Od chvíle, kdy Ford Mondeo získal nová šestnáctipalcová kola s nízkým profilem 205 x 55 (na testovaném vozu jsem měl drahé pneumatiky Michelin Pilots), utrpěla kvalita jízdy jen nepatrně. Manipulace s vozem zůstává stejně bezpečná a jistá s dostatkem zpětné vazby, tak jak jsme u starých dobrých vozů Mondeo zvyklí. Řízení je prostě perfektní a jiným slovem by mohlo být hodnoceno snad jedině v nějaké hodně prudké zatáčce. Pak bychom asi řekli téměř perfektní. Auto je tiché. Hluk z venku je při jízdě velmi dobře potlačen a to, i když rychlost stoupá k magické hranici 209 km, možná i za ní. Jenže to jsme kvůli provozu nemohli vyzkoušet. Zajímavé je, že auto je mnohem hlučnější v běžných rychlostech okolo 130 až 145 km/h. I když si to svištíte rychlostí 145 až 180 km/h spotřeba pohonných hmot se drží okolo 7 km na 100 km, což znamená, že budete-li držet optimální dálniční rychlost 130 – 140 km/h spadne spotřeba na 5,9 l na 100 km. Mondeo III bude pravděpodobně spolehlivé. Tedy alespoň co mohu říct ze své vlastní zkušenosti. Měl jsem Mondeo koupené v aukci a dva roky jsem jezdil bez jediného problému. Miloval jsem to auto. Moje žena ho milovala. Moje děti ho také milovaly. Zkrátka celá naše rodina milovala Mondeo. Snad jediné, co bych mu vytkl, byl zdvihový objem motoru. Já bych samozřejmě upřednostňoval dvoulitr, nicméně i 1.8 l byl nakonec také dobrý. Jednoduše řečeno mohl bych sice zaplatit o dost víc peněz a koupit si mnohem dražší auto, ale upřímně pochybuji, že by bylo lepší. 2.5 V6 Mondeo Ghia Požádal jsem o vyzkoušení Mondea s šestistupňovou převodovkou a dostal jsem model Ghia X 2.5 V6. Myslím, že věděli, proč by mělo být testováno právě tohle Mondeo. Musím říct, že jsem řídil a měl jsem rád většinu vozů z řady Mondeo, ale tenhle model je prostě excelentní. Bohužel v dnešních dnech může část potenciálních zákazníkům zmizet jen díky různým touhám po postavení či statusu. To je důvod proč BMW řady 3 převálcovalo v prodejích Ford Mondeo ve Velké Británii a to i přesto, že tím pádem se stalo BMW jaksi běžnějším vozem než Ford. A pak je tu fakt, že ti, co se honí po jakémsi statusu vyššího postavení, platí za to, že řídí BMW316i stejné peníze, jako informovanější lidé, kteří řídí Ford.Jasně, že Mondeo nepatří k levným autům, ale určitě může nabídnout levnější údržbu a hlavně se hned „nerozpadne“. Koupí Mondea se zkrátka nezařadíte k „lůzrům“. Dokonce i se šestistupňovou převodovou skříní, 170 koňmi pod kapotou a motorem 2,5 V6 není Mondeo sportovní vůz. Možná to zní hezky 8.3 sekund z 0 na 100 km/h, ale pokud opravdu toužíte po pořádné akceleraci, pak sáhněte rovnou po třílitrové verzi s 226 koňmi, která vás z nuly na stovku vynese za 7,2 s. Model 2,5 V6 se cítí doma spíše v optimální dálniční rychlosti než v dramatickém zrychlení či super rychlé jízdě okolo 145 až 190 km/h. Mnohem šťastnější je ve 120 km/h, kde si vesele polyká kilometry při otáčkách motoru okolo 2500. Wow efekt tohoto vozu tkví v jeho skvělém řízení. Znám jeden kruhový objezd s trochu rychlým a složitějším výjezdem. Téměř všechny vozidla s předním náhonem, které jsem kdy řídil, měla v této zatáčce problém s nedotáčivostí. Avšak V6 Mondeo nikoli. To pěkně zabralo, otočilo se a po průjezdu zůstalo pěkně na trati, lépe než kterýkoliv jiný vůz s předním náhonem, který si pamatuji. No, a když vůz krouhne první seriózní zatáčku bezpečně, cítíte se v pohodě. Ale abychom se pořád jen nerozplývali. Všechno není tak dobré jako francouzské víno a foi gras. Například na šestistupňovou převodovku si musíte trochu zvyknout a ze začátku máte pocit, že řazení je trochu trhané. Nicméně stačí půlhodinová praxe a tyto drobné problémy zmizí. Co je třeba u Mondea zdůraznit je jeho velikost. Mondeo je totiž opravdu velké auto s velkým V. Jednoduše je stejně velké jako v minulých letech největší osobní automobily britské řady Ford Zephyr nebo Scorpio a Mondeo je dokonce o něco širší. Argumentem pro koupi Mondea je moje osobní zkušenost a vlastně i rekord. Se svým vlastním vozem Mondeo 2.0 LX, které jsem vlastnil 5 let a najel jsem okolo 45000 mil, jsem měl za celou dobu jen jeden jediný mini problém a to s hadičkou od ostřikovače čelního skla. Při jízdě s průměrnou rychlostí 120 km/h průměrně vůz spořádal porci 5,88 l na 100 km. To je podle mě důvod, proč koupit Ford Mondeo.
80%