Autonoto

Registrace Přihlášení Vložit inzerát

  • Úvod
  • Ojeté vozy
  • Operativní leasing
  • Magazín
  • Recenze automobilů
  • Oblíbené
  • Registrace
  • Přihlášení
  • Vložit inzerát zdarma
BMW

Recenze a test BMW i8 2014

Recenze automobilů Recenze BMW Recenze BMW i8 2014

100% BMW i8 2014

Obsah

  • Řidičské dojmy
  • Interiér
  • Recenze a hodnocení
  • Fotogalerie (13)

Řidičské dojmy

Talent společnosti BMW spočívá mimo jiné v tom, že dokáže ze svých motorů dostat zdánlivě nedosažitelný výkon a u BMW i8 to je obzvlášť znát. Kombinovaný výkon spalovacího motoru a elektromotoru činí 266 kW, ale co je ještě působivější, je fakt, že drobný tříválcový motor s objemem 1.5 litru je zodpovědný za dvě třetiny z toho - konkrétně 170 kW. Nezapomínejme na to, že tento motor si společnost vypůjčila od MINI Cooper, ve kterém dosahuje mnohem skromnějšího výkonu 100 kW. Samozřejmě tomu pomohly určité změny jako například technologie BMW Twinpower Turbo. Navzdory názvu se však ve skutečnosti jedná pouze o jedno turbo a výraz Twinpower spíš odkazuje na kombinaci s přímým vstřikováním paliva. Zatímco menší spalovací motor pohání zadní kola, o ta přední se stará elektromotor s výkonem 96 kW a maximálním točivým momentem 250 Nm, který je dostupný, i když vozidlo ještě stojí. Tak jako u ostatních hybridů elektromotor slouží jako výpomoc pro benzínový motor, ale pokud je to potřeba, dokáže i8 pohánět i samostatně, a to na vzdálenost 35 km s maximální rychlostí 120 km/h. Možná to celé zní docela složitě, ale zpoza volantu i8 nad tím vůbec nemusíte přemýšlet. Auto se o vedení výkonu stará samo, zatímco vy si můžete užívat bezvadné ovládání a senzační jízdní vlastnosti. Většina řidičů elektromobilů a hybridů výhody elektrického pohonu dobře zná, avšak BMW je s i8 posouvá na úplně jinou úroveň. Tak jako ostatní hybridy je i tento velice tichý už od samotného rozjezdu a při nízkých rychlostech je opravdu vidět, jak skvěle tlumí hluk - v kabině neslyšíte zvuky větru ani silnice. Konstrukce z uhlíkových vláken tu přijde opravdu vhod. Díky její pevné struktuře se ve voze nic neklepe ani nedrnčí a i když je jízda vcelku tuhá, podobně jako u sportovních modelů, je dostatečně uvolněná na to, abyste se cítili pohodlně. Ve standardním jízdním módu Comfort se v nižších rychlostech stará o jízdu baterie a jakmile se dostanete nad 120 km/h, přidá se k ní i benzínový motor - například při předjíždění. Pokud na plynový pedál příliš nešlapete, o všechnu práci se postará elektromotor. Samozřejmě můžete model i8 přepnout i do módu, ve kterém pracuje pouze elektromotor, který vozidlo utáhne až po rychlost 120 km/h (kdy se k němu připojí i ten spalovací), pochopitelně ho však musíte dostatečně nabít. Nicméně jakmile spustíte mód Sport - k čemuž stačí posunout řadící páku zcela doleva - i8 se doslova rozzáří. Při spuštění módu Sport dochází k tomu, že ztuhne odpružení, elektrický posilovač řízení začne lépe reagovat a zostří se i reakce plynového pedálu. Výsledkem je naprosto přesvědčivé sportovní auto, které nejenže skvěle jede, ale také dobře zní - jeho drobný tříválcový motor jakýmsi záhadným způsobem vyluzuje fantastický zvuk. Vlastně je docela těžké jezdit s i8 v jiném módu než v tom sportovním, protože v řidiči vyvolává opravdu úžasný pocit a zároveň skvěle zní. Všechen ten točivý moment je dostupný už při nulových otáčkách, díky čemuž vozidlo bez problému zrychlí i v menších rychlostech, což se hodí například, když vyjíždíte z pomalé zatáčky, jelikož se o vše postará samotný motor. Nejlepší na tom je, že jako řidič vůbec nezaznamenáte, že se tohle všechno děje, takže budete mít prostor si naplno užít všechny výhody jízdy ve sportovním autě. Dokonalé rozložení hmotnosti v poměru 50/50 zajišťuje, že vozidlo projíždí zatáčkami velmi stabilně v nižších i vyšších rychlostech, čímž vám dodává nekonečnou dávku důvěry v jeho schopnosti bez problému zvládnout průjezd sérií několika po sobě jdoucích zatáček. Jelikož disponuje náhonem na všechny čtyři kola, má obrovskou trakci, a to i na mokré silnici, zatímco elektronický posilovač řízení tomu dodává dobrý pocit a váhu. Podle oficiálních údajů dokáže model i8 zrychlit z nuly na 100 km/h za 4,4 sekundy, opravdu na nás ale zapůsobila spíše rychlost jeho okamžitého zrychlení. Není to žádný zběsilý ani vystresovaný závodník, ale dobře zpracované a klidné sportovní auto.

BMW i8 2014

Interiér

Navzdory jeho velikosti uveze i8 čtyři pasažéry - díky dvěma menším sedadlům vzadu. V praxi se pravděpodobně nikdy nebudete hrnout do toho, abyste je využili, ale mohou se vám hodit jako dodatečný prostor, kam můžete uložit zavazadla. To se může hodit, jeho zavazadlový prostor by se dal totiž popsat spíše jako minimalistický - jeho kapacita činí pouze 154 litrů, což je tak akorát na jeden menší kufr. Na druhou stranu si k němu ale můžete koupit sadu zavazadel z uhlíkových vláken značky Louis…

Pokračovat ve čtení interiéru

BMW i8 2014

Recenze automobilu

BMW i8 je revolučním vozidlem. A to nejen v rámci hybridů, ale v rámci sportovních aut obecně. Technologie sice je neskutečně pokročilá, ale princip je opravdu jednoduchý. Malý 1.5-litrový motor, který společnost BMW převzala od MINI, pohání zadní kola a elektrický motor ta přední. Mezi nimi se nachází lithiové ion baterie, což znamená nízké těžiště a perfektní rozložení hmotnosti. A výsledek? Fenomenálně dobré sportovní auto, které nastoluje nová pravidla o tom, jak by se měl dodávat výkon…

Pokračovat ve čtení recenze

Fotogalerie

  • BMW i8 2014
  • BMW i8 2014
  • BMW i8 2014
  • BMW i8 2014
  • BMW i8 2014
  • BMW i8 2014
  • BMW i8 2014
  • BMW i8 2014
  • BMW i8 2014
  • BMW i8 2014
  • BMW i8 2014
  • BMW i8 2014
  • BMW i8 2014

Závěrečné hodnocení

  • Kufr je velmi malý, pokud nepoužijete zadní sedadla jako zavazadlový prostor.

  • Nová definice hybridního výkonu. skvělý zvuk drobného 1.5 litrového tříválcového motoru. Schopný v zatáčkách s hladkou a snadnou akcelerací. Obrovská radost ho řídit.

100%

Můžete nás znát z těchto médií… Média

Bezplatná poradna

„Dobry den.Potreboval bych poradit,tedy jestli ti bude ve vasich silach.V servisu nemaji cas na to a nechce se jim to delat.Mam VW Touran 1.9 Tdi 77kw BKC.Pri studenem a i pri teplem(jeste horsi)startu me to chytne na 3 valce ale po 2-3 vterinach se prida i 4 valec.Jsou pretesnene vstriky,kontroloval jsem kontakty co vedou ke vstrikum a dobre,zkousel jsem vymenit tandemove cerpadlo a porad stejne.Nevite cim by to mohlo byt?Dekuji za pomoc.Marek Zlin.“

Navštívené inzeráty

    Nejoblíbenější modely aut

    • Škoda Octavia

      Škoda Octavia 2337 inzerátů

    • Škoda Fabia

      Škoda Fabia 1334 inzerátů

    • Volkswagen Golf

      Volkswagen Golf 853 inzerátů

    • Volkswagen Passat

      Volkswagen Passat 801 inzerátů

    • Škoda Superb

      Škoda Superb 720 inzerátů

    Nejlepší nabídky leasingu

    • Škoda Fabia

      Škoda Fabia od 3 745 Kč 1.0 MPI, 44 kW, benzín, hatchback

    • Škoda Fabia

      Škoda Fabia od 3 745 Kč 1.0 MPI, 44 kW, benzín, hatchback

    • Kia Rio

      Kia Rio od 4 173 Kč 1.3 CVVT, 62 kW, benzín, hatchback

    • Škoda Kamiq od 4 174 Kč 1.0 TSI, 70 kW, benzín, mpv

    • Škoda Scala

      Škoda Scala od 4 293 Kč 1.0 TSI, 70 kW, benzín, hatchback

    Nejoblíbenější modely aut

    • Škoda Octavia 2337
    • Škoda Fabia 1334
    • Volkswagen Golf 853
    • Volkswagen Passat 801
    • Škoda Superb 720
    • Ford Focus 487
    • Hyundai i30 465
    • Volkswagen Touran 433
    • Škoda Kodiaq 368
    • Škoda Karoq 348
    • Kia Cee´d 327
    • Volkswagen Tiguan 325
    • Hyundai Tucson 318
    • Škoda Octavia III 314
    • BMW Řada 3 291
    • Škoda Rapid 288
    • Opel Astra 286
    • Ford Mondeo 285
    • Ford Transit 285
    • Renault Mégane 280
    • Škoda Scala 269
    • Dacia Duster 253
    • Peugeot 308 241
    • Kia Sportage 241

    Nejoblíbenější výrobci

    • Škoda 7529
    • Volkswagen 3912
    • Ford 2419
    • Peugeot 1716
    • Hyundai 1481
    • Renault 1351
    • Citroën 1221
    • Opel 1205
    • BMW 1070
    • Mercedes-Benz 988
    • Kia 912
    • Audi 879

    Operativní leasing

    • Operativní leasing Škoda
    • Operativní leasing Volkswagen
    • Operativní leasing Kia
    • Operativní leasing Peugeot
    • Operativní leasing Audi
    • Operativní leasing Cupra
    • Operativní leasing Ford
    • Operativní leasing Nissan
    • Operativní leasing Seat

    Služby

    • Odhad ceny vozidla
    • Affiliate

    Informace

    • O nás
    • Nabídka pro autobazary
    • Katalog automobilů
    • Katalog autobazarů
    • Recenze automobilů
    • Magazín

    Kontakty

    • Kontakt
    • Facebook
    • Twitter
    • Obchodní podmínky
    • Zásady ochrany osobních údajů
    • Informační povinnost
    • Nastavení soukromí

    Ostatní

    • Operáky
    • Uložená hledání

    © 2016 – 2025 Autonoto s.r.o. – Víme o všech vozech na prodej a operativní leasing