Existuje pouze jeden motor v sortimentu Santa Fe, což je stejná 2,2 CRDi nafta, která byla použita v předchůdci, ale byla rekonstruována tak, aby zlepšila vyspělost a hospodárnost. Velká změna je, že Santa Fe je nyní k dispozici pouze s pohonem předních kol, pro ty, kteří nepotřebují schopnost 4x4. Tím se vrátí nárok na 47,9 m³ s emisemi pouhých 155 g / km. Hyundai však odhaduje, že devět z deseti prodeje Santa Fe bude mít verzi 4x4. Dává to smysl, protože v ekonomice je jen málo, oficiální hodnoty 46,3mpg a 159g / km CO2. Bez ohledu na to, jaký model si vyberete, vzniká stejný točivý moment 197PS a 422Nm, což znamená rychlý výkon a silnou akceleraci vpředu, když to potřebujete. Šestistupňová manuální převodovka má pěknou pozitivní změnu, zatímco šestistupňová automatická převodovka zajišťuje plynulé, ne-li zvlášť rychlé posuny. Zpřesnění je impozantní v celé Santa Fe a díky extra zvukové izolaci a silnějším bočním oknům je malý hluk větru nebo silnice, což z něj činí velmi pohodlné vozidlo na dlouhé vzdálenosti. Je ideální i pro tažení s manuálními verzemi, která dokáží vytažení 2500 kg brzdy. Jednou z nových funkcí je Trailer Stability Assist. Pokud zjistí, že přívěs nebo karavan začne mít had, automaticky sníží výkon motoru av případě potřeby střídavě přiloží levou a pravou přední brzdu na narovnání dráhy vozidla. Sedmnásobné modely 4WD mají samonivelační závěs. Zatímco Santa Fe je hodně navržena pro použití na silnici, je více než schopná na vyčesaných kolejích a přes muddly pole. Systém pohonu všech kol na vyžádání obvykle vysílá 100% přední kola, ale pokud zjistí ztrátu přilnavosti, přepne se na 50/50. Je zcela automatická, takže řidič nemusíte dělat nic. Pokud se to stane velmi zrádným, existuje zámek, který trvale nastaví systém na 50/50 při rychlosti 25 mph. K dispozici je také řízení z kopce, které udržuje auto pod 6 km / h při sjíždění strmých svahů. Manipulace nikdy není silným bodem pro žádné SUV a Sante Fe se nijak neliší. To znamená, že se cítí bezpečné a složené navzdory nedostatku řídícího pocitu, zatímco se rozezná. Jízda je velmi působivá a Santa Fe se pohybuje velmi uvolněně. Hyundai dal Santa Fe na zakázku závěsnou sestavu pro Velkou Británii s tvrdšími tlumiči, což znamená méně kotoučů v rohu, ale nevýhodou je, že může být havarován přes hluboké výmoly.
80%