Vylepšený Ford Focus přichází s několika staršími i novějšími motory. 1.5 litrový diesel, dostupný s výkonem 70 kW nebo 88 kW, je v podstatě revizí předchozího 1.6 TDCi, avšak s několika úpravami, které zajišťují menší spotřebu paliva. Z hlediska produkce emisí je nejlepší ve své řadě, kdy v případě 70 kW i 88 kW vyloučí 98g/km CO2 při oficiální spotřebě 3,8 litrů na 100 kilometrů. Stejnou oblíbenost jako 1.5 litrový diesel si vysloužil i litrový benzínový motor EcoBoost, který vstoupil na trh ve verzích s výkonem 74 kW a 92 kW a s produkcí emisí v rozmezí 105 až 111g/km. Oficiální spotřeba paliva se v případě litrového motoru EcoBoost pohybuje mezi 4,6 a 4,8 litry na 100 kilometrů, nicméně skuteční řidiči, kteří si ho vyzkoušeli v reálu, uvádějí rozpětí 5,6 až 7 litrů. To by vás ale rozhodně nemělo odradit - EcoBoost je flexibilní a citlivý motor, který si s Focusem skvěle rozumí a i když nesplňuje oficiální údaje o spotřebě, od špatného motoru má hodně daleko. Ford nabízí Focus také s 1.5 litrovým motorem EcoBoost, kde máte opět na výběr ze dvou možnosti - 110 kW a 133 kW. Je ideální zejména pro řidiče, kteří chtějí více výkonu s dostatečným záběrem pro předjíždění na dálnici - od 133 kW bychom ale čekali vyšší maximální točivý moment než jen 240 Nm. Zdá se, že na takto výkonný motor v nižších otáčkách celkem zaostává. Na druhou stranu si ale vede celkem slušně, co se týká spotřeby a produkce emisí. Nezávisle na výkonu se 1.5 litrový Ecoboost vejde do 127 g/km v případě emisí CO2 a oficiálně spotřebuje 5,5 litru paliva na 100 km. Ford si také zachoval i několik starších motorů, včetně 1.6 litrového benzínového automatu, 1.6 litrového TDCi a dvoulitrového TDCi. Reputace Fordu Focus staví hlavně na tom, že jeho řízení je zábava, od čehož výrobci při vývoji verze z roku 2014 tak trochu upustili a raději se zaměřili na komfort a vylepšení předchozích nedostatků. V kabině nejdou slyšet zvuky motoru nebo větru a díky vylepšenému odpružení podstatně vzrostla kvalita jízdy. Odpružení stále zachovává dostatečný kontakt s vozovkou, avšak bez nepříjemného drncání při jízdě po špatných silnicích. Jízda sice není tak plynulá jako třeba ve Škodě Octavii - obzvlášť pokud si vyberete větší, 18” kola - to však dostatečně kompenzuje slušné zatáčení s malým náklonem vozu, které je umocněné vylepšeným, skvěle vyváženým a precizním posilovačem řízení. Mimo úzké venkovské silnice by se dal Focus považovat za klidné auto. Dálnice zvládá téměř bez námahy a lehké ovládání umožňuje snadné cestování po městě. Parkování je s Focusem také velice jednoduché, ale pokud by vám přece jen scházelo sebevědomí, můžete využít zdokonalený parkovací systém, který funguje jak při příčném, tak i podélném parkování. Pokud si připlatíte nebo zvolíte model vyšší třídy, můžete si parkování usnadnit pomocí reverzní kamery. Mezi ostatní technické vychytávky patří systém varování při vybočení z jízdního pruhu a také nový elektronický protiprokluzový systém, který dokáže rozpoznat smyk ještě předtím, než k němu skutečně dojde namísto toho, aby zasáhl až v momentě, kdy se kola začnou vymykat kontrole. To zajišťuje lepší stabilitu v riskantních situacích, jako například při prudkém uhýbání před potenciálně nebezpečnou překážkou. Vylepšení neminulo ani bezpečnostní systém Active City Stop, který nyní funguje i v rychlosti 50 km/h.
100%