80%
Obsah
Řidičské dojmy
Od chvíle, kdy Ford Mondeo získal nová šestnáctipalcová kola s nízkým profilem 205 x 55 (na testovaném vozu jsem měl drahé pneumatiky Michelin Pilots), utrpěla kvalita jízdy jen nepatrně. Manipulace s vozem zůstává stejně bezpečná a jistá s dostatkem zpětné vazby, tak jak jsme u starých dobrých vozů Mondeo zvyklí. Řízení je prostě perfektní a jiným slovem by mohlo být hodnoceno snad jedině v nějaké hodně prudké zatáčce. Pak bychom asi řekli téměř perfektní.
Auto je tiché. Hluk z venku je…
Pokračovat ve čtení řidičských dojmů
Interiér
Cestující na zadním sedadle si nemohou stěžovat na nedostatek místa a není se čemu divit. Prostor na nohy může s přehledem soutěžit s parametry staršího vozu Peugeot 605. To naopak musí zneklidňovat nové modely, jako jsou například nové Audi A4, BMW 3 série a Volvo S60.
Oproti starší generaci vypadá čtyřdveřový sedan lépe než pětidveřový hatch, zejména pokud je v šedé metalíze. První věc, která vás napadne, když vstoupíte do kabiny, je to, že jste se ocitli v kokpitu sportovního auta. Tento dojem vyvolává spousta černých a stříbrných plastů, a to nejen na volantu. Jen klasické oválné ručičkové hodiny působí na předním panelu trochu nemístně v době, kdy jsme všichni zvyklí číst čas digitálně. Povinné držáky nápojových pohárků a plechovek padnou dobře do ruky a úplné nastavení sedadla a volantu na perfektní polohu řidiče nezabere mnoho času.
Na ovládacím panelu je k dispozici tlačítko pro rychlé odstranění zimní ranní námrazy a celkové ovládání klimatizace i radia včetně hlasitosti je situováno tamtéž a navíc ještě přímo na volantu.
V porovnání se starším modelem je Mondeo třetí generace s 1,8 litrovým motorem a výkonem 125 koní mnohem tišší. Může za to tišší motor, který navíc dokáže dostat tak obrovské auto jakým Mondeo je bez problému do rychlosti i přes 200 km/h.
Recenze automobilu
Ve Velké Británii by bylo těžké byť během krátké cesty nepotkat ani jeden vůz Ford Mondeo. To proto, že Ford Mondeo je ve Velké Británii jedním z nejpopulárnějších modelů. Každá nová generace tohoto kultovního vozu je lepší a lepší a jeho benefitem je úžasná všestrannost. V boji s konkurenty má několik trumfů: je pohodlný, dobře ovladatelný, prostorný a je levnější. Jeho vzhled není nikterak nápadný, avšak v porovnání se starší verzí je u nové generace zřetelný odklon od zaobleného designu.…
Pokračovat ve čtení recenze
Závěrečné hodnocení
- Některé starší modely mají nepohodlná sedadla.
Možné selhání starších benzínových motorů 1.8i a 2.0i
Starší motory 2.0 TDCi se stávají polykači peněz a nestojí za opravu.
- Velice dobré řízení.
Pohodlné na dlouhé vzdálenosti.
Dobře postavený interiér.
Dobrá hodnota vozu, když ho chcete koupit jako použité.
Dieselové motory TDCi jsou ekonomické.
Ve verzi kombi skvělý zavazadlový prostor.
80%