Jaguar XK skvěle vyniká díky hromovému motoru V8, který poskytuje snadné tempo a skvělý zvuk, který je doprovází. Původně to byl 4.2-litrový motor s výkonem 300 koní, který byl více než dost pro většinu s časem 0-62 km / h za 6,2 sekundy. Má velmi odlišnou povahu a mimořádně silně vytáhne přes celou řadu otáček, přesto je stále hedvábně hladká a zní skvěle, ať už zrychlujete, nebo jen lehce projíždíte. To je dáno skutečností, že zvuk motoru byl vyladěn spolu s výfukem, aby mu sportovní charakter. Všechny vozy jsou standardně vybaveny šestistupňovou automatickou převodovkou, která má normální režim plus sportovní nastavení, které drží vyšší rychlostní stupně a urychluje změny, i když jsou již neuvěřitelně rychlé. Tam jsou také pádlové posuny na volantu, což vám umožní změnit rychlost sami a dáváte XK větší pocit sportovního vozu. Na začátku roku 2009 byl Jaguar XK revidován a nový 5,0-litrový motor V8 nahradil předchozí 4,2 litrovou jednotku. Jak byste očekávali, je to ještě silnější, když máte klepání na 385 kb. Má také točivý moment 513 Nm, což mu dodává svalnatý střední výkon a znamená, že zřídka musíte skutečně otáčet motor až na maximum, abyste využili dostupný výkon. Tato mimořádná síla přináší rychlosti 0-62 mil / h na 5,5 sekundy a zároveň se cítí rychlejší na silnici s okamžitou odpovědí, když ji požádáte o urychlení. Navzdory zvýšení výkonu a velikosti je nový motor ve skutečnosti mírně ekonomičtější, průměrně o 25,2 m / s a emise CO2 jsou nižší. Nová verze šestistupňové převodovky byla představena společně s válcovým převodníkem Jaguar, který vychází z centrální konzoly. Na cestách je Jaguar XK velice obratný díky použití hliníku v tělese, který udržuje váhu. Je to pohon zadních kol, což znamená, že je velmi vyvážený a skvělý na náročných silnicích, ale nikdy není nepoctivý a vždy se cítí složen a zasazen, pomáhá brzdě reagovat. Facelifted modely z března 2009 přicházejí se systémem Jaguar Drive Control, který má tři samostatná nastavení, řízená tlačítky vedle voliče rychlostních stupňů. K dispozici je standardní režim, režim sněhu a dynamický režim, který zvyšuje odezvu škrticí klapky a zrychluje změny řazení. Navzdory své rodokmenu sportovních vozů je vozidlo Jaguar XK stejně snadné řídit i ve městě díky lehkému řízení při nízkých rychlostech. Viditelnost může být trochu problematická, protože kapota je tak dlouhá, zatímco zadní část je těžko posuzovatelná, ale užitečné jsou parkovací senzory jako standardní, takže se nemusíte starat o poškrábání nárazníků.
80%