Z předních dvou sedadel je nejnovější model S-MAX velmi podobný modelu Mondeo, se sedačkovou polohou a elegantní povrchovou úpravou. To, že pocit jízdy v kabině pokračuje i když je na cestách - motor, vítr a hluk pneumatik jsou velmi potlačeny, takže se S-MAX cítí luxusnější, než byste od MPV očekávali. Konstrukce palubní desky je zdokonalená než v předchozím S-MAX, neboť informačním systémem SYNC 2 je jeho centrum. To je poměrně intuitivní pro použití se čtyřmi jasnými nabídkami, jedním pro připojení telefonu, hudbu, navigaci a nastavení v autě. Funkce hlasového ovládání je docela působivá, pokud jde pouze o jednoduché požadavky, jako je zvýšení teploty nebo navigace domů. Přístrojové voliče jsou jasné a snadno čitelné a mají multifunkční digitální displej, který může být nastaven tak, aby zobrazoval cokoli od aktuální hudební stopy až po rychlostní limit na cestách, a to díky čtečkám, které čtou dopravní značky. Tyto informace mohou být dokonce přiváděny do tempomatu tak, aby přizpůsobily svou rychlost aktuální hranici. Ford mohl mít S-MAX více upmarket a high-tech, ale to nezapomnělo na základy. Všechna auta mají standardně sedm sedadel a je velmi snadné změnit konfiguraci. Středový řádek lze sklopit stiskem tlačítka, zatímco nejzadnější řádek lze snadno a jednoduše spustit pomocí tkaninových tahů. Prostor pro cestující ve střední řadě je velmi štědrý. Sedadla mohou být individuálně posunuta dopředu a dozadu a nakloněna a dostatek prostoru pro hlavu a nohy umožňuje dospělým pohodlně sedět i po dlouhé cestě. Totéž nelze říci pro zadní řadu, která je opravdu pro krátké cesty a pro děti, neboť noční místnost je na těsné straně, i když se střední řada posunula dopředu. Druhý problém se zadní řadou spočívá v tom, že se jede do zavazadlového prostoru. Se zadními sedadly na místě je pouze 285 litrů na střeše, oproti velkokapacitnímu objemu 700 litrů k nákladovému prostoru v režimu pěti sedadel nebo obrovským 2200 litrů k střešní linkě se všemi zadními sedadly sklopenými plochými. Přístup je však dobrý, má široké otvory a palubu s nízkým zatížením a elektrická zavazadlový prostor pro hands-free vstup. Úrovně oříznutí jsou známé Fordem, s možnostmi Zetec, Titanium a Titanium X. Všechny modely získají kola z lehké slitiny, infotainment SYNC 2, klimatizaci, DAB rádio a start bez klíče, zatímco horní úrovně výbavy získávají pokročilou technologii, včetně aktivního asistenčního pruhu, automatických stěračů, automatických světel a tempomatu s adaptivním omezovačem rychlosti. Standardní výbava ze startovacích modelů Zetec přichází s 17palcovými slitinami, SYNC 2 s 8palcovým dotykovým displejem, přední a zadní parkovací senzory, nouzová asistence, start bez klíče, alarm Thatcham, DAB rádio, sportovní sedadla, zrcátka, MyKey, mini spare kolébkový kryt, tažné zařízení, upevnění Isofix (druhý řádek) a elektrická ruční brzda. Titanium přidává Ford DAB Audio a Navigation, soukromé sklo, čelní stěrače a automatické světlomety, denní světla LED, systém bezklíčového vstupu, pomoc při řízení jízdních kol, rozpoznávání dopravních značek, tempomat s nastavitelným omezovačem rychlosti a karoserie. Titanium X přidává 18-palcová kola z lehkých slitin, celotřídní styling kit, zadní spoiler, sportovní podvozek a vyhřívané přední sedadla.
100%