Co se týče ovládání a jízdy, auta od Citroenu jsou na tom vždycky trošku jinak. Model DS3 je v těchto ohledech excelentní, nicméně jízda C4 je až příliš měkká a tím pádem vcelku neuspokojivá, zatímco jízdu DS5 by většina lidí popsala jako přehnaně tuhou. U C4 Cactus se však Citroenu povedlo tyto aspekty vychytat skoro k dokonalosti. Jízda je díky skvěle navrženému nastavení odpružení plynulá, což znamená, že je vozidlo pohodlné i ve městě a velice dobře zvládá nerovné silnice i drsnější povrchy obecně. Jelikož se jedná o rodinné auto, jeho klíčovou vlastností je rozhodně komfort. Naštěstí nepřichází na úkor ovládání. C4 Cactus má spoustu záběru a hlavně se tolik nenaklání v zatáčkách, čemuž dopomáhají jeho krátké převisy. Samozřejmě, není to sportovní auto, i tak se ale skvěle vypořádává s zatáčkami, takže se pasažérům na zadních sedadlech neudělá špatně při jízdě po zakroucených venkovských silnicích. Řízení je poněkud lehké, ale není překvapením, že model C4 Cactus je založen na stejném podvozku jako DS3 - auto, jež hodnotíme velice kladně. Na dálnici je vozidlo také působivé, do kabiny se dostává minimum hluku větru či z vozovky. Ve skutečnosti je velice vhodné na dlouhé vzdálenosti, a to hlavně díky jeho klidné nátuře a pohodlným sedadlům. Viditelnost je také solidní - částečně vyvýšená jízdní pozice vám zaručuje mírně zvýšený výhled, což se hodí hlavně ve městě nebo při parkování. Jelikož má vozidlo pravidelný tvar, tak lehce odhadnete, kolik místa potřebujete k bezpečnému parkování. Jelikož má C4 Cactus poněkud nízkou hmotnost - váží o 200 kg méně než C4 hatchback - Citroen mohl použít menší motory, čímž vychází spotřeba paliva podstatně výhodněji. Benzínovým motorem je 1.2-litrová jednotka PureTech - motor, který na nás v případě Peugeotu 308 velice zapůsobil. Tento tříválcový PureTech motor je k dispozici v několika verzích - ten základní dosahuje výkonu 55 kW, střední 60 kW, ten je mimo jiné dostupný i s částečně automatickou převodovkou ETG6, a ten nejsilnější má 81 kW a přichází s pětistupňovým manuálem. Sice nemá zrovna největší objem, ale nenechte se jeho velikostí odradit - jednotka PureTech je opravdu povedená. Jelikož je přeplňovaný, disponuje spoustou záběru i při pomalejší jízdě a ta nejvýkonnější verze s 81 kW dodává 205 Nm maximálního točivého momentu i v nízkých otáčkách. Na tříválcovou jednotku je také velice plynulá, akceleruje bez problému a působí sportovním dojmem. Toho je mimo jiné dosaženo i slušným pětistupňovým manuálem, se kterým se pracuje velice jednoduše, ačkoliv řadící páka působí poněkud nejasně a má jednotlivé rychlostní stupně situované nezvykle daleko od sebe. Motor je při vyšších otáčkách také trošku hlučný - v tomto ohledu se nemůže rovnat Peugeotu 308, nicméně není to nic tak hrozného, a to ani při rychlostech hodných dálnice. Tato 1.2-litrová jednotka je také velice hospodárná - všechny verze s manuální převodovkou dosahují spotřeby 4,6 l / 100 km, tedy alespoň podle oficiálních údajů. Produkce emisí CO2 činí pouhých 110 g / km, což je taky velice hezké číslo. Kromě benzínu je k dispozici také 1.6-litrový diesel, a to hned ve dvou verzích - ta první dosahuje výkonu 60 kW a přichází pouze s převodovkou ETG6, zatímco druhá se může chlubit 73 kW. Doporučili bychom spíše tu druhou, jedná se totiž o nejefektivnější model v nabídce se spotřebou neuvěřitelných 3,1 l / 100 km a produkcí emisí 82 g / km, které je docíleno pneumatikami s extra nízkým valivým odporem. HDi diesel je silný a dobře zpracovaný motor, který se pro C4 Cactus perfektně hodí, pokud máte v plánu jezdit na delší vzdálenosti. Nicméně částečně automatické převodovce ETG6 je lepší se vyhnout. Jedná se o vylepšení systému EGC a ačkoliv má nový software a je znatelně kvalitnější, pořád se tak nějak trhá a je pomalá. Pokud vyloženě netrváte na automatu, tak určitě doporučujeme manuál.
80%