Citroen C4 Picasso je velice praktické vozidlo, ale jak se s ním jezdí? První věcí, které si pravděpodobně všimnete, je jeho pohodlnost. Jízda je opravdu povedená - na dálnici se dovnitř dostává minimum hluku větru i silnice, takže je C4 vhodné i pro jízdu na delší vzdálenosti. Tomu napomáhají i sedadla, která poskytují spoustu podpory. Ve městě se s ním díky tenkým sloupkům velice jednoduše a bezpečně vyjíždí z křižovatek a díky nadlehčenému řízení a malému průměru otáčení je jednoduché i parkování. Na to, že řízení působí docela uměle, je responzivní a C4 Picasso se díky tomu řídí opravdu pohodlně - v zatáčkách se vozidlo téměř nenaklání a zabírá až překvapivě dobře. Co se týče tohoto ohledu, je na tom mnohem lépe než jeho předchůdce. Na tom má podíl i nově použitá platforma od Citroenu, která nese označení EMP2. Ta se posléze stala základem téměř všech Citroen modelů, od hatchbacku přes kombíky po SUV vozidla. Nabídka motorů se skládá ze dvou benzínů - 1.5 VTi a 1.6 THP s výkonem 115 kW. THP má být sportovnější variantou, je ale také velice plynulé a z nehybné pozice je schopné akcelerovat opravdu rychle, nicméně dle našeho názoru mu za jízdy chybí záběr, takže bychom doporučovali spíše diesel. Motor 1.6 HDi je dostupný ve dvou verzích, jedna disponuje výkonem 66 kW a druhá 85 kW. Citroen předpokládá, že cca devět z deseti modelů C4 Picasso je vybaveno dieselem a je jednoduché pochopit proč. Jedná se o skvělý motor se spoustou točivého momentu - konkrétně 270 Nm ve výkonnější verzi - který je ale i tak velice tichý. Spotřeba vypadá taky dobře, dle oficiálních údajů činí 4 l / 100 km. Neohrabaná manuální převodovka je sice trošku zklamáním, ale celkově bychom ji hodnotili spíše pozitivně. Citroen ze začátku nabízel převodovku ETG6, jež byla výrazným zlepšením oproti neoblíbenému EGC automatizovanému manuálu, ta byla však nahrazena v září 2016 excelentním EAT6 kompaktním automatickým převodníkem točivého momentu. V roce 2016 přišel Citroen s novinkou v podobě motoru 1.2 PureTech s automatickou převodovkou EAT6. Jedná se o 1199cc tříválcový přeplňovaný motor, který dosahuje výkonu 96 kW při otáčkách 5 500 rpm a výjimečného točivého momentu 230 Nm při 1 750 rpm. Motor má za úkol pohánět auto s hmotností 1.5 t a díky automatické šestistupňové převodovce to šlo naprosto parádně. Převodovka je ovládána plastovým voličem umístěným na panelu nad volantem a doplněným o plastové řadící páčky na obou stranách volantu. Točivý moment motoru a nastavení převodovky si spolu perfektně rozumí. Můžete přepnout na “M” pro manuál a užívat si manuálního řazení. Když však převodovku necháte dělat svoje, poradí si s tím neskutečně dobře. A dokonce utáhne vozidlo, které váží 1,470 kg. Vozidlo se také ovládá lépe, než pamatuji - dřív jsem jej totiž zkoušel na pneumatikách 205/55 Primacy HP od Michelinu a venku bylo velice chladno, kvůli čemuž pneumatiky tvrdnou. Při teplotách 16 - 20 °C je jízda excelentní a záběr v zatáčkách dostatečně dobrý na to, aby vykouzlil nadšenému řidiči úsměv na tváři. Produkce emisí CO2 dosahuje pouhých 111 g / km a spotřeba 5,1 l / 100 km. Od toho stejného motoru jsem se dostal na spotřebu 5,8 l / 100 km v Peugeotu 308 a můj kolega 6,6 l / 100 km v Peugeotu 308 1.2 PureTech EAT6, takže při běžném používání počítejte s tím, že se bude reálná spotřeba pohybovat okolo 7 l / 100 km. Spolu se třemi samostatnými, posuvnými zadními sedadly s montážními body ISOFIX a nakládací kapacitou 630 litrů je C4 Picasso 1.2 Puretech 130 EAT 6 naprosto ideálním vozidlem pro rodiny, které je zároveň šetrné k životnímu prostředí.
100%