Díky novému 1.4-litrovému motoru MultiAir má Abarth Punto Evo výkon, který podpoří sportovní vzhled. Motor MultiAir účinně nahradil motor 1.4 T-Jet v Abarth Grande Punto, ale má navíc 10PS s impozantním 165 koní. Nemá okamžitou naléhavost motoru T-Jet, ale je to vynikající jednotka s plynulejší dodávkou energie. To má také extra 50Nm točivého momentu (dává to 250Nm), a to je zvláště znatelné v jeho schopnost silně vytáhnout rychlost. To znamená, že motor nepotřebuje pracovat tvrdě, aby získal svůj nejlepší výkon a bude šťastně vytáhnout z nízkých otáček, takže nemusíte neustále měnit rychlost nebo otáčet těžko. Dalším zlepšením je způsob, jakým Abarth Punto Evo dokáže tuto sílu vypustit. Na rozdíl od Abarth Grande Punto, který se často cítil velmi lehce na přední straně při tvrdé akceleraci, se Punto Evo cítí mnohem více zasazeno na silnici. Dokonce se může mírně potýkat, pokud je například mokré, ale celkově je to mnohem hladší auto, které řídí rychle a necítí se tak tvrdá práce. Navzdory těmto zlepšením výkonu a točivého momentu je motor MultiAir stále působivě ekonomický a bude mít průměr 47,1 mph - neuvěřitelnou postavu pro horký poklop - částečně díky systému start a stop, který automaticky vypne motor, když je vůz v klidu. jako na semaforech. Na cestách je Punto Evo vše, co byste chtěli od horkého poklopu, ale je to dost pohodlné, aby bylo možné použít každodenní auto. Řízení je pečlivě zváženo s rozumným množstvím pocitů, zatímco v rohových hodinách je Abarth velmi pozitivní, což vám dává dostatek důvěry, aby jste mohli tlačit. Rovnováha karoserie je minimální, a proto je potřeba vyhnout se zkroucené cestě. Abarth Punto Evo má také sportovní spínač, zřejmě inspirovaný řadičem namontovaným na volantu ve vozidlech Ferrari Formula One. Jde o rychlostní páku v Punto Evo a má dvě nastavení - normální a sportovní. Při výběru sportovního modelu je plynový pedál citlivější a elektrický posilovač řízení se stává nejsilnějším. To také zabírá systém řízení točivého momentu, který využívá elektroniku k napodobování diferenciálu s omezeným skluzem. V podstatě brzdí vnitřní přední kolo, takže efektivní točivý moment motoru je přenášen na vnější kolečko, čímž je zatáčení přísnější a ostřejší. Určitě si všimnete rozdílu, když je zapnutý, a to zejména v pomalých, pomalých rozích, kde potřebujete jen malé vstupy řízení, abyste se dostali k okraji.
80%