Jaguar nabízí čtyři varianty motoru s XF - tři nafta a jeden benzín. Základem řady je dvoulitrový naftový motor s výkonem 163 koní nebo 180 koní a je to schopný motor, který spojuje plynulé dodávky energie s nízkými emisemi. To z něj dělá ideální volbu pro řidiče firemního automobilu. Varianta 163PS vydává jen 104g / km s manuální převodovkou - první pro XF - a oficiálně je schopna dosahovat 70,6MP. Měli bychom jít na osmistupňovou automatickou. Je to jen zvýšení emisí na 109g / km, s ekonomikou 68,9mpg, ale je mnohem hladší a uvolněnější než manuál, takže stojí za to prémie. Pro trochu více grunt je verze 180PS stejného motoru, který produkuje 430Nm při točivém momentu ve srovnání s 380Nm. Není to moc efektivní, produkuje 114g / km CO2, oficiální ekonomika je 65,7mpg. Tyto údaje jsou stejné bez ohledu na přenos. Na silnici není moc mezi motory 180PS a 163PS - mají stejný výkon a oba znějí stejně, trochu se protřepávají, když se zchladí, než se tiše usadí. Pro ty, kteří chtějí vážnější výkon, je to 3,0-litrová V6 nafta, která produkuje 300 koní a obrovský točivý moment 700 Nm. Je to fantastický motor, který dává XF bez námahy. Pro předjíždění a jízdu na dálnici je to výběr řady XF, ale emise CO2 ve výši 144 g / km, takže je dražší než menší varianty. Ti, kteří skutečně nemají zájem o provozní náklady, se mohou rozhodnout pro benzinový motor V6 s výkonem 380PS. Má oficiální ekonomickou hodnotu 34 mph - ale výplata je sprintu jízdy o rychlosti 0-62 milisekund za 5,3 sekundy a mnohem účelnější výfukové znamení. Většinou najde motor V6, který je stejně schopný, a je levnější. Ať už je pod kapotou jakýkoliv motor, XF je skvělé auto, které řídíte. Pozastavení bylo velmi dobré pro britské silnice, s vynikající jízdní kvalitou dokonce i na potoled, rozbité silniční plochy. Navzdory tomu má XF velice působivou kontrolu těla skrz rohy a velmi málo. Řízení je přesné a dobře zatížené, takže XF může být umístěn v rohožích a je uklidňující. XF je pohon zadních kol, ale ti, kteří se obávají nízké rychlosti pojíždění na kluzkých plochách, budou rádi, že Jaguar nainstaloval, což v podstatě znamená velmi pomalé tempomat, aby se snížila skluz. Mělo by se dostat řidičům z mrzutých příjezdových cest bez přílišných potíží. Většina výkonných automobilů tráví svůj život na dálnici a XF je tu také skvělá. Větší hluk větru, silnice nebo pneumatiky je dokonce i při vyšších rychlostech a na všech modelech je standardní tempomat. Volitelně lze tento systém upravit na adaptivní systém, který přizpůsobuje rychlost, aby odpovídala vozidlu vpředu.
80%