Jak bychom zhodnotili jízdu v i30? Jako nesmírně všestrannou. Sice váš život neobrátí vzhůru nohama, ale jeho řízení je pohodlné, sofistikované a nevyžaduje téměř žádnou námahu. Ovládání je na výborné úrovni - volant skvěle reaguje, k dispozici je spousta náhonu na přední kola a vůz navíc exceluje na dálnicích, kde je velice tichý a současně vyvolává dojem, že se jedná o mnohem větší auto. Řízení by možná mohlo být o něco příjemnější, ale mimo to se na něm těžko hledají chyby. Zajímavé je, že jsou všechny modely (kromě základní třídy Classic) vybaveny systémem Flex Steer, který upravuje účinek posilovače řízení, a to ve třech módech - Comfort, Normal a Sport. Mezi nimi můžete přepínat pomocí příslušného tlačítka na volantu a rozdílu si určitě povšimnete, obzvlášť při přechodu do režimu Sport, u kterého je ovládání náročnější a vozidlo mnohem více reaguje. Mód Normal je však více než vyhovující, a tak ho většina řidičů nejspíš přepne jen zřídka. Od začátku prodeje přichází model i30 s nabídkou pěti motorů. V základní třídě je k dispozici 1.4 litrový benzín s výkonem 74 kW, zatímco druhý benzín, s objemem 1.6 litru a výkonem 88 kW, je dostupný pouze pro verzi Active s automatickou převodovkou. Většina lidí však volí i30 s dieselovými motory, které jsou celkem tři - 66 kW 1.4 CRDi u základní třídy Classic a k tomu ještě dva motory s objemem 1.6 litru. Právě tyto objemnější diesely jsme testovali. Jeden z nich dosahuje výkonu 81 kW a druhý 94 kW a díky maximálnímu točivému momentu 260 Nm se oba dovedou celkem předvést. Při startu není zrovna nejtišší a při větším sešlápnutí plnu je celkem hlučný, ale během každodenního používání pracuje plynule a tiše. Na dálnici v rychlosti 110 km/h si skoro ani nevšimnete, že běží. Další silnou stránkou, na které společnost Hyundai dost zapracovala, je hospodárnost. Oba 1.6 litrové CRDi motory nesou označení Blue Drive, což znamená, že jsou opatřené technologií pro úsporu paliva, která zahrnuje systém samočinného vypínání motoru (ISG), s jehož pomocí se spotřeba paliva snížila na 3.7 l/100 km a produkce emisí na 97 g/km. To jsou velmi úctyhodné hodnoty, přihlédneme-li k tomu, že tento model dokáže zrychlit z 0 na 100 km/h za 11,5 sekundy a je dostatečně rychlý na každodenní jízdu. Z pohledu řidiče rozhodně nepůsobí jako “ekologický” model. Tomu napomáhá šestistupňová manuální převodovka nebo volitelná šestistupňová automatická převodovka, která plynule řadí a ve spolupráci s 1.6 litrovým CRDi motorem funguje překvapivě dobře. V roce 2015 společnost Hyundai obohatila nabídku modelů i30 o verzi Turbo. Tu pohání 1.6 litrový benzínový turbomotor s výkonem 137 kW a zrychlením z 0 na 100 km/h za 8 sekund, díky kterému je verze Turbo nejrychlejším modelem i30 ze všech. Nicméně v reálu i30 Turbo nikdy nepůsobí tak rychle, jak naznačují oficiální údaje, a kvůli jeho nezáživnému výkonu a vysoké ceně je těžké jej doporučit, když je v nabídce i standardní 1.6 CRDi s výkonem 100 kW.
80%