V případě Ford Focus ST se dá vybírat ze dvou čtyřválcových motorů, ačkoliv dvoulitrový 184 kW benzinový motor představuje nejvýhodnější poměr ceny / kvality. Z 0 na 100 km/h se dostane za 6,5 sekundy, vysokootáčková čtyřválcová jednotka se nemusí příliš namáhat, aby vyvinula pořádný výkon, a tak snadno přesáhne 250 km/h. Provoz tohoto vozidla je hospodárný, Ford uvádí, že jeho spotřeba činí 6.8l/100km při produkci CO2 159g/km. Pokud upřednostňujete úsporu paliva před výkonem, Focus ST můžete zakoupit s dieselovým motorem, to ale nedoporučujeme. Čtyřválcová 136 kW jednotka sice disponuje vyšším točivým momentem než benzínová verze, ve vysokých otáčkách ale neposkytuje takovou svobodu, pro kterou Focus ST získal většinu svých sympatií. Diesel dodává všechen svůj výkon při cca 3 000 rpm, takže v situacích, kdy se chcete rychle dostat z křižovatek, může způsobit neúmyslné protáčení kol, což by pro někoho mohlo být poněkud frustrujícím zážitkem. Pokud svou nohu na pedálu chvíli podržíte, zjistíte, že se na 3 500 rpm výkon vytrácí, jako by Focus zlenivěl. Benzínový i naftový motor přícházejí v základním vybavení s rychlou šestirychlostní manuální převodovkou. K dispozici není žádná automatizovaná možnost a Ford ani neplánuje žádnou zavádět, jelikož věří, že by potlačila pocit kontroly nad vozem, který řidiči od Focusu ST očekávají. Ford také odmítá do Focusu ST dodat mechanický samosvorný diferenciál. Namísto něj toto vozidlo používá systém vektorování točivého momentu, který elektronicky řídí dodávku výkonu do předních kol. Většinou tento systém funguje dobře, ale problém nastává při vlhkých nebo nedokonalých silničních podmínkách. Kvůli tomu má Focus ST při vysoké akceleraci tendenci tahat za volant - snaží se totiž využít tažné síly k tomu, aby mohl následovat sklon vozovky. Nicméně v suchém prostředí nebo při menším výkonu je řízení Focusu ST opravdu jednoduché a také velice zábavné. Zatáčky zvládá s lehkostí. Hatchback i kombík benefitují ze skvělého řízení, při kterém má řidič pocit kontroly nad každým otočením kola. Elektronický stabilizační systém lze přepnout do sportovního módu, který zajišťuje lepší ovládání točivého momentu a méně počítačových zásahů při brzdění.
80%