Ford Focus RS používá stejný 2.3 litrový přeplňovaný motor, kterým je vybaven i Mustang, podstoupil však důkladnou revizi. Nejvyšším možným výkonem je 257 kW a maximální točivý moment dosahuje podle oficiálních údajů 440 Nm. Nicméně RS má funkci overboost, která dokáže zvýšit točivý moment na 470 Nm až na 15 sekund. Pokud šlápnete na plyn jen na zlomek vteřiny, overboost se resetuje, takže maximální točivý moment se ve skutečnosti většinou rovná 470 Nm. Overboost je navíc dostupný v rozmezí 2 000 a 4 500 otáček za minutu, což znamená, že motor je responzivní nehledě na zvolenou převodovku - tím rozhodně nechceme říct, že práce se šestirychlostní manuální převodovkou je nepříjemná zkušenost. Řazení je ostré a přesné, ačkoliv vám spojka může připadat až moc ukvapená, než si na ni zvyknete. Z 0 na 100 km/h se dostanete za pouhé 4.7 sekundy a maximální rychlost činí 265 km/h - Focus RS je tedy opravdový rychlík. Stinnou stránkou jsou samozřejmě nevýhodné provozní náklady. Oficiálně udávaná spotřeba Focusu RS je 7.7 l/100km, ale ve skutečnosti to je okolo 9.4 l/100km - možná ještě víc, pokud si rádi dopřáváte zběsilou jízdu městem. Naštěstí není cestování ve městě v případě modelu RS o nic těžší než u kteréhokoli jiného Focusu. Odpružení je, na vysoce výkonné auto, při přejezdu přes výmoly a retardéry překvapivě přizpůsobivé, řízení je dobře vyvážené a brzdy opravdu plynulé. Dopravní zácpy a parkování u supermarketů nepředstavuje žádný problém. RS je ale zamýšlený spíše pro jízdu mimo město. Odpružení je vcelku tvrdé, ale i tak se mu daří udržovat rovnováhu mezi komfortem a dobrým ovládáním. Navíc díky responzivnímu motoru s vysokými otáčkami se jízda do zatáček stává velmi zábavnou zkušeností, v neposlední řadě proto, že náhon na všechna kola udržuje stabilitu vozu i při větším šlápnutí na plyn. Počítače a systémy vozidla mimořádně rychle reagují na změny na vozovkách, a to hlavně posilovač řízení a škrticí klapky, díky čemuž je toto vozidlo vyvážené, ale zároveň disponuje obrouskou tažnou sílou, která se postará o to, aby směřovalo tam, kam si přeje řidič. Nemusíte se příliš snažit, abyste si jízdu ve Focusu RS užili. To platí hlavně pro mód Sport, který zajišťuje ostřejší reakci škrtící klapky a přidává dodatečné dramatické zvuky výfuku, přičemž otevírá klapku, aby se navýšil objem a při tom ztratí několik kapek paliva, a to jen kvůli tomu, aby vás na cestě doprovázelo pár zábavných výstřelů a zapraskání. Ford má další dva módy - Track a Drift - ty ale nejsou vhodné pro použití na silnici. Hlavním rozdílem mezi módem Truck a ostatními spočívá v nastavení tlumičů - v módu Truck dokážou být až o 40 % efektivnější. Ford uvádí, že toto nastavení je zamýšlené pro okružní jízdy v terénu, jako např. Silverstone (závodní okruh v Anglii), zatímco místa jako Nurburgring (německý motoristický okruh) jsou lepší pro klasické silniční nastavení. Mód Drift, který je praktický nepoužitelný v téměř každém prostředí, dodává Focusu RS ovládání, jako je u aut s pohonem zadních kol, ale s asistencí předních kol pro dramatičtější efekt. Celkem zvládá i náročnější drifty, ačkoliv má pořád daleko od toho, abychom mohli říct, že si s nimi poradí bez námahy. Jelikož není, kde ho použít, tak tento mód ve skutečnosti nemá žádný význam. Nicméně to, že jej inženýři a lidé z marketingu Fordu stejně použili, o Focusu RS dost vypovídá. Jedná se o vozidlo, které bylo navrženo tak, aby zábava a požitek stály na prvním místě. Konkurenční vozidla mohou být sice hbitější na okruzích, ale RS vykouzlí řidiči mnohem větší úsměv na tváři.
100%