V sortimentu XF Sportbrake nejsou žádné benzíny a v současné době žádná verze XFR, i když se to pravděpodobně změní. Prozatím máme čtyři různé vznětové modely založené na dvou motorech. Model na základním stupni je poháněn 2,2 litrovým naftovým motorem, který byl přidán do modelu XF, když byl v loňském roce vyfocen a sdílený s Land Rover Freelander. Existují dvě verze modelu 2.2D se základním modelem 163PS, který je zaměřen především na řidiče firemních vozů díky nižší ceně - verze SE se dostane na méně než 32 000 liber. Výkonnější verze byla vylepšena, takže má 200PS (až 190p, když byla poprvé představena v XF) a točivý moment 450Nm vypadá ideálně na papíře. Ekonomika 55,4 m / s je dalším velkým přínosem, zatímco emise 135 g / km jsou pro vozidlo této velikosti působivě nízké. Motor však není obzvláště působivý a postrádá tažnou sílu, kterou byste očekávali vzhledem k momentu, který je k dispozici. Je to v pořádku, když se hýbete a skutečná akcelerace v přímce se zdá být docela dobrá, ale je to kombinace čtyřválcového naftového motoru a standardního osmistupňového automatu, který nefunguje. Zatímco převodovka je vhodná pro větší motory řady Jaguar, nedostává to nejlepší z menší 2,2-litrové nafty a zdá se, že neustále hledá správný převodový stupeň. V důsledku toho motor tráví spoustu času při vysokých otáčkách, kde je rušivě hlučný - jen stěží odpovídá vylepšenému obrazu společnosti Jaguar. Často se rozbíjí, když očekáváte, že stačí vytáhnout z nízkých otáček, což vede k tomu, že pokrok není daleko hladký. Varianta 3,0 litru naftového motoru V6 je model, který chcete jet, pokud chcete výkon. K dispozici jsou dvě verze - standardní model 240PS a 3,0 DS s 275PS. Je to dokonalý motor pro XF Sportbrake s bezproblémovým zrychlením a obrovskými rezervami tažné síly. Dokonce zvládne to zní dobře. Je to opravdu rychlé, kdy S řídí 0-600 km / h za pouhých 6,6 sekundy. Oficiální ekonomika je pro tyto modely 46,3 megapixelů, i když pravděpodobně uvidíte pozdě 30 let ve skutečnosti. Všechny modely XF Sportbrake mají samonivelační zadní vzduchové odpružení namísto spirálových pružin sedanu a v důsledku toho je vůz vždy rovný, i když je plně naložený nebo tažený přívěsem. Je to tak dobrý jako standard XF, pokud jde o manipulaci. Je to tak jisté v nárožích a stejně agilní, i když jako sedan XF je jízda poměrně pevná a není tak hladká, jak byste očekávali. To znamená, že celková zdokonalení je silně působivá a na rychlostních silnicích je velmi malý hluk větru nebo silnice.
100%