Jen pár lidí nesouhlasilo s tím, že toto auto bylo technickým mistrovským kouskem a dieselová verze 730d si získala silnou podporu mezi manažery a soukromými taxi službami, takže namísto toho, aby společnost BMW zcela zahodila estetickou stránku řady 7, se zaměřila na vizuální prvky jako na tvar oken a uspořádání čela vozidla a také zjemnila, zaoblila a celkově doladila vše ostatní, a tak se pochopitelně také zbavila podivné zadní části vozu. Řada 7 patřila mezi první modely BMW, které disponovaly poměrně velkou mřížkou chladiče ve tvaru ledviny, která se stala novým typickým prvkem těchto německých vozů. Výsledek není kdo ví jak krásný, ale působí opravdu zajímavě a duchaplně. Na tomto autě sice není nic, co by bylo vyloženě nádherné, ale společnost BMW tvrdě pracovala na tom, aby snížila jeho hmotnost, a to použitím lehkých slitin, ze kterých se skládají některé postranní panely, namísto oceli a komplexního nezávislého systému odpružení. Ani motory už nejsou tak těžké a mohutné. Příkladem je slitinový šestiválcový diesel 2 993cc s výkonem 180 kW, který se ukrývá pod kapotou verze 730d a váží o 8 kg méně než dříve. Je také mnohem efektivnější, jeho produkce emisí CO2 činí 192 g/km, zrychlení z nuly na 100 km / h mu mu údajně trvá 7,2 sekundy a dosahuje maximální rychlosti 250 km/h. Efektivita podstatně narostla i u benzínových verzí 740i a 750i V8 (tvoří přibližně okolo 15 % z celkového počtu prodaných kusů). Verze 750i nahrazuje model V12 a je sestavena tak, že její twin-turbo a výfukový katalyzátor vyplňují výklenek mezi válci motoru. Tyhle věci se hrozně rychle zahřívají. Teplo napomáhá spalování a jelikož tyto kousky vše pěkně rozehřejí, motor je pak efektivnější. Všechny tři motory jsou napojené na automatickou šestistupňovou převodovku s ručním přepínáním a přicházejí se sadou jízdních módů, které řazení dokážou proměnit z uvolněného na rychlé a naopak. Řazení probíhá skrze konvenční řadící páku namísto krkolomných páček, které byste našli u předchozí verze. Všechny tři verze se prokázaly jako velmi snadno ovladatelné na to, že se jedná o tak velké kusy kovu. Jejich ovládání je bezprostředně akční, přesné a zdá se být mnohem účinnější než, řekněme, u velkého Lexusu, který řidiče i pasážéry doslova oddělí od okolního světa. Pokud bychom měli mít nějaké výhrady, pak možná to, že by vám jízda mohla připadat o něco méně uvolněná a obrovské pneumatiky moc hlučné, ale to by mohl zaznamenat nebo zkritizovat jen opravdový automobilový pedant. Oba benzínové motory dodávají výkon s očekávanou rychlostí a plynulostí - model V8 ukazuje rychlé reakce navzdory tomu, že má navíc jeden pár motorových válců a s nimi spojené díly a navíc je poměrně velký. Zvuk, který motory vydávají, je skutečně na úrovni. Tím, na kterém opravdu záleží, je však model 730, se kterým se jezdí velice dobře. Je plynulý, tichý a z hlediska dodávky výkonu velice flexibilní - což je právě tím důvodem, proč jsou diesely tak oblíbené. Vzhledem k jeho hospodárnosti a efektivitě je jasné, že právě toto je model řady 7, který musíte mít.
80%