Ford Mondeo je velký a to jak zvenku tak zevnitř. Je tak velký jako Granada Scorpio, ale navíc mají cestující na zadním sedadle větší prostor pro nohy i více místa nad hlavou. Další výhodou je zavazadelník, který pojme bez mrknutí oka 540 litrů. Z Fordu Mondeo mk IV budete mít pocit, že je větší, než Audi A6, BMW 5 řady nebo Mercedes řady E. Vůz je pohodlný vybavený komfortními sedadly, které se přizpůsobí vám nikoliv naopak. Má výborné jízdní vlastnosti. Úžasně udržuje kontakt s vozovkou a skvěle se řídí a to obě motorizace, které jsem zkoušel, byly velmi silné. Pokud by majitelé vozů Audi, BMW nebo Mercedes usedli za volant Forda Mondeo aniž by věděli, že sedí v tomto autě, většina by si asi myslela, že sedí ve voze lepším než které sami vlastní. Jenže jakmile by zjistili, že jde o Forda, raději by koupi zavrhli, ze strachu, že přijdou o jakýsi svůj společenský status nebo spíš odznak snobství, ale také ze strachu, že cena Fordu rychle devalvuje. Ford na to svého času zareagoval zdražením ve smyslu rozšíření seznamu specifikací za příplatek a také snížením slev. Automobilka Ford dokázala vyrábět vozy téměř na zakázku s pestrou paletou specifikací. Kombinací je tolik, že možná nenajdete ve Velké Británii, kde se ročně prodalo 50000 vozů Ford Mondeo IV, dva přesně stejné modely. Bylo to možné díky výrobní lince v belgickém Genku, která byla tak flexibilní, že dokázala bez problému vyrábět různé typy vozů a sjížděly z ní jak modely Ford Mondeo ve verzi sedanu, tak Mondea v hatchbacku nebo v kombíku. Linka navíc ve stejném čase produkovala i modely S-Max nebo Galaxy. Průběžně vyráběla 860 vozů za den, ale kapacita mohla být navýšena až na 1200 vozů denně. Všechny modely Mondeo mk IV jsou vybaveny inovacemi, jakým je například patentovaný systém Easyfuel. Ten zabraňuje načerpání špatného paliva nepozorným řidičem. Princip je jednoduchý. Dieselové modely mají nalévací hrdlo nádrže konstrukčně řešeno tak, že do něj není možné zasunout čerpací „pistoli“ s benzínem. Všechny vozy Mondeo jsou vybaveny celou řadou bezpečnostních prvků včetně elektronického stabilizačního programu s elektronickým brzdovým asistentem, airbagem chránícím kolena řidiče a bočními airbagy, dále aktivní opěrkou hlavy na předních sedadlech, výstražnými nouzovými světly, které se aktivují, pokud rychle brzdíte. Základní výbava také zahrnuje elektrická přední okna, elektrická vyhřívaná zpětná zrcátka, dálková světlo, "Smart" stěrače čelního skla, které se automaticky vypínají při rychlostech nižších než 2 km / h, palubní počítač, klimatizaci, nastavitelné sedadlo řidiče včetně bederní opěrky, přední a zadní loketní opěrky a imobilisér Thatcham kategorie 1.
100%