Citroen dodal modelu C4 velice šikovné motory včetně BlueHDi dieselů s výkony od 73 do 110 kW a PureTech benzínu ve dvou verzích - 80 a 96 kW. Tím nejekonomičtějším z nich je BlueHDi motor se 73 kW, manuální převodovkou a systémem stop / start. Jeho produkce emisí CO2 činí pouhých 86 g / km a spotřeba, podle oficiálních údajů, 3,3 l / 100 km, díky maximálnímu točivému momentu 254 Nm ale i tak disponuje velmi solidním záběrem a responzivitou. Pro ty, kteří si přejí trošku více výkonu, je k dispozici 88 kW diesel BlueHDi, který perfektně kombinuje silný výkon a hospodárnost - emisí CO2 vyprodukuje pouze 95 g / km a spotřebuje 3,6 l / 100 km, přesto však jeho maximální točivý moment činí 300 Nm, díky čemuž je předjíždění na dálnicích naprostou hračkou. K dispozici je také ještě výkonnější BlueHDi motor se 110 kW, který je ideální pro jízdu na delší vzdálenosti. Nezanevřete však na PureTech benzíny - možná, že mají objem pouhých 1,2 litru, jejich výkon vás ale příjemně překvapí. Jak verze s 81 kW, tak s 96 kW disponuje podobným výkonem a provozními náklady, ale ta výkonnější verze přichází s lepší, šestistupňovou převodovkou místo té pětistupňové. Díky tomu je vhodnější pro svištění na dálnici - jakožto volitelná položka je také k dispozici šestistupňový automat. Model C4 je navržen především s ohledem na komfort a výhodnou spotřebu. Co se týče dynamického ovládání, sáhněte raději po modelu DS 4, ten se zábavněji ovládá a řidič v něm získává pocit větší kontroly - podobně jako tomu je u modelu C3 a jeho sportovnější verze DS 3. Jakmile vyrazíte na cesty, první věc, které si pravděpodobně všimnete, bude neskutečně povedené tlumení hluku nehledě na to, jestli vychází z pneumatik nebo motoru. Nicméně tou nejlepší oblastí na C4 je kvalita jízdy. Na silnici působí sebevědoměji než předchozí model a jízda je vážně skvělá - odpružení a tlumení je navrženo tak, aby si perfektně poradilo s výmoly a drsnějšími povrchy, které jsou u nás bohužel velice časté. Dokonce i na horších vesnických silnicích zůstává C4 vyvážené a plynulé - to rozhodně potvrzuje jeho parádní zpracování. Jsou tu však samozřejmě i nějaké stinné stránky - jako například to, že Citroen není tak ostrý v zatáčkách jako ostatní hatchbacky. Náklon vozidla je však přijatelný a záběr z předních kol jakbysmet. Řízení je dobře vyvážené a i když si za volantem nebudete připadat, jako byste měli vše stoprocentně pod kontrolou, je velice přímé a responzivní, takže se snadno vypořádáte se zakroucenými silnicemi. Jízda tedy není až tak záživná, ale C4 zůstává stabilní, což je určitě plus. Na prvních vyrobených benzínových motorech spolupracovalo BMW. Byly použity v dřívějších MINI modelech, díky čemuž získal Citroen C4 sportovní nádech. 1.6 VTi je velice živý motor, který disponuje překvapivě solidním záběrem a navíc je tichý a plynulý, i když otáčky dosáhnou vyšších hodnot. Z 0 na 100 km / h se dostane za 10,8 sekundy, ale působí rychleji, částečně možná i díky dobré responzivitě při akceleraci. Navíc je ekonomický, jeho spotřeba dosahuje okolo 6,2 l / 100 km a produkce emisí CO2 143 g / km. Dalším povedeným motorem dřívějších modelů byl hbitý 1.6 THP, jehož výkon činil 115 kW a maximální točivý moment 240 Nm. Spotřeba motoru 1.6 HDi s 95 kW se rovná působivým 4,2 l / 100 km a produkce emisí CO2 110 g / km - stejně tomu je i u modelu e-HDi. Nicméně převodovce EGS u modelu 1.6 THP a e-HDi je lepší se vyhnout - je poměrně obtížné si na ni zvyknout. Nejedná se o standardní automat, ale spíše takový automatizovaný manuál, takže v důsledku budete muset na chvíli pustit plynový pedál, aby řazení proběhlo plynule. To není problém v manuálním módu, když můžete používat elegantní řadící páčky přidělané na volantu, ale v případě automatického módu nikdy nemáte jistotu, kdy se převody změní a když ponecháte nohu na plynovém pedálu, můžete se potýkat s poměrně nepříjemnými převody.
60%