Autonoto

Registrace Přihlášení Vložit inzerát

  • Úvod
  • Ojeté vozy
  • Operativní leasing
  • Magazín
  • Recenze automobilů
  • Oblíbené
  • Registrace
  • Přihlášení
  • Vložit inzerát zdarma
Ford

Recenze a test Ford Focus RS 2016

Recenze automobilů Recenze Ford Recenze Ford Focus RS 2016

100% Ford Focus RS 2016

Obsah

  • Řidičské dojmy
  • Interiér
  • Recenze a hodnocení
  • Fotogalerie (7)

Řidičské dojmy

Ford Focus RS používá stejný 2.3 litrový přeplňovaný motor, kterým je vybaven i Mustang, podstoupil však důkladnou revizi. Nejvyšším možným výkonem je 257 kW a maximální točivý moment dosahuje podle oficiálních údajů 440 Nm. Nicméně RS má funkci overboost, která dokáže zvýšit točivý moment na 470 Nm až na 15 sekund. Pokud šlápnete na plyn jen na zlomek vteřiny, overboost se resetuje, takže maximální točivý moment se ve skutečnosti většinou rovná 470 Nm. Overboost je navíc dostupný v rozmezí 2 000 a 4 500 otáček za minutu, což znamená, že motor je responzivní nehledě na zvolenou převodovku - tím rozhodně nechceme říct, že práce se šestirychlostní manuální převodovkou je nepříjemná zkušenost. Řazení je ostré a přesné, ačkoliv vám spojka může připadat až moc ukvapená, než si na ni zvyknete. Z 0 na 100 km/h se dostanete za pouhé 4.7 sekundy a maximální rychlost činí 265 km/h - Focus RS je tedy opravdový rychlík. Stinnou stránkou jsou samozřejmě nevýhodné provozní náklady. Oficiálně udávaná spotřeba Focusu RS je 7.7 l/100km, ale ve skutečnosti to je okolo 9.4 l/100km - možná ještě víc, pokud si rádi dopřáváte zběsilou jízdu městem. Naštěstí není cestování ve městě v případě modelu RS o nic těžší než u kteréhokoli jiného Focusu. Odpružení je, na vysoce výkonné auto, při přejezdu přes výmoly a retardéry překvapivě přizpůsobivé, řízení je dobře vyvážené a brzdy opravdu plynulé. Dopravní zácpy a parkování u supermarketů nepředstavuje žádný problém. RS je ale zamýšlený spíše pro jízdu mimo město. Odpružení je vcelku tvrdé, ale i tak se mu daří udržovat rovnováhu mezi komfortem a dobrým ovládáním. Navíc díky responzivnímu motoru s vysokými otáčkami se jízda do zatáček stává velmi zábavnou zkušeností, v neposlední řadě proto, že náhon na všechna kola udržuje stabilitu vozu i při větším šlápnutí na plyn. Počítače a systémy vozidla mimořádně rychle reagují na změny na vozovkách, a to hlavně posilovač řízení a škrticí klapky, díky čemuž je toto vozidlo vyvážené, ale zároveň disponuje obrouskou tažnou sílou, která se postará o to, aby směřovalo tam, kam si přeje řidič. Nemusíte se příliš snažit, abyste si jízdu ve Focusu RS užili. To platí hlavně pro mód Sport, který zajišťuje ostřejší reakci škrtící klapky a přidává dodatečné dramatické zvuky výfuku, přičemž otevírá klapku, aby se navýšil objem a při tom ztratí několik kapek paliva, a to jen kvůli tomu, aby vás na cestě doprovázelo pár zábavných výstřelů a zapraskání. Ford má další dva módy - Track a Drift - ty ale nejsou vhodné pro použití na silnici. Hlavním rozdílem mezi módem Truck a ostatními spočívá v nastavení tlumičů - v módu Truck dokážou být až o 40 % efektivnější. Ford uvádí, že toto nastavení je zamýšlené pro okružní jízdy v terénu, jako např. Silverstone (závodní okruh v Anglii), zatímco místa jako Nurburgring (německý motoristický okruh) jsou lepší pro klasické silniční nastavení. Mód Drift, který je praktický nepoužitelný v téměř každém prostředí, dodává Focusu RS ovládání, jako je u aut s pohonem zadních kol, ale s asistencí předních kol pro dramatičtější efekt. Celkem zvládá i náročnější drifty, ačkoliv má pořád daleko od toho, abychom mohli říct, že si s nimi poradí bez námahy. Jelikož není, kde ho použít, tak tento mód ve skutečnosti nemá žádný význam. Nicméně to, že jej inženýři a lidé z marketingu Fordu stejně použili, o Focusu RS dost vypovídá. Jedná se o vozidlo, které bylo navrženo tak, aby zábava a požitek stály na prvním místě. Konkurenční vozidla mohou být sice hbitější na okruzích, ale RS vykouzlí řidiči mnohem větší úsměv na tváři.

Ford Focus RS 2016

Interiér

Ford Focus RS je praktický skoro stejně jako jakýkoliv jiný Focus - má pět dveří a spoustu užitečného základního vybavení, ale menší kufr na úkor pohonu všech kol. Kabina se velice podobá ostatním, obyčejným Focus modelům. Chybí jí originalita, kterou můžeme vidět třeba u Hondy Civic Type R. Nicméně mezi obyčejnými Focus modely a RS jsou znatelné rozdíly. Nejvýznamnější změnou je přidání sklopných předních sedadel, jež poskytují spoustu podpory při zatáčení ve vysokých rychlostech, ale mohou…

Pokračovat ve čtení interiéru

Ford Focus RS 2016

Recenze automobilu

Ford Focus RS není špičkou jen v porovnání se svými konkurenty, ale má potenciál získat titul nejlepšího hatchbacku všech dob, podobně jako modely Escort Mexico či Sierra Cosworth. Řídit ho je úžasná zábava, poskytuje mimořádný výkon a i přesto je oproti svým konkurentům cenově dostupný. Jediným faktorem, který by na tomto modelu mohl být zklamáním, je poněkud konzervativní interiér. Za výkon - celých 257 kW - můžeme vděčit dvoulitrovému čtyřválcovému benzínovému motoru EcoBoost s maximálním…

Pokračovat ve čtení recenze

Fotogalerie

  • Ford Focus RS 2016
  • Ford Focus RS 2016
  • Ford Focus RS 2016
  • Ford Focus RS 2016
  • Ford Focus RS 2016
  • Ford Focus RS 2016
  • Ford Focus RS 2016

Závěrečné hodnocení

  • .Fádní a nudný interiér. Na někoho možná až příliš silné vozidlo. Prostor kufru byl zmenšen na úkor náhonu na všechna čtyři kola.

  • Úžasný poměr ceny / kvality. Jedinečný pohon na všechna kola a obrovský výkon. Spousta možností každodenního využití.

100%

Můžete nás znát z těchto médií… Média

Bezplatná poradna

„1“

Navštívené inzeráty

    Nejoblíbenější modely aut

    • Škoda Octavia

      Škoda Octavia 2337 inzerátů

    • Škoda Fabia

      Škoda Fabia 1334 inzerátů

    • Volkswagen Golf

      Volkswagen Golf 853 inzerátů

    • Volkswagen Passat

      Volkswagen Passat 801 inzerátů

    • Škoda Superb

      Škoda Superb 720 inzerátů

    Nejlepší nabídky leasingu

    • Škoda Fabia

      Škoda Fabia od 3 745 Kč 1.0 MPI, 44 kW, benzín, hatchback

    • Škoda Fabia

      Škoda Fabia od 3 745 Kč 1.0 MPI, 44 kW, benzín, hatchback

    • Kia Rio

      Kia Rio od 4 173 Kč 1.3 CVVT, 62 kW, benzín, hatchback

    • Škoda Kamiq od 4 174 Kč 1.0 TSI, 70 kW, benzín, mpv

    • Škoda Scala

      Škoda Scala od 4 293 Kč 1.0 TSI, 70 kW, benzín, hatchback

    Nejoblíbenější modely aut

    • Škoda Octavia 2337
    • Škoda Fabia 1334
    • Volkswagen Golf 853
    • Volkswagen Passat 801
    • Škoda Superb 720
    • Ford Focus 487
    • Hyundai i30 465
    • Volkswagen Touran 433
    • Škoda Kodiaq 368
    • Škoda Karoq 348
    • Kia Cee´d 327
    • Volkswagen Tiguan 325
    • Hyundai Tucson 318
    • Škoda Octavia III 314
    • BMW Řada 3 291
    • Škoda Rapid 288
    • Opel Astra 286
    • Ford Transit 285
    • Ford Mondeo 285
    • Renault Mégane 280
    • Škoda Scala 269
    • Dacia Duster 253
    • Peugeot 308 241
    • Kia Sportage 241

    Nejoblíbenější výrobci

    • Škoda 7529
    • Volkswagen 3912
    • Ford 2419
    • Peugeot 1716
    • Hyundai 1481
    • Renault 1351
    • Citroën 1221
    • Opel 1205
    • BMW 1070
    • Mercedes-Benz 988
    • Kia 912
    • Audi 879

    Operativní leasing

    • Operativní leasing Škoda
    • Operativní leasing Volkswagen
    • Operativní leasing Kia
    • Operativní leasing Peugeot
    • Operativní leasing Audi
    • Operativní leasing Cupra
    • Operativní leasing Ford
    • Operativní leasing Nissan
    • Operativní leasing Seat

    Služby

    • Odhad ceny vozidla
    • Affiliate

    Informace

    • O nás
    • Nabídka pro autobazary
    • Katalog automobilů
    • Katalog autobazarů
    • Recenze automobilů
    • Magazín

    Kontakty

    • Kontakt
    • Facebook
    • Twitter
    • Obchodní podmínky
    • Zásady ochrany osobních údajů
    • Informační povinnost
    • Nastavení soukromí

    Ostatní

    • Operáky
    • Uložená hledání

    © 2016 – 2025 Autonoto s.r.o. – Víme o všech vozech na prodej a operativní leasing