V modelu Sorento jsou k dispozici pouze dva dieselové motory, ale většina modelů získá impozantní CRDi o objemu 2,2 litru - který je společný s Hyundai Santa Fe. Pouze vstupní úroveň Sorento 1 získá menší motor CRDi o objemu 2,0 litru o výkonu 147 koní, který je poháněn pouze dvěma koly a má sedm míst, spíše než sedm. Je to úsporné, s tvrzeným průměrem 44,1mpg a nejlevnějším modelem v tomto sortimentu, ale můžete se snažit prodat z druhé ruky. Motor CRDi o objemu 2,2 litru je vhodnější pro velké vozy Sorento a není dostatečně výkonný ani s výkonem 194 koní a 422 Nm točivého momentu. Dodává se se šestistupňovou manuální převodovkou, ale šestistupňová automatická převodovka je lepší volbou a díky tomu je Sorento hladší a uvolněnější. To není vůbec výkonné auto. Pravda, není to nejtišší z motorů, zvláště při startu, ale brzy se usadí a je přiměřeně tlumené, pokud ji opravdu nepožádáte, aby tvrdě pracovala. Nicméně není potřeba odvrátit odvahu. Sorento má spoustu točivého momentu, a přestože není příliš svalnatý, je ještě dost silný na to, aby vyskočil velmi dobře, obzvláště z 50 mph na 70 mph. Tento motor nahradil 2,5-litrový CRDi ze starého modelu Sorento a je nejen výkonnější, ale mnohem efektivnější. Nové 2,2-litrové naftové motory s AWD a manuální převodovka vydávají velmi úctyhodný 177 g / km CO2, zatímco ekonomika je 42,2 mph. Rozhodnutí o automatickém nevyhnutelném ovlivnění ekonomiky, ale s 194g / km a 38.2mpg to stále není špatné vůbec. Modely pohonu dvou kol jsou o 60 kg lehčí než 4WD a jsou dobrou volbou pro ty, kteří nepotřebují Sorento pro tažení nebo nebudou nikde obzvláště náročné. Je to také úspornější - manuální verze dosahuje průměru 43,5 m. Co by mohlo vést k nedorozumění majitelů předchozího Sorento, kteří byli ohromeni jeho vlečnými schopnostmi, je snížená tažná váha nového modelu. Staré auto má schopnost táhnout příšeru a bylo schopno vytáhnout 3500 kg. Nový model "pouze" spravuje maximálně 2500kg - ačkoli to je stále ještě spousta a jak Kia upozorňuje, 99% vlastníků starého Sorento nepotřebovalo tuto obrovskou schopnost táhnout se. Za zmínku stojí, že automatické modely CRDi o objemu 2,2 litru mohou vytahovat pouze 2000 kg. Všechny modely přitom přicházejí s systémem Hill Start Assist Control, který dělá to, co říká na plechovce, spolu s ovládáním zvedání brzd, které omezuje rychlost vozidla rychlostí 5 mph na hlubokých sjezdech. Modely 4WD vám také umožňují vybrat režim "zámku", který rozdělí točivý moment 50/50 mezi přední a zadní nápravy rychlostí až 19 mph. Na cestě je Sorento kompetentní a cítí se bezpečný. Řízení není nejrychlejší a postrádá pocit, ale to nezabrání tomu, aby byl Kia složen v náročných úsecích se slušným řízením těla. Je velmi uvolněná, když cestujete po dálnici s malým větrem nebo hlukem z vozovky.
80%