80%
Obsah
Řidičské dojmy
Kupci mají na výběr z 1,6-litrového HDI dieselu se 67 kW nebo 82 kW, zatímco benzíny zahrnují 1,4-litrové VTi se 71 kW, 1,6-litrové VTi s 89 kW a excelentní přeplňovaný 1,6-litrový THP se 112 kW. Tento motor - kterým disponuje i konkurent MINI Cooper - zařazuje DS3 mezi hatchbacky. Musíme uznat, že to vždycky nebylo pro Citroen receptem na úspěch. Příliš mnoho modelů vypadalo skvěle na papíře, co se specifikací týče, ale v reálu to možná nebyla úplně pravda. To však není problém modelu DS3 - s tím se jede opravdu skvěle.
1.6 THP disponuje excelentní šestistupňovou převodovkou, jenž je úhledná, přesná a dobře se s ní manipuluje i při vyšších rychlostech. Motor nejlépe zvládá vysoké otáčky, ale i při těch nižších je velice plynulý a navíc vydává velice příjemný zvuk. Řízení je na tom také dobře díky dobré vyváženosti a přesnosti. Vůz při jízdě zvládá efektivně kombinovat sportovní tuhost odpružení a pohodlnou pružnost zároveň. Vozidlo se ovládá mnohem lépe než C3, a tak poskytuje lepší a rozhodně pohodlnější jízdu.
Zvolit si můžete ze spousty brilantních verzí, výkon může vystoupat až na 149 kW, jež se vyrovná úrovni MINI Cooperu S JCW. To není překvapením vzhledem k tomu, že používá ten stejný motor.
V roce 2015 byl Citroen DS3 obohacen o osobité nové světlomety a širší nabídku motorů.
1.2 Puretech 130 je úžasný. Rozhodně se jedná o jeden z nejlepších dostupných 1,2-litrových benzínů. Nicméně výkonnější 1.6 THP 123 kW už je o něčem trošku jiném - výhoda pro řidiče spočívá mimo jiné v tom, že maximální točivý moment 240 Nm je dostupný při 1 400 až 4 000 rpm. Tudíž parádně zvládá kopce, při jejichž vyjíždění nemusíte podřazovat na nižší stupeň než pátý.
Interiér
V momentě, kdy otevřete dveře, budete modelem DS3 značně ohromeni. V případě stupně výbavy DSport můžete počítat se štědrým vybavením a širokou nabídkou nejrůznějších variant. Přístrojová deska působí dobře, má plno barev, chromový nástřik a plasty příjemné na dotyk. Zabudovaná satelitní navigace a sportovní kožená sedadla na luxusním dojmu ještě přidávají. Otočte klíčkem (jež kopíruje barvu vozidla) a ručičky na číselnících vystoupají až nahoru a poté zase klesnou na nulu. Všechna tlačítka a…
Pokračovat ve čtení interiéru
Recenze automobilu
Na DS3 se čekalo tak netrpělivě, že ještě předtím, než bylo uvedeno do prodeje, podalo 100 lidí objednávku bez toho, aniž by se v něm vůbec projeli. Citroen se s tímto modelem musel opravdu snažit, protože v té době měl co dělat, aby si udržel dobrou reputaci. DS3 bylo v roce 2010 něco víc než jen malé auto - jednalo se o první z linie DS modelů - DS4 a DS5, které přišly v roce 2011.
Bohužel ostatní DS modely nebyly tak dobré jako DS3. Je zajímavý, stylový, dobře se s ním jezdí, bohatě…
Pokračovat ve čtení recenze
Závěrečné hodnocení
- V roce 2014 začínaly mít starší motory s přímým vstřikováním 1.6 THP 112 kW problémy s vodním čerpadlem pro turbo a přehříváním ventilů.
- Vysoce kvalitní interiér. Skvělý 1.6 THP 123 kW benzínový motor se šestistupňovou převodovkou. Široká nabídka motorů. Dobré ovládání i jízda.
80%
Citroën DS3 na prodej
- Vyrobeno
- 0
- Tachometr
- 40 255 km
- Cena
- 398 000 Kč
- Vyrobeno
- 2010
- Tachometr
- 110 460 km
- Cena
- 149 000 Kč
- Vyrobeno
- 2012
- Tachometr
- 76 000 km
- Cena
- 166 900 Kč
- Vyrobeno
- 2016
- Tachometr
- 100 488 km
- Cena
- 200 000 Kč
- Vyrobeno
- 2014
- Tachometr
- 130 731 km
- Cena
- 140 000 Kč
- Vyrobeno
- 2010
- Tachometr
- 178 445 km
- Cena
- 118 000 Kč
- Vyrobeno
- 2016
- Tachometr
- 100 959 km
- Cena
- 205 000 Kč
- Vyrobeno
- 2010
- Tachometr
- 133 157 km
- Cena
- 90 000 Kč