Na cestě je EcoSport pohodlný a snadno ovladatelný s odpuštěným odpružením a dobrou viditelností. To znamená, že kapota rychle klesá, takže není snadné měřit, kde je přední část vozu. Zadní parkovací senzory jsou volbou 200 liber a díky tomu velkému rezervnímu kolu na zadní straně bychom říkali, že jsou to užitečná investice. Vzhledem k pověsti, kterou Ford má pro zacházení, není EcoSport v souladu s obvyklými vysokými standardy, které očekáváme. Řízení nemá postřeh a není tak silné, jak byste očekávali. Je pravda, že málo vozů v malé třídě SUV je obzvláště dobré řídit, ale všech hlavních výrobců Ford vždy vedl cestu v manipulaci, takže možná očekávání je vyšší. Určitě neposkytuje důvěru v zákoutí jiných modelů Ford a přestože karoserie je udržována v dobrém stavu, není tu žádná agilita nebo ostrost Fiesta. Nicméně je to dobré na dálnici s malým větrným a silničním hlukem a uvolněnou přírodou. Zde je skvělý zážitek pro odpuštění. Řada motorů je jednoduchá: je to 1,5-litrový zážehový motor Ti-VCT s výkonem 112 koní, 1,5 TDCi nafty s výkonem 90 koní a 1,0 litrový benzín EcoBoost. 1.5 Ti-VCT není skvělý na papíře s relativně vysokými emisemi CO2 149 g / km; Je však jediným modelem, který je k dispozici s automatickou převodovkou místo pětistupňové příručky, která je standardem u všech modelů. Standardní příručka je dobrá převodovka s pozitivními změnami, ale skutečná řadicí páka je situována poměrně nízko dolů, co je vozidlo se zdviženou polohou řízení. Bylo by prospěšné, že by se přesunul na středovou konzolu. To, že je stranou řízení, je dobré s velkým nastavením sedadla a pohybem ve výšce i na výšku ve sloupku řízení. Pokud je většina vaší jízdy ve městě nebo na krátké vzdálenosti, 1.0 EcoBoost je vaší nejlepší volbou. Tříválcový motor s výkonem 125 koní je v důsledku turbodmychadla dostatečně šetrný při nízkých rychlostech, ale nemá dostatečnou sílu při jízdě a při plném zatížení na palubě budete muset pracovat jak na motoru, tak na převodovce, abyste získali smysluplný výkon. Je to přesto poměrně tiché, pokud to opravdu nepohnete a ekonomika je obdivuhodná na 53.3mpg podle oficiálních údajů. Chystáte-li se na diesel TDCi, bude to stát další 500 liber, což je velmi rozumné zvýšení ve srovnání s obvyklým příplatkem nafty. To může mít menší výkon s mírným 90PS, ale to má více točivého momentu s 205Nm, takže na dálnicích a dvojích vozovkách je to mnohem snadnější. TDCi 1.5 není zatím nejtišší a je zřejmé, že když je ve stresu, je to znatelné třepotání - EcoSport by měl prospěch z větší hlučnosti motoru, která by pomohla celkovému zdokonalení. Ekonomika je dobrá, ačkoli na 61,1mp.
60%