Hyundai i30 Tourer má vcelku jednoduchou nabídku motorů. Na výběr je z jednoho 1.6 litrového benzínového motoru s nejvyšším možným výkonem 88 kW, který je tak trochu lenoch, a pak ze dvou dieselů. Oba disponují objemem 1.6 litru a liší se výkonem, který se rovná buď 80, nebo 100 kW. V základní výbavě můžeme očekávat šestistupňovou manuální převodovku, když si ale připlatíte, dostanete plynulejší, sedmistupňový automat. Pro většinu kupujících bude diesel tou nejlepší variantou, ale dokonce i ten nejvýkonnější, 100 kW motor má daleko od toho, abychom ho mohli označit za silný. Nicméně pro jízdu na dálnici nebo předjíždění i30 bohatě stačí. Rozhodně bychom se ale vyhnuli benzínu, protože je docela zastaralý a chybí mu šťáva. S naftovým motorem je i30 Tourer skvělým vozidlem. Uvnitř je ticho, ovládací prvky pracují s lehkostí a odpružení poskytuje obstojný komfort, dokonce i když je silnice nerovnoměrná. Většina verzí disponuje tempomatem a omezovačem rychlosti, takže skryté rychlostní radary a dlouhé cesty pro tento model nepředstavují jedinou překážku. Model i30 Tourer je dobrým společníkem i ve městě - díky odlehčené spojce a dobře vyváženému řízení a řazení je popojíždění v dopravní zácpě velmi snadné. Nicméně na jízdu po venkovské silnici je řízení bohužel možná až příliš lehké a nemá tak rychlé reakce, a to ani v případě, že je systém Flex Steer nastaven tak, aby jej zatížil. Navzdory tomuto faktu je model i30 předvídatelný, stabilní a schopný efektivního zatáčení - jen s ním prostě není tolik zábavy. Z hlediska provozních nákladů nelzee říct, že by benzínový motor exceloval. Jeho oficiální spotřeba činí 6.6 l/100km a produkce emisí 150g/km. Naftové varianty jsou výhodnější - 80 kW varianta s manuální převodovkou spotřebuje 3.9 l na 100 km a 102 g emisí na 1 km. Varianta se 100 kilowatty produkuje stejné množství emisí a podle oficiálních údajů je její spotřeba paliva jen o pár decilitrů vyšší.
80%