Poháněný motorem V8, který pohání zadní kola, je Kalifornie velkým tourerem z přední strany v tradici Ferrari. Poskytuje veškeré výkony, které byste očekávali společně s neuvěřitelným zvukem, který je na rozdíl od čehokoli jiného na silnici - a to jak uvnitř automobilu, tak venku. Při startu je cílový zvuk, zatímco při vyšších otáčkách se opravdu ožije. Údaje o výkonu jsou jistě působivé. 4.3-litrový motor vyvíjí 460 koní, což znamená, že Kalifornie může zrychlit z 0-62 mil za hodinu za pouhých 3,9 sekundy s tvrzenou maximální rychlostí 193 mil za hodinu. A samotný motor je umělecké dílo. Žádný vyvrtaný šedý motor se zde nevztahuje. Ale nejzajímavější částí tohoto motoru je funkce stop / start - pravděpodobně poslední věc, kterou byste očekávali u Ferrari. Systémy Stop / Start jsou teoretické, ale některé jsou lepší než jiné. A díky Ferrari je v lepším táboře. Chytře rozpozná kruhové objezdy a křižovatky tím, že posuzuje množství zámku řízení. Kromě toho to ponechává trochu zpoždění před vystřižením, abyste se ujistili, že jste vlastně přestali. To znamená, že se nemusíte okamžitě znovu spustit, protože jste byli zastavení jen na zlomek sekundy. Trvá pouhých 230 milisekund zpět do života - což je v podstatě velmi rychlé - ale na rozdíl od startování auta na zapalování, nenarazí do života. Místo toho je spíše tlumený zvuk. Pravděpodobně to trochu zvykne, hlavně proto, že je to něco tak neobvyklého na vysoko výkonném autě, ale když uvažujete o tom, jak ušetří palivo, má to smysl. Systém zastavení / startování motoru samozřejmě není jediným měřítkem účinnosti. Významná část je do hmotnosti. A ve všech svých znalostech o F1 je to něco, o čem Ferrari ví. Podvozek a karoserie jsou vyrobeny výhradně z hliníku, zatímco Kalifornie je nejvíce aerodynamicky účinným modelem v sestavě Ferrari. Mezi další změny patří nové řízení palivového čerpadla, přepracované ventilátory chlazení motoru, které využívají méně energie a revize posunů převodovky. Všechny tyto kombinace pomáhají snížit emise z 299g / km na více úctyhodných 270g / km. To nemá žádný vliv na míru VED v Kalifornii - stále sedí v horním pásmu M - ale snížení je stále impozantní. Úspory paliva se také zlepšují - z 21,9 na 24,0 m. Kalifornie dostane novou sedmistupňovou převodovku se dvěma spojkami, která je standardně vybavena volantem inspirovaným F1, který má pádlový posun. Převodovka je prostě skvělá a nabízí rychlé a rychlé posuny bez poklesu výkonu, což vám umožní využít všech výkonů a točivého momentu motoru. S výkonem 485 Nm je bez námahy tažná síla, a to i při nízkých otáčkách a to opravdu pomáhá při nízkých rychlostech. Je to impozantně plynulé a snadné řízení v dopravě a kolem města, což není obvyklý supercar. Je to velmi pohodlné i s překvapivě odpuštěnou jízdou, přesto, jak byste od Ferrari očekávali, je to vznešené v nárožích s velkou kontrolou těla a vynikající rovnováhy, i když řízení se cítí poněkud umělé. Nicméně je tak agilní, že brzy odpustíte ten menší nedostatek. Může to být skvělá tourer, ale Kalifornie je vynikající vůz, který řídí. Určitě vám dává velkou důvěru za volantem, a to zejména při vyšších rychlostech, a přesto je dostatečně snadné řídit, že nebude zastrašovat ty nové na výkonových strojích. Brzdy jsou také ohromující. Kalifornie je vybavena uhlíkovými keramickými brzdami, které jsou úžasně účinné. Oni se trochu zahřejí a v pedálu není hodně pokroku, ale nic se nezdají s tím, aby se zastavila síla.
80%