Kia Optima přichází pouze s jedním konvenčním motorem - 1,7-litrovým dieselovým motorem CRDi, který má výkon 141 koní a 340 Nm točivého momentu. To může znít pouze adekvátně pro saloon této velikosti, ale je překvapivě schopný, protože špičkový točivý moment je k dispozici od pouhých 1750 ot / min. Budete zřídka nechávat chtít po síle, ale motor není bez jeho nedostatků. Například je to poměrně hlasitý motor, zvláště když se tvrdě tlačí. Ale provozní náklady jsou nízké. Oficiální ekonomika pro manuální verzi je 67,3 mpg, zatímco auto není daleko za sebou, s tvrzením 64,2 m. Emise jsou 110 g / km nebo 116 g / km, což znamená nízkou daňovou sazbu pro podnikové vozy. Je to určitě rozumná volba velkého rodinného auta pro podnikové uživatele. Volba automatické dvoubodové spojky pomáhá věcem, protože se rychle a hladce mění a udržuje šum na minimu. Je to skvělá volba pro Optima, zvláště na dálnici, kde je vůz nejvíce doma. Je hladký, pohodlný a uvolněný, s působivou jízdní kvalitou. Bohužel to není tak dobré na venkovské cestě. Řízení je příliš světlé a postrádá přesnost, kterou máte, například Ford Mondeo. To znamená, že kolem města je velmi snadné se s tím vypořádat a děláte lehkou práci rychlých nárazů, zatímco standardní zátěžová kamera trénuje z opačného parkoviště. Volba vyšší úrovně vyvážení přináší spoustu asistence řidiče. Automatizované parkoviště, adaptivní tempomat a jízdní páteřní asistence jsou k dispozici, ačkoli pokud chcete všechny tyto technologie, budete muset jít na špičkovou variantu '4', která je poměrně drahá téměř na £ 29k a přichází pouze s DCT automatickým .
60%