Model i40 Tourer byl sestaven převážně pro komfort, takže odpružení je spíše měkké, řízení lehké a auto efektivně izoluje hluk silnice, motoru a venkovního větru, a to i při vyšších rychlostech. To vše znamená, že je mnohem lepší pro jízdu na dálnici než ve městě či kdekoliv jinde. Stojí za zmínku, že je velký rozdíl mezi převodovkou využívající hydrodynamického měniče točivého momentu, která je dostupná se starším, EU5 100 kW motorem, a dvouspojkovou automatickou převodovkou (DCT) s novějším, 104 kW motorem. První varianta je docela slabá - vysává z motoru život a přichází s velice nevýhodnou spotřebou - 6 litrů na 100 km - což je značný rozdíl oproti manuálu, kde se dostáváme na 4.5 l/100 km. Modernější DCT poskytuje mnohem zajímavější požitek z jízdy - rychleji reaguje na změny převodových stupňů a motor s ní v nižších rychlostech mnohem lépe zabírá - a překvapivě můžeme čekat sníženou spotřebu, i když ne nijak radikálně, 5 l/100km. Pro srovnání dvoulitrový 110 kW Volkswagen Passat Kombi s dvouspojkovou DSG převodovkou spotřebuje 4.5 litru na 100 km, což je stejně jako v případě manuálu. Jedna věc, kterou máte garantovanou s jakýmkoli modelem i40, je nedostatečná akcelerace, ani jediná varianta 1.7 litrového dieselu se po stránce zrychlení z 0 na 100 km/h nedostane pod dvojciferné číslo. Nicméně, stejně jako je to se se spoustou údajů o i40, čísla představují pouhou polovinu příběhu, protože ve skutečnosti i 85 kW jednotka má zdravých 260 Nm točivého momentu při pouhých 1 250 rpm, zatímco jednotka se 104 KW má 340Nm při 1 700 rpm. V obou případech při startu do větší či menší míry naroste akcelerace, po chvilce však začne rapidně klesat. To znamená, že v případě manuálu bude ve městě potřeba větší práce s převodovkou, ale to není problém, protože i40 Tourer má lehkou, příjemnou a perfektně funkční řadící páku. Řízení je také dobře vyvážené, autu dodává hbitost i při nižších rychlostech, což je zajímavé, přihlédneme-li k jeho délce - 4.8 metru je na kombi vážně docela hodně. Bohužel při jízdě nepocítíte téměř žádný kontakt mezi koly a vozovkou, což působí dost otupěle při zatáčení. Otázkou je, jestli vám na tom záleží? Protože ve všech ostatních ohledech se jedná o velice dobrého kombíka. Naftový motor překvapivě skoro vůbec nehlučí a díky kombinaci excelentní, docela nízké jízdní pozice a podpůrných sedadel je jízda uvolňující.
80%