Ford učinil na modelu Edge, který se prodává v Americe, mnoho změn. V Evropě dostáváme tužší nastavení odpružení a vylepšené řízení, jenž je znatelně responzivnější. Výsledek je úchvatný - Ford Edge jezdí naprosto úžasně. Tlumení okolního hluku je téměř dokonalé a přejíždění přes hrboly a výmoly na vozovce nepůsobí tomuto vozidlu jediný problém. Dokonce si troufáme říct, že když dojde na jízdní komfort, tak se jedná o jeden z nejlepších SUV modelů této velikosti. Nejenže je toto vozidlo skvěle zpracované, ale také velice tiché. Tomu dopomohla další změna, která na Fordu Edge v Evropě proběhla - akustické sklo. To zahrnuje akustické čelní sklo a přední okna, které vylepšují tlumení hluku větru a skutečně přidávají na luxusním dojmu, který toto vozidlo v pohybu vyvolává. Vyjeďte s Forem Edge na dálnici a opravdu pocítíte jeho skutečnou sílu. Dálniční rychlosti zvládá s přehledem a téměř bez hluku. Jeho motor je velice uvolněný a celý vůz působí velmi stabilně, takže s ním nezacloumá ani rychlá jízda. Od zahájení prodeje jsou k dispozici dvě verze - a obě jsou poháněny důvěryhodným motorem 2.0 TDCI. Tato naftová jednotka je jednou z nejlepších na trhu, co se plynulé jízdy a přímočarého dodávání výkonu týče, a u modelu Edge tomu není jinak. 2.0 TDCI se 132 kW přichází se šestistipňovou manuální převodovkou. Pokud se rozhodnete pro základní model Zetec, bude tato převodovka vaší jedinou možností. Tento model má bohatě výkonu díky točivému momentu 400 Nm, jenž je dostupný již při 2 000 rpm. Nikdy však nepůsobí tak hbitě, jak se může zdát z toho, co uvádějí oficiální údaje - jedná se o auto, které váží skoro 2 tuny - nicméně disponuje spoustou výkonu ve středním rozsahu otáček. Doporučili bychom vám výkonnější 2.0 TDCI Bi-Turbo se 154 kW. Vyššího výkonu není dosaženo díky 50 Nm točivého momentu navíc, ale spíše za pomoci šestistupňového automatu PowerShift, který je součástí standardního vybavení. Automat z něj nedělá vyloženě raketovou loď, z 0 na 100 km / h se dostává za 9,4 sekundy, ale vůz se s ním jednoduše se řídí a vždy má zařazený ten správný rychlostní stupeň. Také nemá problém s nerozhodností, což se nedá říct o DSG převodovce od Volkswagenu, a vždy bude o krok před vámi - například při zpomalování a následné akceleraci při příjezdu na kruhový objezd. Rychlý automat se do Fordu Edge hodí perfektně. Co možná není znatelné z fotografií, je opravdová velikost Fordu Edge - je mnohem větší, než vypadá na fotkách, a ve skutečnosti je dokonce o něco delší než Volkswagen Touareg. To má pozitivní vliv na prostor v interiéru, nicméně nečekejte, že budete komfortně parkovat v úzkých parkovacích místech nebo projíždět užšími venkovními silnicemi. Určitě nechcete s 19” ALU koly stírat obrubníky. Pokud chcete ještě větší, 20-palcová ALU kola s pneumatikami 255/45, jsou k dispozici jakožto volitelná položka. Obě verze Fordu Edge přicházejí s pohonem na všechna kola AWD, který je identický s tím, který byl použit v případě modelů Mondeo nebo S-MAX. Jeho benefitem je, že při normální jízdě přesměruje náhon jen na přední kola, čímž dochází k úspoře paliva. A co se týče spotřeby, dle oficiálních údajů je velice solidní. Podle nich oba modely dosahují 5,8 l / 100 km - při použití 20-palcových kol se zvyšuje na 5,9 l / 100 km. Nicméně to, jestli těchto hodnot dosáhnete i při reálném cestování, je nejisté. Edge je také dostupný s novým adaptivním řízením - jež je součástí standardního vybavení u stupně výbavy Sport a volitelná položka u řady Titanium. Toto řízení je navrženo tak, aby byla jízda jednodušší při nižších rychlostech a hbitější při těch vyšších. Funguje to skvěle, nicméně i standardní řízení je u verze Titanium více než dostačující, takže není třeba zbytečně utrácet.
100%