil. Jakmile si na to zvyknete, je to velmi sladké, zejména v dopravě. A jakmile se usadí v horní části a kolem 25 milisekund za 1 000 otáček za minutu, uvolní se. Vůz 1,6 115 (jediná Mazda 3 s motorem s pákovým vačkem) sdílí svůj motor a šestistupňovou převodovku s naftovým motorem Mazda 5 1.6 s mírně vyššími převodovými poměry, které v 6. místě dosahují rychlosti 32,5 mph / 1000 ot./min. To jí pomáhá kvalifikovat se na daňové pásmo C ve výši 30 liber ročně. Kvalita jízdy, ovládání a manipulace s řízením jsou téměř stejně dobré jako moje Mazda 5. Mazda odhaduje, že nová dieselová dieselová verze 1,6 ušetří 26,88 liber v ceně pohonných hmot nad 12 000 mil na 1,40 liber za litr. 2,2 litrový motor s řetězovou vačkou o objemu 150 PS je ještě vyšší: 37,5 mil za hodinu za 1.000 ot./min v 6. a na zkušební trati (48,7 mph) se nám podařilo dosáhnout velmi dobrých hodnot 5,8 litrů na 100 kilometrů. Ovšem gearchange není tak sladká jako 1,6 a výkonové charakteristiky a převodovky vám nedovolí "zablokovat změny" v rozsahu, v jakém můžete v 1.6. Tato delší převodová rychlost ušetří 53,76 liber v ceně pohonných hmot nad 12 000 mil.
80%