Tento model je založen na tom, co Ford nazývá globální nižší střední třídou, a pravděpodobně brzy vytvoří zcela novou generaci vozů této velikosti. Ford C-Max je důkazem toho, že se Fordu opět povedlo nastavit laťku opravdu vysoko, co se ovládání, jízdy i komfortu týče. Jedná se o skvělé, univerzální auto, které se vám bude zdát ještě povedenější, když si uvědomíte, že se pořád jedná o docela vysoké MPV (cca 1,6 metru). Za každé situace je vyvážené, záběru z předních kol je bohatě a i řízení působí příjemným dojmem, což vám dodává sebevědomí při rychlé jízdě v zatáčkách. Za to můžeme částečně vděčit systému Torque Vectoring Control (TVC), jež využívá brzdného systému vozidla k tomu, aby vyvážil točivý moment motoru mezi předními koly. Funguje na stejném principu jako XDS systém od SEATu, takže při akceleraci v úzké zatáčce systém zabrzdí přední kolo uvnitř zatáčky, a tak vyšle více výkonu do toho vnějšího, čímž se vylepší záběr a zostří jízda - zároveň nebude třeba příliš točit volantem. Jízda je spíše tužší, ale pořád to není tak hrozné. I tak ale doporučujeme se vyhnout volitelným 18-palcovým kolům - možná, že vypadají dobře, ale za tu cenu opravdu nestojí. Standardní 17-palcová kola zajišťují mnohem pohodlnější cestování. Díky excelentní zvukové izolaci motoru ho za jízdy téměř neuslyšíte a navíc se ani při vyšších rychlostech nemusíte obávat, že by se do kabiny nějak zvlášť dostával hluk větru. Takže dlouhé cesty po dálnici mohou být velice příjemné a vozidlo také působí mnohem větší, než ve skutečnosti je. Co se týče motorů, není překvapivé, že většina lidí volí jeden z dieselů. K dispozici je motor 1.6 TDCI s 85 kW (sehnat se dá také verze se 70 kW) a navzdory jeho skromné velikosti je velice šikovný, mimo jiné i díky tomu, že jeho produkce emisí CO2 dosahuje pouhých 119 g / km a spotřeba paliva okolo 4,6 l / 100 km. K dispozici má spoustu točivého momentu, konkrétně 270 Nm a ještě k tomu dalších 15 Nm v rámci funkce overboost, což se obzvláště hodí k předjíždění. Také je velice tichý a skvěle tlumí okolní hluk, díky čemuž se perfektně hodí pro jízdu na delší vzdálenosti. Pokud si však přejete více výkonu (a regulérně jezdíte se všemi zaplněnými sedadly), bude pro vás naprosto ideální model 2.0 TDCI. Disponuje výkonem 103 kW a točivým momentem 320 Nm, díky čemuž dokáže zrychlit z 0 na 100 km / h za 9,6 sekundy (se standardním šestistupňovým manuálem). Co zvládá opravdu úžasně, je akcelerace z cca 80 km / h na 110 km / h, kde je velice silný - což znamená, že je ideální pro jízdu na dálnici, a také to má výhodu v tom, že nemusíte tak často řadit. Nabídka benzínů zahrnuje tichý, 1.6 litrový Ti-VCT motor, který je dostupný ve dvou verzích - jedna má 77 kW a druhá 92 kW. Obě jsou vybavené pětistupňovou manuální převodovkou a jsou více než adekvátní, pokud jezdíte hlavně ve městě. Nejlepším benzínem je však 1,6-litrový motor EcoBoost se 110 kW. Navzdory vyššímu výkonu je jeho produkce emisí CO2 stejná jako v případě motoru 1.6 Ti-VCT - 154 g / km, za což můžeme vděčit použití turbodmychadla a přímého vstřikování. To znamená, že dokáže i v nízkých otáčkách nabídnout silný záběr a responzivní výkon, který byste čekali spíše od většího motoru. Ve skutečnosti je nejrychlejším z nabídky - z 0 na 100 km / h se dostane za 9,4 sekundy, ale spotřeba zůstává obstojná - 6,6 l / 100 km.
80%