Fiat Tipo je vybaven třemi benzinovými a dvěma vznětovými motory. Základní benzinový benzín o objemu 1,4 litru, který je v současné době nejlépe vyloučen, stejně jako 1,6-litrový benzinový motor o objemu 110PS. Benzín T-Jet o objemu 1,4 litru je lepší, protože má turbodmychadlo, takže se vyvíjí ustálený 215 Nm točivého momentu od 2500 ot / min. Žádný z benzinových motorů není zvláště úsporný - všechny jsou oficiálně schopné těsně pod 50mpg, s emisemi od 132g / km do 147g / km. Dieselové motory jsou lepší - všechny emitují méně než 100g / km CO2 a mají oficiální ekonomiku o více než 70mpg, takže provozní náklady by měly být nízké. Základní motor 1,3-litrový MultiJet vyrábí točivý moment 95 PS a 200 Nm, s oficiálním ekonomickým číslem 76,3 m. Ale nejlepší volbou motoru pro Tipo je 1,6-litrový 120PS MultiJet. Bohužel je to také nejdražší, ale dokáže se vyrovnat s 1.3 MultiJet pro úsporu paliva, ale s mnohem silnějším momentem 320 Nm. Je k dispozici se šestistupňovou manuální převodovkou nebo automatickou převodovkou DCT. Na cestě je Tipo neznatelný, ale dokonale schopný. Má mírně neopatrnou převodovku, ale je rafinovaná a pohodlná, plus má hezky zatěžované a přesné řízení. Pozastavení provádí přiměřené úsilí o vyhlazení kusů a nárazů, ale může se zhoršit na obtížných silnicích. Manipulace je čistá a předvídatelná - není tolik zábavy na zkroucené silnici, ale u dálnic nebo A-Roads to je v pořádku. Jinými slovy, je to přiměřené, ale ne více. Je to snadné v okolí města, kde se ovládání světla zastaví a začíná bezbolestně. Parkování je přímočaré díky tlačítku města, díky kterému je řízení mimořádné, ale reverzační senzory jsou standardní pouze z Easy Plus směrem vzhůru, zatímco pokud chcete reverzní kameru, budete muset jít na model Top Lounge. Tempomat je dalším šikovným luxusem, který chybí ze základního modelu Easy, ačkoli je standardní v prostředích Easy Plus v střední úrovni. Pokročilé bezpečnostní zařízení včetně autonomního nouzového brzdění, omezovače rychlosti a adaptivního tempomatu nejsou standardně vybaveny, ale jsou k dispozici volitelně. Bezpečnostní paket A je 250 liber a zahrnuje autonomní nouzové brzdění a omezovač rychlosti, zatímco bezpečnostní sada B 500 zahrnuje adaptivní tempomat.
60%