Co se objemu týče, i40 Tourer má velký kufr s kapacitou 553 litrů, což se může rozšířit až na 1 719 litrů v případě, že se sklopí zadní sedadla (jenž standardně mají rozdělení 60/40). Pro lepší představu se to dosti podobá Fordu Mondeo Kombi, který má klasicky 500 litrů a 1 650 litrů při sklopení sedadel. Kufr má bohužel docela nešikovný tvar, protože do něj z každé strany vcelku dost zasahuje zadní odpružení. To znamená, že se tato místa dají po obou stranách rozdělit do praktických skladovacích kapes, na druhou je to ale překážka pro nakládání větších objektů, čemuž moc nepomáhá fakt, že zadní sedadla nelze sklopit do kompletně ploché polohy. Výhodou je, že nakládací hrana nepřečnívá přes dno kufru, pod kterým navíc můžete očekávat nějaký ten úložný prostor. Se sedadly na svém místě poskytuje i40 spoustu prostoru pro kolena, ačkoliv kvůli jejímu zaobleném stylingu je prostor pro hlavu u vyšších dospělých limitován. Úložný prostor pro pasažéry zadních sedadel přichází ve formě mělkých dveřních přihrádek a síťových kapes na opěradlech předních sedadel. Vepředu už je to lepší - s prostorným úložištěm mezi sedadly, velkou přihrádkou pro spolujezdce a hlubšími úložnými prostory ve dveřích. Přihrádka v palubní desce je také překvapivě velká a představuje dobré místo, kam si můžete uložit účtenky za benzín a podobné drobnosti. Přístrojová deska modelu i40 Tourer je intuitivní, přestože působí poněkud nahodile kvůli všem těm tlačítkům - některé z nich jsou totiž na neobvyklých místech. Všechny jsou ale jasně označeny, takže je jednoduché se s nimi naučit pracovat. Dotykový mediální systém verzí SE Nav a vyšších je jedním z nejjednodušších, které existují, protože pro všechny hlavní funkce slouží fyzická tlačítka, což znamená, že nemusíte projíždět nekonečná submenu, abyste nastavili, co potřebujete. Co se týče specifikací, úplně by vám stačil základní model S, pokud pro vás není prioritou navigace, ale dle našeho názoru je lepší ji v takovém autě mít - když už nic jiného, tak alespoň zpříjemňuje prostředí kabiny a navyšuje hodnotu vozidla. Další prvky, díky kterým je třída SE Nav přitažlivá, zahrnují vyhřívaný volant, vyhřívaná přední sedadla, elektricky nastavitelné sedadlo řidiče a elektricky vyhřívaná zpětná zrcátka. DAB rádio přichází s navigačním systémem a k dispozici jsou i parkovací senzory po celém obvodu vozidla. SE Business je trošku luxusnější, díky částečně koženým větraným sedadlům, parkovací kameře s obrazem na displeji navigace a bezklíčkovému chytrému nastupování a startování pomocí tlačítka start-stop. A na závěr, řada Premium přidává vychytávky, mezi které patří barevný displej uprostřed přístrojové desky, vyhřívaná zadní sedadla a ALU pedály. Také stojí za zmínku, že Premium dostává i další bezpečnostní prvky, jako například dva boční airbagy na zadních sedadlech, které se připočítávají ke standardním 7 airbagům, a systém udržování v jízdním pruhu. Modely Premium jsou odlišné 18-palcovými ALU koly a jemnými chromovými prvky interiéru. Co se bezpečností týče, model i40 byl oceněn pěti hvezdičkami konsorciem EURO NCAP, s působivými 92 % pro dospělé a 86 % pro dětské pasažéry. Je tedy zklamáním, že pokročilejší bezpečnostní vybavení, jako přídavné airbagy, najdeme pouze u modelů nejvyšší třídy.
80%