Existuje spousta možností motoru pro Kia Rio - ale doporučujeme benzín 100PS T-GDI. To má slušný 171Nm točivého momentu od 1500-4000rpm, takže je spousta nízkopodlažního úderu, který pomáhá s předjížděním a skluzem, plus je velmi tichý a má oficiální ekonomiku o více než 60mpg. To funguje velmi dobře s Rio, ať už ve městě, na dálnici nebo na venkovské cestě. Je k dispozici také s 120 koní, ale není potřeba vybírat tuto verzi, protože volba 100PS je tak dobrá všestranná. Pokud zakryjete spoustu kilometrů, může být lepší vznětový motor a máte k dispozici dva varianty s objemem 1,4 litru, se 76PS nebo 90PS. Můžete také získat benzinové motory o objemu 1,25 litru nebo 1,4 litru, ale jsou to staré modely, které jsou hrubé a je třeba je tvrdě pracovat, a tak jim dáme chybu. Jedinou výjimkou je 1,4-litrový automatický, což je tradiční, hladký měnič kroutícího momentu, který funguje dobře ve městě, ale nevýhodou je špatná oficiální ekonomika kolem 45mpg. Kolem města je místo, kde se Kia Rio cítí jako většina doma, a většinou to dělá. Pozastavení však při nižších rychlostech není dobré. Rozbíjí se nad rozbitými plochami a výklenky a snaží se zajistit plynulou jízdu. Rychle se zlepšuje, ale pokud není povrch vozovky perfektní, stále si všimnete, jak se tu a tam pohybuje podivně. Na straně plus je dobrá manipulace. Přes rohy je řízení přesné a ovládání těla je velmi dobré. Není to tak příjemné řídit jako SEAT Ibiza nebo Ford Fiesta, ale je to stále zábava na správné cestě. Je to dobré i na dálnici, která je příliš málo v cestě hluku a dostatek předjíždění, pokud vyberete jeden z přeplňovaných motorů - buď 1.0 T-GDI nebo 1.4 CRDi. Technologie aktivní bezpečnosti zahrnuje autonomní nouzové brzdění, které dokáže zaznamenat hrozící nehodu a brzdu automaticky, plus varování při odjezdu z jízdního pruhu, které upozorní řidiče, když se odjíždí z jízdního pruhu na dálnici. Oba systémy jsou volitelně na základní výbavě "1" a standardní pro zbytek rozsahu.
80%