Na venkovských silnicích se Freelanderova vysoká pozemní vůz a dlouhá cesta zastavují, aby pokročily poněkud narůstá, ale na dálnicích je většinou klidná a uvolněná. Něco jako Volvo XC60 se může cítit spíše jako čerpané pravidelné auto než Freelander, který zůstává 4x4. Na rychlých silnicích A a silnicích s dvojitými vozovkami se motor opravdu zklidňuje, překvapivě se vyskytuje nedostatek hluku větru a silnice a kombinace nečekaného zdokonalení a velkého pohledu činí z auta příjemné místo. Až se do toho naučíte, může být auto překonáno překvapivě lehkou jízdou a bude řídit a jít tam, kde chcete, s větší přesností, než byste čekali, ačkoli řízení samo o sobě je lehké a inertní a věc se valí dobře obchod. Při rychlostech mimo dálnici je 2,2 litrová nafta o objemu 160 koní a trochu hnusná a cítí se trochu bezvadně v nižších převodových stupních, dokud nechcete otáčet, když se objeví neočekávané rezervy točivého momentu - rychle se získává hybnost v nižších převodech přesného, ale nevýrazného šestistupňová převodovka. Dieselové motory o objemu 2,2 litru jsou poměrně ekonomické a mají průměrný objem 37,7 mbar a benzinový motor má tvar 3,2-litrového šestistupňového motoru s výkonem 233 k, ale není to překvapením, že je to vzácné místo, pravděpodobně něco společného s jeho hrozným 25,2 mpg spotřeba paliva. Na začátku roku 2009 byla vypuštěna nová zastávka / startová verze 2,2 naftového motoru - odhalil CO2 TD4_e, který snižuje emise CO2 z 194g / km na 179g / km, zatímco účinnost paliva se zlepšuje z 37,7 mpg na 41,3 mpg. Ještě je dobré řídit a vystupovat stejně silně jako standardní model 2.2 TD4 s dobrou nízkou sestupou. Velké změny Freelanderu 2 přinesly koncem roku 2010, kdy mu byl přidán midlife facelift. Zvenku jsou změny poměrně jemné - je zde nová mřížka, nárazníky a vylepšená světla spolu s některými novými barvami barvy, ale je pod kapotou, kde se věci opravdu rozvinuly. 3,2 litrový benzín byl propuštěn, zatímco nový 2,2-litrový diesel byl představen, nahrazovat starý model 160 hp. Nová motorová nafta o objemu 2,2 l je dodávána ve dvou různých výkonech - verze 150 koní, která je modelem TD4 a verzí 190 k, která je označena jako model SD4. Obě motory produkují o 20Nm více točivého momentu než odchozí model, čímž se zvyšuje na podstatný výkon 420Nm. Tento nový motor je Euro V kompatibilní a čistší než předchozí 2,2-litrový diesel. Emise CO2 z automatického modelu 150 koní jsou nyní 165 g / km, zatímco 190 koní je 185 g / km. Spotřeba pohonných hmot pro manuál 150 hp se také zlepšila a nyní nám působí impozantní 45,6 mph. Land Rover pracoval na tom, aby byl nový vznětový tichý, což je patrné při startu a při jemném jízdě, ale může to být ještě hlučné při tvrdé akceleraci, spíše v automatických verzích. Ale je to jasné, pomáhá extra točivým momentem, který umožňuje snadné zrychlení v rychlosti. Automatický pouze SD4 (to je verze 190 koní, pokud jste nevěnovali pozornost) je působivě rychlý a bude šprintovat z 0-60 km / h za pouhých 8,7 sekundy. Ale možná nejdůležitějším modelem v "nové" řadě Freelander 2 je eD4. Jedná se o verzi s pohonem dvou kol - poprvé, kdy model Land Rover vyrobil model jiného než 4x4 - a jako výsledek je to také nejúčinnější Land Rover, který byl kdy postaven. S 2WD verzemi kompaktních SUV, které nyní tvoří čtvrtinu všech prodejů, není žádným překvapením, že společnost Land Rover se rozhodla představit model eD4. Celkové čísla představují emise CO2 jen 158 g / km (pod úrovní kritické úrovně 160 g / km pro podnikatele) a impozantní spotřeba paliva 47,2 m / s. Land Rover říká, že volba pohonu předních kol eD4 je "bez kompromisu" nad standardním 4x4 modelem. To je do jisté míry pravé, protože má stejnou brzděnou tažnou hmotnost 2000 kg a cítí se velmi podobně na silnici při každodenní jízdě. Dodává se s verzí motoru o objemu 2,2 litru s výkonem 150 koní a je také silný a pomáhá tím, že pohání pouze dvě kola než čtyři. Off road je překvapivě dobré pro 2WD. Kvůli mechanickým změnám musel Land Rover modifikovat software. Systém řízení skluzu (SCS) byl optimalizován tak, aby odpovídal systému pohonu předních kol a software pro kontrolu stability (SCS) byl také znovu nastaven tak, aby odpovídal snížení hmotnosti. Na dokonce poměrně tvrdém terénu se dobře vypořádá, i když je to měkký písek nebo husté bahno v porovnání s verzí 4x4. Pokud však zřídkakdy podnikáte vážně mimo terén, zřídka znáte rozdíl. Systém Stop / Start, který se dodává jako standardní na ručních modelech s dieselovým pohonem, byl také vylepšen, aby se znovu spustil rychleji a plynuleji než dříve.
60%