Otočte klíček a poznámka motoru 1.6 je trochu slabá, ale u 100PS je výstupní výkon standardním svalem pro velikost. Posilovač řízení na modelu 1.6 je jednoduchý hydraulický systém a je tu dostatek volantu. Vozidlo se pohodlně zachází a obětuje nejvyšší ostrost pro dobrou kvalitu jízdy. Není to sportovní vůz a nepředstírá, že je. Ale je to zatraceně dobrý kompromis. S o 50% větším výkonem je 150-litr 2,0 litru zřejmě o něco rychlejší. Ale aby získal magický obrázek 150PS, Mazda si zvolila elektrohydraulický posilovač řízení, který pohlcuje menší výkon motoru a zabraňuje ovládání některé z pocitů z 1.6. Ale je to stále dobré, velmi kompetentní auto, které má dostatek energie pro většinu lidí a rozumný kompromis mezi jízdou a manipulací. Překvapivým rozsahem je automatická verze 1.6. Někdy se dostanete do auta a okamžitě se cítíte přesně. To bylo jedno z těch aut. První věc, kterou jsem viděl, bylo ruční ovládání pro autobox: dopředu, aby se změnil; zpět na změnu: přesně tak, jak má být, ale není to u systémů Tiptronic. Stejně jako indikátorové stopky napravo, je to intuitivní, takže nemusíte přemýšlet před tím, než změníte rychlost, a samotná krabice je radost, mění se krásně hladce. To vám umožní soustředit se na brzdění, oblékat a otočit se do svých rohů dokonale a dává vám velmi uspokojivou jízdu. Ačkoli čísla naznačují, že to je výkonový dunce trio, na cestě je to nejlepší auto řidiče. Jediné nepřátele, které jsem měl, byly drobné, jako je mřížka na roštách a čiré zadní světlo v šedé verzi. Ale jsou to velmi drobné kousky. Pokud bude nový Volvo S40 a nový Ford Focus splňovat slib Mazdy 3, Ford se nebude muset starat o nové vozy Golf a Astra. Aktualizace: 2006 Facelift Mazda 3 dostala diskrétní facelift a generální ladění. Nic nesmírně významného. Pouze dobré vozidlo bylo lépe využíváno pomocí ponaučení získaných na vozidlech Volvo S40 / V40 a Ford Focus, se kterými sdílí své podlahy, zavěšení a hnací ústrojí. Mazda 3 byla druhým vozem po C-Maxu na platformě C1 Ford, která předcházela Volvo S40 / V50 a samotnému Focusu. Takže nová verze využívá tři roky zkušeností získaných se sdílenou technologií. Venku je logo Mazdy v mřížce o něco větší. Poměrně ošklivá volitelná roštová mřížka byla opuštěna. Přední nárazník je vyměněn. Kola z lehké slitiny mají nový design. Existují některé nové barvy: slídoušedá slída, slídka modrá, modrá Aurora a slídová slída. (Naštěstí byla zachována ta nejlepší stará barva, velmi bohatá pevná červená barva.) A je tu ještě jedna nafta: 90PS verze Ford / PSA 1.6 nabízí kombinovanou ekonomiku nad 60mpg. Pod kůži se nastavení podvozku lehce změnilo, aby vozidlo reagovalo lépe, zlepšilo kvalitu jízdy, zdokonalení a snížilo hladinu hluku. Mezi další vylepšení patří systém bezklíčového vkládání karet a tempomat v modelech s vysokým rozlišením, volitelný systém reproduktorů Bose se 7 reprosoustavami a volitelný 20GB pevný disk, který dokáže uložit asi 3 000 hudebních skladeb. Všechny modely nabízejí mírně vyšší spotřebu paliva na úkor přibližně desetiny sekundy z doby zrychlení 0-60. V 2.0 má nyní 6-rychlostní skříň spíše než 5-rychlostní a 1,6 4-rychlostní automatická skříň se také mírně zlepšila. Stejně jako předtím můžete mít stejné peníze za pětidveřový hatchback nebo čtyřdveřový saloon, i když ceny se nyní zvyšují o 500 až 830 liber. Vyzkoušeli jsme 4-dverový model 2.0 Sport 5-dr a 1,6-litrový 109 kW. Elektrohydraulické řízení na 2.0 má o něco více "pocit" než předtím a auto nyní využívá šestistupňovou převodovku. A jeho nová elektronická škrticí klapka a nové sekvenční časování ventilu znamenají, že motor dosáhl špičkového točivého momentu o 500 otáček za minutu dříve, což z něj činí pružnější a obratnější blokování (3. až 5., 4. až 6. atd.). . Je to dost rychlý, příjemně ohebný, nedává vám úzkostné chvíle, které čekají na to, aby se krouticí moment objevil na kruhových objezdích, uchopil, řítil a zpracoval velmi dobře. A Mazda mávla magickou hůlkou nad jízdní kvalitou. Na někdy drsné a pock-značené zkušební trase to nasáklo všechno, co by na něm silnice mohla vrhnout. Jedna podivná věc se však stala. V obou automobilech při rychlosti asi 100 mil / hod došlo k výpadu hluku. Není to varovný bzučák. Pro nás není policejní auto. Diskuse s inženýry společnosti Mazda vedly k závěru, že pneumatiky a povrch vozovky musí být viníky. Velmi zvláštní, ale konzistentní mezi dvěma zcela odlišnými vozy. Ne, že to bude hodně obtěžovat zákazníky ve Velké Británii. V pořadí hromadění a stavových sázech se Mazda 3 hodí mezi Focus (protože je to Ford) a S40 / V50 (protože jsou to Volvos). Prodává se po vzhledu a skutečností, že je to japonská Mazda s velmi působivým záznamem spolehlivosti. Kupte jej pro svůj vzhled, jízdní komfort a jeho spolehlivost a nebudete zklamáni. Duben 2011 1.6 automatický test: Takže je to dobrá volba v porovnání s Focusem, Golfem, Astra, Corolly, cee'd, i30, Auris nebo Civic automatickým? První výhodou je, že pod kapotou najdete robustní řetězový motor Mazda 1.6 MZR 105PS, který řídí přiměřený točivý moment 145 Nm při rychlosti 4000 ot./min. Samozřejmě žádná ohnivá koule. Ale kupující použité 1.6 automatiky nemají přesně v úmyslu vypálit gumu na závodní dráze. Spolu se stejným 4-stupňovým autobox převodníkem točivého momentu najdete na Focusu nebo starém Fiesta 1.6 auto. A dělají dobré společníky. Nejdřív se dostal do dopravní zácpy v Bangkoku a kombinace dokázala vynikající představu o sobě samém. Manuálně můžete posunout řazení pomocí páky logickým způsobem: vpřed pro změnu směrem dolů a zpět pro změnu. (Žádné překvapivé myšlenkové hry Tiptronic, které je třeba překonat.) Systém je zároveň citlivý a šetrný k řidiči. Žádné ošklivé trpaslíky. Žádné nežádoucí nárazy. Prostě to jde. I když musím zdůraznit, že v provozu v Bangkoku, brzdění levého chodidla není jen doporučeno, je to šetřič života. Určitě ušetřilo více zranění motoristického taxikáře a jeho tlustého cestujícího, který mě U otočil zleva doprava, zatímco jsem se otočil správně. Kdybych byla jedna noha brzděna, byli by pod vozem, po kterém bychom všichni dostali T-kořeny třemi pruhy bez vězňů - berouce svár. Sladká jízda v dopravě přináší méně než vzrušující zážitek venku. Musíte se naučit co nejvíce využívat to, co máte a řídit se v jeho mezích. Ale je stále lepší držet ruku z páky a nechat svou pravou nohu a samotnou krabici dělat práci. Tímto způsobem vy a vaši cestující získáte pěkný, hladký pohon a slušnou plavbu o rychlosti 75 km / h. Ne brilantně úsporný. Na první etapu naší cesty jsme průměrně dosáhli jen 33mpg (po úplném naplnění v pondělí nebo v úterý ** zveřejním plnou postavu). A 179g / km - 183g / km CO2 vycházející z výfukového potrubí vás požádá, abyste vydělali 210 až 245 liber za rok, což se říkalo "silniční daň". Řízení mělo občas trochu světla. Ale žádné stížnosti na manipulaci a kvalitu jízdy. Mazda 3 je druhá generace modelu Ford C1 Focus, který je nejlépe ve své třídě. Takže, pokud opravdu chcete, můžete to zahnat za rychlý kout na velmi působivých rychlostech bez jakékoliv odchylky. Kvalita jízdy byla také pět hvězdiček, a to i přes pneumatiky 205/50 R17, které v tomto ohledu normálně nepomáhají. Kromě toho byly sedadla velmi komfortní.
60%