Ford Focus Kombi disponuje širokou nabídkou motorů, jak už je u Fordů typické. K dispozici je 6 benzínových motorů s výkonem v rozmezí od 74 kW do 184 KW (model ST) a 7 naftových motorů, jejichž výkon se pohybuje mezi 70 kW a 136 kW. 136 kW si budete moci dopřát u vysoce výkonné varianty ST. Motorem ve standardním vybavení je 1.6 litrový Duratec, kterému je lepší se vyhnout - litrový Ecoboost je lepší volbou, ať už ve variantě 74 kW či 134 kW. Bohatě postačí řidičům, kteří obvykle nevozí velký náklad, ale pokud běžně táhnete přívěsy nebo zaplníte celý kufr, bylo by rozumnější zvolit výkonnější 1.5 litrové motory Ecoboost s výkonem 110 kW či 134 kW. A ještě zajímavější možností jsou naftové motory. Dvoulitrový 110 kW TDCi motor díky maximálnímu točivému momentu 370 Nm zvládá tahání přívěsů bez jediného problému . Většina řidičů ale v případě Focusu Kombi vnímá jako perfektní variantu 1.5 litrový 70 kW naftový motor. Je totiž ideální na každodenní použití a velice hospodárný při nízké produkci CO2. U 1.5 litrové TDCi 77 kW verze Econetic se spotřeba rovná 3.4l/100km, přičemž produkce emisí činí 88g/km. Nicméně my bychom raději volili výkonnější, 1.5 litrový 88 kW TDCi motor. Focus Kombi s ním funguje úchvatně, i když je plně naložen, venkovní hluk prostupuje do kabiny pouze lehce a také má dostatečný točivý moment na to, aby si hravě poradil s kluzkými dálnicemi i cestami na dlouhou vzdálenost. Nehledě na zvolený motor se dá Focus Kombi považovat za dobré vozidlo. Posilovač řízení velmi dobře reaguje a je skvěle vyvážený, stejně jako pedály a řadící páka. V zatáčkách může být Focus Kombi jak poklidný, tak zábavný, díky chytře zvolenému odpružení, které zajišťuje pohodlnou jízdu a zároveň udržuje náklon vozidla pod kontrolou. Ti, pro které je větší prioritou zábava než pohodlí, by se měli rozhodnout pro model Zetec S, který má dynamičtější a sportovnější sestavu odpružení. K dispozici je také ST model, který je mnohem více zaměřený na řidiče a disponuje výkonem, který odpovídá jeho možnostem. ST modely se dají zakoupit s benzínovým 184 kW motorem, nebo 136 kW naftovým motorem - oba dva se dokážou dostat z 0 na 100 km/h za pouhých cca 8 sekund.
80%