Kupci mají na výběr z 1,6-litrového HDI dieselu se 67 kW nebo 82 kW, zatímco benzíny zahrnují 1,4-litrové VTi se 71 kW, 1,6-litrové VTi s 89 kW a excelentní přeplňovaný 1,6-litrový THP se 112 kW. Tento motor - kterým disponuje i konkurent MINI Cooper - zařazuje DS3 mezi hatchbacky. Musíme uznat, že to vždycky nebylo pro Citroen receptem na úspěch. Příliš mnoho modelů vypadalo skvěle na papíře, co se specifikací týče, ale v reálu to možná nebyla úplně pravda. To však není problém modelu DS3 - s tím se jede opravdu skvěle. 1.6 THP disponuje excelentní šestistupňovou převodovkou, jenž je úhledná, přesná a dobře se s ní manipuluje i při vyšších rychlostech. Motor nejlépe zvládá vysoké otáčky, ale i při těch nižších je velice plynulý a navíc vydává velice příjemný zvuk. Řízení je na tom také dobře díky dobré vyváženosti a přesnosti. Vůz při jízdě zvládá efektivně kombinovat sportovní tuhost odpružení a pohodlnou pružnost zároveň. Vozidlo se ovládá mnohem lépe než C3, a tak poskytuje lepší a rozhodně pohodlnější jízdu. Zvolit si můžete ze spousty brilantních verzí, výkon může vystoupat až na 149 kW, jež se vyrovná úrovni MINI Cooperu S JCW. To není překvapením vzhledem k tomu, že používá ten stejný motor. V roce 2015 byl Citroen DS3 obohacen o osobité nové světlomety a širší nabídku motorů. 1.2 Puretech 130 je úžasný. Rozhodně se jedná o jeden z nejlepších dostupných 1,2-litrových benzínů. Nicméně výkonnější 1.6 THP 123 kW už je o něčem trošku jiném - výhoda pro řidiče spočívá mimo jiné v tom, že maximální točivý moment 240 Nm je dostupný při 1 400 až 4 000 rpm. Tudíž parádně zvládá kopce, při jejichž vyjíždění nemusíte podřazovat na nižší stupeň než pátý.
80%