80%
Obsah
Řidičské dojmy
Z nějakého důvodu se verze Exclusive řídí mnohem lépe řídí než jakékoliv jiné Picasso. Ovládá se hladce, skvěle se s ní manipuluje a také má spoustu záběru v předních kolech. Možná za to může její výkon, možná nastavení převodovky nebo možná je to přidaná kontrola nad vozem díky možnosti brzdit levou nohou. Při mé testovací jízdě jsem uvízl za FIATem Multipla, jehož řidič nejel zrovna pomalu, a musím říct, že mu Picasso na zakroucených silnicích docela šlapal na paty. Když se přede mnou…
Pokračovat ve čtení řidičských dojmů
Interiér
Model Exclusive přichází s ALU koly, velurovými sedadly, klimatizací, elektronickým stabilizačním programem, elektronickým brzdovým asistentem, tempomatem a bederní podpěrou u obou předních sedadel, která se jako v případě Hondy Civic automaticky sklopí, jakmile odstraníte opěrky hlavy. Další podobnost s Hondou Civic, kterou se překvapivě nemůže pochlubit žádné jiné drobné MPV, je zcela rovná podlaha, díky které se může řidič bez problému natáhnout a vystoupit opačnými dveřmi nebo projít mezi…
Pokračovat ve čtení interiéru
Recenze automobilu
Poměrně levný a prostorný Citroen Xsara Picasso byl jedním z nejpopulárnějších vozů, které kdy někdo vyrobil, a tak tvoří podstatnou část nabídky tohoto výrobce spolu s ještě vychytanějším modelem C4 Picasso. Poprvé byl představen v roce 2000 a dnes působí docela staromódně po stránce designu i flexibility kabiny, nicméně pokud to přehlédnete, zjistíte, že se jedná o rodinné auto, u kterého dostanete za málo peněz hodně muziky.
Také je velmi užitečné - má mimořádně prostornou kabinu a vzadu tři jednotlivá sedadla plné velikosti. Cestující vzadu si určitě nebudou stěžovat na nedostatek místa, a to ani ti nad metr osmdesát. Díky dobře vybranému odpružení vám Xsara Picasso poskytne skutečně pohodlnou jízdu, a tak je více než ideální na dlouhé cestování s dětmi. Stejně tak dobře si vede i na náročnějších silnicích.
Někdy se však trošku moc naklání, což pro cestující není zrovna příjemné, pokud jedete po dlouhé, klikaté silnici, a řízení navíc působí dost uměle, takže není zrovna zábavné. Vágní řazení na jeho dojmu také zrovna nepřidává.
Xsara Picasso tedy nepůsobí nijak zvlášť robustně nebo stabilně. V interiéru se po čase setkáte s pískáním a drnčením, při zavírání dveří se ozve prázdné zadunění místo uklidňujícího bouchnutí a na dálnici je také dost hlučný. Co jej však zachrání, je jeho působivý dieselový motor 1.6 HDI, jehož průměrná spotřeba činí 5,1 l / 100 km.
Určitě jsou na trhu lepší vozy tohoto druhu, ale co se týče poměru ceny a kvality, jen málokterý překoná Citroen Xsara Picasso. Rozhodně splňuje spoustu kritérií, která byste u rodinného auta očekávali.
Závěrečné hodnocení
- Různé problémy s kvalitou. Neřídí se tak dobře jako model Xsara, z nějž vychází. Dvouhmotové setrvačníky mohou působit potíže s motorem 1.6 HDi, ale nejsou dostupné pro 2.0 HDi.
- Levný jak nový, tak i ojetý. Prostorná kabina se třemi zadními sedadly plné velikosti. Pohodlné auto. Díky aerodynamickému tvaru dosahuje 1.6 HDi spotřeby 5,1 l / 100 km.
80%
Citroën Xsara Picasso na prodej
- Vyrobeno
- 2006
- Tachometr
- 178 000 km
- Cena
- 45 000 Kč
- Vyrobeno
- 2006
- Tachometr
- 209 000 km
- Cena
- 59 000 Kč
- Vyrobeno
- 2006
- Tachometr
- 138 200 km
- Cena
- 64 999 Kč
- Vyrobeno
- 2005
- Tachometr
- 183 267 km
- Cena
- 59 900 Kč
- Vyrobeno
- 2005
- Tachometr
- 240 100 km
- Cena
- 49 000 Kč
- Vyrobeno
- 2002
- Tachometr
- 180 322 km
- Cena
- 35 000 Kč
- Vyrobeno
- 2006
- Tachometr
- 167 599 km
- Cena
- 62 000 Kč
- Vyrobeno
- 2002
- Tachometr
- 196 900 km
- Cena
- 35 000 Kč
- Vyrobeno
- 2008
- Tachometr
- 149 000 km
- Cena
- 55 999 Kč
- Vyrobeno
- 2009
- Tachometr
- 222 600 km
- Cena
- 69 000 Kč