XJ je v rozporu s jeho velikostí tím, že řídí hodně jako kompaktní sportovní sedan. Je dobře vyvážený a ostrý, s důvěrou inspirovaný pocit řízení, který současně osvětluje město, ale je přesný při vyšších rychlostech. Vzhledem k komfortu orientovanému uspořádání je výrazný nedostatek tělového válce při zatáčení také působivý. Dieselový motor V6 s objemem 3,0 litru o objemu 3,0 litru, který je součástí většiny modelů XJ, je tak tichý, jaký může být, ale má houževnatost a krásný tlumený tlum, když je tlačen - to se necítí jako vstupní produkt, zejména při tahání z nízkých otáček, díky točivému momentu 600 Nm od pouhých 2 000 ot / min. Zrychluje se jen za 6 vteřin a dosahuje rychlosti 155 km / h. Benzín s objemem 3,0 litru je hladší než diesel a má větší výkon, ale ztrácí na točivém momentu s nedostatečností 150 Nm, který dosahuje nejvyšší rychlosti o 1500 otáček za minutu. To dělá to trochu těžší práci získat to nejlepší, dává to méně pružný pocit v okolí města, zatímco méně vhodný k předjíždění střední rychlosti tahů. Úsilí o urychlení však není obvinění, které lze srovnávat s benzinovými verzemi V8 s objemem 5 litrů. Jak modely 510PS Supersport, tak i 550PS XJR mají vyšší točivý moment než nafta, v kombinaci s obrovským špičkovým výkonem. To znamená, že jsou bez námahy rychlé díky tomu, že jsou přeplňovány, ačkoli jsou s nimi krásně vylepšeny. Napájení nikdy nepřekonává poměrně lehký, hliníkově hustý podvozek XJ. Aktualizace v roce 2014 zaznamenala Jaguar šestistupňovou automatickou převodovku XJ ve prospěch osmistupňové jednotky, která nejen zlepšuje hospodárnost, ale také je řízena chytrým softwarem, který sleduje váš styl řízení a odpovídá. Pokud si například uvědomuje agresivnější styl jízdy, například drží na převody delší dobu. Jedná se o velmi hladkou převodovku a řadicí páky jsou standardní při manuálních změnách, když se řidiči chtějí více zapojit. Zvláštním překvapením je, že verze s dlouhým rozvorem, nazývaným XJL, jsou stejně tak ostré a kompaktní ze sedadla řidiče jako standardní vůz se stejnou nízkou rychlostí jízdy. V roce 2014 společnost Jaguar revidovala zadní zavěšení modelů XJL, aby zlepšila svou již kvalitní jízdu před premiérem. Nicméně, s vyššími specifikacemi modelu XJ - Portfolio - sériově dodávanými 20-palcovými koly (275/35 ZR20), trpí trochu většího rozruchu po celém městě než u vozů na menších 18 nebo 19 palcích .
80%