Pokud si chcete koupit MPV, dynamická jízda pravděpodobně nebude vaší nejvyšší prioritou - spíš se pravděpodobně díváte po pohodlném a tichém vozidle, který zvládne nástrahy každodenního cestování levou zadní. A to je přesně to, co dostanete, když se rozhodnete pro C4 Grand Picasso, model, který je působivě klidný a uživatelsky přívětivý bez toho, aniž by v zatáčkách ztrácel stabilitu. Řízení je velice lehké, ale přesné a jeho reakce jsou poměrně rychlé. Není tak úplně komunikativní, ale jedná se o sedmimístné vozidlo, nikoliv sportovní vozidlo. Možná byste nečekali dobré ovládání v zatáčkách, ale C4 Grand Picasso vás v tomto ohledu příjemně překvapí - náklon vozidla je totiž na velice přijatelné úrovni. Pokud se dostanete do nečekané, úzké zatáčky, Citroen ji zvládne s přehledem díky silným brzdám a spoustě záběru v předních kolech. Viditelnost z vozidla je také solidní. C4 Grand Picasso má největší podíl prosklené plochy ze všech aut této třídy, a to je opravdu znát. Čelní sklo poskytuje na všech modelech kromě verze Touch obrovský panoramatický výhled, a tak dovnitř vpouští spoustu světla a současně poskytuje excelentní viditelnost dopředu. Pilíře čelního skla jsou navíc rozděleny, aby byla maximalizována viditelnost na křižovatkách a kruhových objezdech. To je velice praktická záležitost, stejně jako automatický parkovací systém. Pokud se necítíte sebevědomí, co se týče parkování tak velkého auta, tento systém si můžete dokoupit - zvládá jak příčné, tak i podélné parkování. Díky tomu se tento vůz stane ještě užitečnějším, co se každodenní jízdy týče. Mějte však na vědomí, že tento systém není součástí standardního vybavení a dřívější modely nemají ani parkovací senzory - i přes to, že teď už jsou standardem. Citroen původně nabízel 1.6-litrové benzíny a tři diesely, nicméně v roce 2016 se nabídka kompletně změnila - a to k lepšímu. Dokonce i benzínový motor PureTech s 96 kW s Grand Picassem funguje skvěle, navzdory tomu, že má objem pouhých 1.2 litru. Nicméně dieselové motory s výkony 73, 88 a 110 kW se k tomuto vozidlu hodí lépe, jsou totiž velice uvolněné a plynulé, a to hlavně když si je zvolíte s automatickou převodovkou EAT6. Je totiž velice plynulá a responzivní a také uvolňuje nějaké místo v kabině navíc, díky tenkým řadícím páčkám na volantu.
80%