80%
Obsah
Řidičské dojmy
Kupci mají na výběr z 1,6-litrového HDI dieselu se 67 kW nebo 82 kW, zatímco benzíny zahrnují 1,4-litrové VTi se 71 kW, 1,6-litrové VTi s 89 kW a excelentní přeplňovaný 1,6-litrový THP se 112 kW. Tento motor - kterým disponuje i konkurent MINI Cooper - zařazuje DS3 mezi hatchbacky. Musíme uznat, že to vždycky nebylo pro Citroen receptem na úspěch. Příliš mnoho modelů vypadalo skvěle na papíře, co se specifikací týče, ale v reálu to možná nebyla úplně pravda. To však není problém modelu DS3 - s…
Pokračovat ve čtení řidičských dojmů
Interiér
V momentě, kdy otevřete dveře, budete modelem DS3 značně ohromeni. V případě stupně výbavy DSport můžete počítat se štědrým vybavením a širokou nabídkou nejrůznějších variant. Přístrojová deska působí dobře, má plno barev, chromový nástřik a plasty příjemné na dotyk. Zabudovaná satelitní navigace a sportovní kožená sedadla na luxusním dojmu ještě přidávají. Otočte klíčkem (jež kopíruje barvu vozidla) a ručičky na číselnících vystoupají až nahoru a poté zase klesnou na nulu. Všechna tlačítka a přepínače působí velice pevně.
K dispozici je také zabudovaný osvěžovač vzduchu, jenž se zařadil mezi typické znaky Citroenu. My však vyzkoušeli pouze verze ve specifikaci DSport, takže si nejsme jisti, zda modely DSign a DStyle působí uvnitř také tak kvalitně.
Všechny verze však mají chytrou zvukovou izolaci. Motor sice jde slyšet, když na něj tlačíte, a to hlavně v případě 1.6 THP, jeho zvuk je však příjemný. Na silnici je ale působivě tichý a ačkoliv musíme počítat s mírným šustěním větru, hluk z vozovky a motoru je kompletně ultumen.
V prostoru zadní řady sedadel je dostatek místa - rozhodně více než v případě některých třídveřových konkurentů modelu DS3. Narozdíl od MINI, DS3 usadí tři pasažéry. Také triumfuje MINI, co se kapacity kufru týče, ta činí 285 litrů, zatímco u MINI 160 litrů.
Od roku 2015 možnosti provedení interiéru zahrnují plně prošívanou kůži, jež působí velice elegantně. Na té se u každého jednoho auta pracuje 15 hodin.
Recenze automobilu
Na DS3 se čekalo tak netrpělivě, že ještě předtím, než bylo uvedeno do prodeje, podalo 100 lidí objednávku bez toho, aniž by se v něm vůbec projeli. Citroen se s tímto modelem musel opravdu snažit, protože v té době měl co dělat, aby si udržel dobrou reputaci. DS3 bylo v roce 2010 něco víc než jen malé auto - jednalo se o první z linie DS modelů - DS4 a DS5, které přišly v roce 2011.
Bohužel ostatní DS modely nebyly tak dobré jako DS3. Je zajímavý, stylový, dobře se s ním jezdí, bohatě…
Pokračovat ve čtení recenze
Závěrečné hodnocení
- V roce 2014 začínaly mít starší motory s přímým vstřikováním 1.6 THP 112 kW problémy s vodním čerpadlem pro turbo a přehříváním ventilů.
- Vysoce kvalitní interiér. Skvělý 1.6 THP 123 kW benzínový motor se šestistupňovou převodovkou. Široká nabídka motorů. Dobré ovládání i jízda.
80%
Citroën DS3 na prodej
- Vyrobeno
- 0
- Tachometr
- 40 255 km
- Cena
- 398 000 Kč
- Vyrobeno
- 2010
- Tachometr
- 110 460 km
- Cena
- 149 000 Kč
- Vyrobeno
- 2012
- Tachometr
- 76 000 km
- Cena
- 166 900 Kč
- Vyrobeno
- 2016
- Tachometr
- 100 488 km
- Cena
- 165 000 Kč