Pro toto, páté generace M5, BMW se vrátil k motoru V8 namísto V10 v předchozím autě. Jednotka o objemu 4,4 litru může být menší, ale ve skutečnosti je mnohem výkonnější než 560PS - což je zvýšení o 53PS oproti odchozímu M5. Hlavním faktorem je to, že BMW má turbodmychadlo. Přeplňovaný turbodmychadlo s dvojitým posuvem, které také odpovídá velkému nárůstu točivého momentu - od 520Nm až po neuvěřitelné 680Nm. Je to velký nárůst počáteční rychlosti, díky níž se M5 cítí mnohem použitelnější při nízkých rychlostech. Krouticí moment je k dispozici od pouhých 1500 otáček za minutu, takže z nízkých dolů rychle získává rychlost. Zrychlení je hromné, ale i bez námahy a M5 je tak rafinovaný, jak je rychlý. Špička 560PS dosahuje rychlostí 5750 ot./min. Až 7000 ot./min a při práci s motorem skutečně přichází do vlastních rukou. Změna z V10 zpátky na V8 znamená, že M5 zní agresivněji, protože motor je méně bzučivý než dříve. Síla se nikdy nezastaví až na červenou čáru na otáčkoměru, zatímco turbo je hladký bez přílišného zpoždění a okamžité odezvy - ve skutečnosti sotva víte, že je tam kromě mimořádně rychlého nárůstu rychlosti při akceleraci. Ale je to fakt, že motor nemusí být tvrdě zpracováván po celou dobu, kdy je tento M5 tak příjemný při každodenní jízdě. Nemusíte řídit vysokou rychlostí, abyste ocenili hluk, který způsobuje, nebo výkon, který nabízí. Samozřejmě to nezabíjí, když ho požádáte, aby urychlil, a řídí 0-600 km / h za pouhých 4,4 sekundy s rychlostí 0-124 km / h s celkem 13,4 sekundy zřejmě. Snad největší zlepšení oproti předchozím M5 přichází v ekonomice. Zatímco to může být vysoce výkonný sedan, stále používá některé systémy BMW Efficient Dynamics včetně automatické funkce start / stop a regenerace brzdné energie. Tyto údaje pomáhají pořizovat spotřebu paliva s údajným průměrem 28,5 m. Zdá se, že to vypadá impozantně, ale ve srovnání s předchozím M5, které zvládlo nepatrné 19,6 m, je to obrovské zlepšení. Tento M5 má větší palivovou nádrž - nyní 80 litrů - což znamená 50% nárůst vzdálenosti mezi náplněmi. Ekonomiku dále napomáhá nová sedmrychlostní převodovka s dvojitou spojkou M (zkratka M-DCT), která nahrazuje převodovku SMG. Může být ponechán ve standardním režimu D a pokračuje velmi hezky, díky nové pomůcce pro nízké rychlosti, díky níž se vozidlo pohybuje hladce v těžké dopravě s lehkým dotykem na pedál akcelerátoru. Ve skutečnosti je to neuvěřitelně poslušný a snadno ovladatelný. Samozřejmě je dodáván také s režimem Sport, který řadí převodovku do ručního nářadí, což vám umožňuje měnit převodovku pomocí pěkných směrových pákových volantů. Na rozdíl od mnoha jiných převodovek, M5 drží otáčky, a to iv případě, že se dostanete na červenou čáru, aniž byste to automaticky změnili, což vám zajistí skutečnou kontrolu. Existují tři další nastavení, díky nimž můžete zvolit sportovní, uvolněný nebo efektivní styl jízdy pomocí jednoduchého tlačítka těsně za řadicí pákou. Uvedení do režimu Sport + způsobuje, že změny rychlosti jsou vhodně agresivní a zároveň dávají řídícímu systému větší pocit a zpevnění elektronicky ovládaných tlumiče. Jak byste očekávali, M5 se výborně zabývá. Je to mnohem agilnější, než byste očekávali z auta tak velké velikosti a hmotnosti s velkou rovnováhou. Navzdory veškeré síle a nastavení pohonu zadních kol je trakce vynikající, stejně jako přilnavost. Pomáhá jí systém nazvaný Active M - elektronicky řízený diferenciál s omezeným skluzem, který rychle zasahuje v počáteční fázi, aby ovládal klouzání kol a udržel auto stabilní. Výsledkem je, že M5 inspirová obrovskou důvěru a nikdy nezapomenete na to, jak mocná je, nikdy není nepřátelská nebo nestoudná. To opravdu přichází do svého prvku na tichých těsných a zkroucených silnicích, které jsou bohužel v Británii docela vzácné. Můžete je tlačit do rohů s velkým nadšením, protože vědí, že vás lahodí a vezme všechno na svém kroku. Někdy se může vyhnout trakci z pomalých rohů, ve druhém rychlostním stupni, kde na přístrojové desce bliká kontrolka stability DSC. Zdá se mi to trochu rušivé, ale v dynamickém režimu M (MDM) vám DSC dovolí před tím, než zasáhne, to je dobrý kompromis. Díky rozsáhlým šestipístovým brzdovým třmenům se to zastavuje stejně dobře, a to i po mnoha tvrdých jízdách, brzdy nemají žádné známky vyblednutí, zůstávají silné a citlivé. Zatímco M5 je seriózní výkonný vůz, není to na úkor zdokonalení. Díky elektronicky ovládaným tlumičům, které přicházejí s komfortním nastavením pro každodenní jízdu, je to velmi hladké a vyžehlení nárazům a vývrtkům lepší než mnoho nevýkonných vozů s "sportovním" odpružením. Dokonce i v nejoblíbenějším prostředí to nikdy není tvrdé, takže je snadné řídit M5 rychle a přesto hladce.
80%