S-MAX je vybudován na stejné platformě jako Galaxy a těží z rovnoměrně odměňující jízdy a pohodlné jízdy. Nicméně, ve srovnání s jeho větším relativním MPV, S-MAX se cítí mnohem sportovněji, s kratšími převisy, nižší hmotností a tvrdším odpružením. S-MAX také sedí na silnici níže, což jí dává nižší těžiště, takže se cítí dokonalejší v rozích. S-MAX ve skutečnosti tlačí hranici MPV na svůj limit s ostrou manipulací a vynikající vysokou rychlostí. Pohon předních kol S-MAX prochází přesnými ohybami s lehkostí a minimálním posunem. Řízení je také dokonale vyvážené, což znamená, že jej můžete zatlačit do těsných otáček, aniž byste se obtěžovali nad obvyklými středními rohy MPV. Dokonce i boční vítr má malý vliv na stabilitu vozidla, což je chvályhodné, když si uvědomíte jeho značnou velikost. Existuje také spousta nízkých rychlostí, díky agilní manipulaci a vynikajícímu všestrannému vidění, díky čemuž je parkování snadným úkolem. Rychle narůstají a vyvrtány i bez problémů, i když modely s vyššími rozměry - s 18-palcovými hliníkovými koly - mají tendenci k nárazu při nízkých rychlostech. Existuje široký výběr motorů, z nichž si můžete vybrat, se třemi benzinovými motory a sedmi dieselovými motory. Benzínové motory jsou založeny na jednotkách EcoBoost s výkonem od 160PS do 240PS. Jak si můžete představit, výkon je silný a dokonce i vstupní úroveň 1,6-litrový motor bude pokrývat 0-62mph za méně než 10 sekund. Dieselové motory jsou působivé také s výkonem od 115PS do 200PS. Úspora paliva je také dobrá při vstupní úrovni 1,6 TDCi, která nabízí dosud dosažitelnou hodnotu 54,3 mbar, zatímco 2,2 litrový nafta s rozsahem 200 k bude nabízet nárok na 39,8 mph. Ti, kteří chtějí dosáhnout dobré rovnováhy mezi výkonem a ekonomikou, by však byli vhodní pro benzinový motor o objemu 2,0 litru, který vydává stejné množství CO2 jako 1,6 (139 g / km), ale má točivý moment 163PS a 340Nm. Nicméně, stejně jako vždy, s touto dodatečnou energií přichází snížená ekonomika, s 2.0 TDCi nabízí nárok 53.3mpg. Oba vstupní benzinové a dieselové motory jsou nabízeny se šestistupňovou manuální krabicí, zatímco 2,0-litrové motory EcoBoost jsou vybaveny automatikou. Ovladače nafty získají více možností přenosu, přičemž motor s objemem 1,6, 2,0 a 2,2 litru je k dispozici se šestistupňovou manuální nebo šestistupňovou automatikou.
80%