Největší změnou uvnitř Focusu je kompletně přestavěná středová konzole. V případě starší verze byla zahlcená velkým množstvím tlačítek, ty však výrobce odstranil a nahradil mnohem čistším a intuitivnějším rozmístěním. Pětipalcový displej přenosného systému infotainment přichází ve standardní výbavě (což neplatí pro základní třídu Studio), jeho výměna za systém Sync 2 s větším displejem, který najdeme ve standardní výbavě vyšších tříd, by však rozhodně byla přilepšením. Tento systém disponuje velice snadným ovládáním a jednoduchým rozmístěním tlačítek, takže se na něj opravdu snadno zvyká. Můžete taky využívat ovládání hlasem, což může v tomto případě připomínat ruskou ruletu, pokud nevíte, co přesně byste měli říct. Kromě vylepšené středové konzole ve Fordu přibyl i nový volant a také pohodlná sedadla, která do kabiny skvěle zapadají. Mimo to se od předchozí verze příliš neliší, což vlastně není nic špatného. Všechny použité materiály jsou kvalitní a prostor zadních sedadel by bohatě vystačil pro celou rodinu - určitě by se však v těchto ohledech nedal považovat za nejlepší ve své třídě. Totéž platí i pro kufr. Objem 316 litrů bychom mohli hodnotit jako dobrý, ale do skvělého má ještě daleko. Pokud se navíc rozhodnete pro plné náhradní kolo, smrskne se na pouhých 277 litrů. Místo rezervy byste si samozřejmě mohli zvolit sadu na opravu pneumatik, kdy byste získali 363 litrů zavazadlového prostoru, to ale nezní zrovna jako výhodný kompromis. Při volbě této sady se kapacita po sklopení zadních sedadel rozšíří na 1 148 litrů a v případě náhradního kola na 1101 litrů. Ford přišel s velmi širokou nabídkou úrovní vybavení, počínaje modelem Studio, který vyšel s velmi příznivou cenovkou. Ten je však k dispozici pouze se starým známým 1.6 litrovým benzínovým motorem, na druhou stranu je ale vybaven ALU koly, klimatizací a asistentem rozjezdu do kopce (HSA). Opravdu stylová řada začíná až s verzí Style, u které můžete vybírat z většího spektra motorů. Navíc přichází s barevným dotykovým displejem a rádiem DAB s připojením AUX a USB. Třída Zetec za svou cenu nabízí nejlepší úroveň vybavení a najdeme v ní i několik prvků navíc jako třeba systém vyhřívání předního skla Quickclear a vyhřívaná zpětná zrcátka. Klíčovými aspekty výbavy jsou hlavně různé designové balíčky, reverzní kamera, vyhřívaný volant a přenosný infotainment systém Sync 2 Touchscreen. Standardní vybavení Třída Studio disponuje 16” ALU koly, klimatizací, elektricky ovladatelnými předními okny, systémem Easy-Fuel s bezvíčkovým krytem nádrže, dálkovým centrálním odemykáním, systémem přesměrovávání točivého momentu mezi předními koly (TVC), asistentem rozjezdu do kopce (HSA), CD přehrávačem s USB slotem, volantem s tlačítky pro ovládání audia, systémem Ford MyKey a monitorováním tlaku v pneumatikách. Nabízí se pouze s jednou verzí motoru, a to 1.6 litrovým 63 kW benzínem. Modely Style přicházejí s 16” ALU koly v novém designu, bezpečnostním systémem, 4,2” displejem, připojením AUX, rádiem DAB, stříbrnými střešními nosiči a širší nabídkou motorů. Třída Zetec přidává vyhřívané přední sklo Quickclear, vyhřívání zpětných zrcátek, přední mlhovky, sportovní přední sedadla, volant s koženým potahem, opěrku na ruce mezi předními sedadly a halogenová světla s černými okraji. Třída Zetec S je vybavená 17” ALU koly se specifickým designem, sportovními pedály, sportovním odpružením, startováním bez klíče, posuvnou opěrkou na ruce a předními i zadními LED světly. Třída Titanium se může pochlubit 16” ALU koly, 8” displejem Sync 2, bezpečnostním systémem Active City Stop, automatickým osvětlením, automatickými stěrači, zadními parkovacími senzory, automatickým stmíváním zpětného zrcátka, duální klimatizací, chromovanou mřížkou, tempomatem, omezovačem rychlosti a startováním bez klíče. Titanium X představuje nejvyšší třídu, která přichází se 17” ALU koly, automatickým parkovacím systémem, zadní kamerou, adaptivními xenonovými světlomety, předními a zadními LED světly, sklopnými zpětnými zrcátky, částečně koženým čalouněním, vyhřívanými předními sedadly, elektricky nastavitelným sedadlem spolujezdce, předními a zadními autokoberci a vícebarevným osvětlením interiéru.
100%