Talent společnosti BMW spočívá mimo jiné v tom, že dokáže ze svých motorů dostat zdánlivě nedosažitelný výkon a u BMW i8 to je obzvlášť znát. Kombinovaný výkon spalovacího motoru a elektromotoru činí 266 kW, ale co je ještě působivější, je fakt, že drobný tříválcový motor s objemem 1.5 litru je zodpovědný za dvě třetiny z toho - konkrétně 170 kW. Nezapomínejme na to, že tento motor si společnost vypůjčila od MINI Cooper, ve kterém dosahuje mnohem skromnějšího výkonu 100 kW. Samozřejmě tomu pomohly určité změny jako například technologie BMW Twinpower Turbo. Navzdory názvu se však ve skutečnosti jedná pouze o jedno turbo a výraz Twinpower spíš odkazuje na kombinaci s přímým vstřikováním paliva. Zatímco menší spalovací motor pohání zadní kola, o ta přední se stará elektromotor s výkonem 96 kW a maximálním točivým momentem 250 Nm, který je dostupný, i když vozidlo ještě stojí. Tak jako u ostatních hybridů elektromotor slouží jako výpomoc pro benzínový motor, ale pokud je to potřeba, dokáže i8 pohánět i samostatně, a to na vzdálenost 35 km s maximální rychlostí 120 km/h. Možná to celé zní docela složitě, ale zpoza volantu i8 nad tím vůbec nemusíte přemýšlet. Auto se o vedení výkonu stará samo, zatímco vy si můžete užívat bezvadné ovládání a senzační jízdní vlastnosti. Většina řidičů elektromobilů a hybridů výhody elektrického pohonu dobře zná, avšak BMW je s i8 posouvá na úplně jinou úroveň. Tak jako ostatní hybridy je i tento velice tichý už od samotného rozjezdu a při nízkých rychlostech je opravdu vidět, jak skvěle tlumí hluk - v kabině neslyšíte zvuky větru ani silnice. Konstrukce z uhlíkových vláken tu přijde opravdu vhod. Díky její pevné struktuře se ve voze nic neklepe ani nedrnčí a i když je jízda vcelku tuhá, podobně jako u sportovních modelů, je dostatečně uvolněná na to, abyste se cítili pohodlně. Ve standardním jízdním módu Comfort se v nižších rychlostech stará o jízdu baterie a jakmile se dostanete nad 120 km/h, přidá se k ní i benzínový motor - například při předjíždění. Pokud na plynový pedál příliš nešlapete, o všechnu práci se postará elektromotor. Samozřejmě můžete model i8 přepnout i do módu, ve kterém pracuje pouze elektromotor, který vozidlo utáhne až po rychlost 120 km/h (kdy se k němu připojí i ten spalovací), pochopitelně ho však musíte dostatečně nabít. Nicméně jakmile spustíte mód Sport - k čemuž stačí posunout řadící páku zcela doleva - i8 se doslova rozzáří. Při spuštění módu Sport dochází k tomu, že ztuhne odpružení, elektrický posilovač řízení začne lépe reagovat a zostří se i reakce plynového pedálu. Výsledkem je naprosto přesvědčivé sportovní auto, které nejenže skvěle jede, ale také dobře zní - jeho drobný tříválcový motor jakýmsi záhadným způsobem vyluzuje fantastický zvuk. Vlastně je docela těžké jezdit s i8 v jiném módu než v tom sportovním, protože v řidiči vyvolává opravdu úžasný pocit a zároveň skvěle zní. Všechen ten točivý moment je dostupný už při nulových otáčkách, díky čemuž vozidlo bez problému zrychlí i v menších rychlostech, což se hodí například, když vyjíždíte z pomalé zatáčky, jelikož se o vše postará samotný motor. Nejlepší na tom je, že jako řidič vůbec nezaznamenáte, že se tohle všechno děje, takže budete mít prostor si naplno užít všechny výhody jízdy ve sportovním autě. Dokonalé rozložení hmotnosti v poměru 50/50 zajišťuje, že vozidlo projíždí zatáčkami velmi stabilně v nižších i vyšších rychlostech, čímž vám dodává nekonečnou dávku důvěry v jeho schopnosti bez problému zvládnout průjezd sérií několika po sobě jdoucích zatáček. Jelikož disponuje náhonem na všechny čtyři kola, má obrovskou trakci, a to i na mokré silnici, zatímco elektronický posilovač řízení tomu dodává dobrý pocit a váhu. Podle oficiálních údajů dokáže model i8 zrychlit z nuly na 100 km/h za 4,4 sekundy, opravdu na nás ale zapůsobila spíše rychlost jeho okamžitého zrychlení. Není to žádný zběsilý ani vystresovaný závodník, ale dobře zpracované a klidné sportovní auto.
100%