Jezdí stejně dobře jako Toyota Auris a mohl by se skoro rovnat i Fordu Focus - model Hyundai i30 však přichází s lepším vybavením, elegantnějším designem a příznivější cenovkou. Společnost Hyundai neplánovala, že by měl model i30 konkurovat dražší Hondě Civic, Mazdě 3 nebo Volkswagenu Golf. Naopak spíše očekávala prodeje srovnatelné s vozy Citroën C4, Ford Focus, Peugeot 307, Renault Megane, Toyota Auris nebo Opel Astra. My vyzkoušeli třídu Premium s 1.6 litrovvým dieselem a dvoulitrovým benzínem a také model třídy Style s 1.6 litrovým benzínem. V Německu navržený 1.6 litrový dieselový motor s rozvodovým řemenem je příjemný, živý, na dálnici rozumně uvolněný a seřízený tak, aby na pátém převodovém stupni v rychlosti 50 km/h pracoval na 1 000 rpm. Tento model disponuje dobrým ovládáním, při kterém vás nečekají žádná nemilá překvapení, a i když jsou jeho sedadla posazená neobvykle vysoko, jsou velice pohodlná. Jediné stinné stránky jsme si povšimli při jízdě přes výmoly a nerovnoměrné povrchy, na které se vozidlo nedovede moc dobře adaptovat (jednalo se o pneumatiky 225/45 R17). Co se týče produkce emisí, udávaná hodnota je 125 g/km, přičemž spotřeba činí příjemných 4.7 litru. Dále jsme vyzkoušeli dvoulitrový benzínový motor s manuální převodovkou. I v tomto případě jsme jeli s pneumatikami 225/45 R17 a přejíždění přes výmoly vypadalo úplně stejně jako u předchozího testovaného vozu. Na jednu stranu by se jízda dala přirovnat k dvoulitrovému Fordu Focus, ale s pneumatikami 225/45 R17 by se např. po tramvajové dráze jistě nejelo dobře. Poté jsme vyzkoušeli 1.6 litrový benzín s pneumatikami 205/55 R16 a nejenže byla jízda mnohem lepší, protože přejíždění přes výmoly nepředstavovalo žádný problém, ale připadalo mi, že i ovládání je lepší, a to hlavně na cestě po kluzkých, vlhkých silnicích, se kterými jsme se museli potýkat během druhého testovacího dne. Nevýhodou tohoto motoru je to, že se v rychlosti 50 km/h točí na 1000 rpm, kvůli čemuž je vozidlo trošku hlučnější, i když ne více než třeba Toyota Auris 1.6. Z vlastní zkušenosti bych spíše preferoval modely s označením “Style” s 16-palcovými koly a pneumatikami než řadu “Premium”. Myslím si ale, že základní model řady “Comfort” s 15-palcovými pneumatikami 185/65 bude také na dobré úrovni. Nejlepší volbou motoru bude 85 kW 1.6 litrový diesel. Na rozdíl od modelu KIA Ceed, který byl vyroben na Slovensku, i30 pochází z Jižní Koreje. I přes to, že tato auta mají některé prvky podobné, jsou ve skutečnosti docela odlišná. Trumfem společnosti Hyundai je samozřejmě pětiletá záruka, která se nevztahuje na najeté kilometry. Nikdo jiný (kromě značky KIA) nic takového nenabízí. Několik týdnů před zahájením prodeje se nám naskytla možnost otestovat další dvě verze - 1.4 litrový benzín a 1.6 litrové CRDi. Řízení i ovládání verze s dieselem byla zcela identická s modely, které jsme testovali dříve, ale i tak bylo znát o něco lepší zpracování. Kromě vyššího výkonu byste nepoznali, že se jedná o diesel, ať už z pozice řidiče nebo spolujezdce. Neuslyšíte téměř žádné hrčení, které je pro diesel typické. Velkým překvapením byl nejmenší z motorů - 80 kW benzín s objemem 1.4 litru - který pracuje velmi plynule a spolehlivě. Působí skoro stejně tak rychle jako 1.6 Focus a ačkoliv na nejvyšší rychlostní stupeň zvládá při 1000 otáčkách jen zhruba 30 km/h, vesele si jezdil na 4 000 otáček za minutu bez jakéhokoli hluku. Lehčí motor si také lépe rozumí s ovládáním. Auto se zdálo být mnohem hbitější než v případě dieselu, a to s těmi stejnými pneumatikami - 205/55 R16 Kumho.
80%